Výstřižek

Test Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDi – Čím chce vlastně být?

7. 1. 2016 • Hyundai, Novinky, Testy

Motor: 90%

Převodovka: 80%

Podvozek: 80%

Zpracování: 85%

Praktičnost: 85%

Je to auto mnoha tváří - chvíli ho máte rádi a pak vás drobnými detaily pěkně naštve, a tak je to pořád dokola. Pro někoho, komu jde o nízkou spotřebu, pohodlnou jízdu a uvítá velké množství výbavy již v základu - je to dobrá volba a nevidím důvod, proč jej za tak rozumné peníze nepořídit.

Verdikt:

Hyundai i30,  auto mnoha tváří – samotná automobilka ho staví proti Octavii III, ostatní zas říkají, že se může srovnávat možná tak s Golfem nebo Škodou Rapid. Velikostně tedy na Octavii určitě ztrácí, dokáže však zaujmout svými jízdními vlastnostmi?

Auto v provedení Kombi se svou cenou startuje na velmi slušných 334 990 Kč, čímž má zaujmout a posunout konkurenty až o příčku níž. K mání je velká škála motorů. Mezi zážehovými najdeme 1.4 MPI CVVT 74 kW, 1.6 MPI D-CVVT 88 kW a 1.6 GDI D-CVVT 99 kW. Benzínům bych se však raději vyhnul a raději se podíval na nafty, které Hyundai umí mnohem líp – 1.4 CRDi 66 kW, 1.6 CRDi VGT 81 kW a 1.6 CRDi VGT 100 kW. Já osobně bych volil poslední, tudíž nejsilnější vznětovou variantu, kterou jsme dostali do testu v kombinaci s novou 7.-stupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.

Tato motorizace začíná na 509 990 Kč (ostatní najdete ZDE), když ji plně vybavíte a přidáte dvouspojkovou převodovku, tak tu máme necelých 600 000 Kč – to je slušná cena za dotykovou obrazovku informačního systému, odvětrávaná kožená sedadla a spoustu další výbavy, kterou část konkurence ani nenabízí.

Výstřižek1

Interiér

Interiér se nese v klasickém stylu Hyundai a jedná se prakticky o takovou zmenšenou podobiznu větší sestřičky i40, která v našem testu dostala velkou pochvalu. Ovládací prvky jsou umístěny přehledně a rozumně, informační systém je až na pomalejší reakce slušný, sedadla jsou dostatečně komfortní a odkládací prostory taky nescházejí. Na zadních sedadlech je dost místa i pro cestující s výškou kolem 185 centimetrů a do kufru se toho vejde taky hodně.

Na někoho však může interiér působit až moc překombinovaně a bohužel díky tomu, že se jedná jen o faceliftový model už na moderní design konkurence ztrácí a vypadá trochu zastarale. Kdo jiný vám ho ale nacpe k prasknutí všemožnou výbavou za takové peníze?

Výstřižek3

Exteriér

I když už je design vozu hranatější, pořád nese zaoblené prvky korejských aut a je a takový, jak ho nazvat – jemně působící. Někdo na něj nedá dopustit a ostatní by jej shodili ze skály – to je věc názoru a na mě i30 Kombi svým vzhledem udělala poměrně dobrý dojem, líbí se mi.

Jízda

Ideální pozici za volantem najdete snadno a jen volant by mohl jít přitáhnout více k tělu. Díky třem režimům nastavení tuhosti řízení si to svoje najde každý. Já osobně jezdil na Sport, protože Comfort i Normal mi přišly příliš přeposilované. Po prvních metrech zjišťuji, že klukům z Hyundai se nepovedlo sladit 7.-stupňovou převodovku DCT s motorem tak dobře, jako to dokázali u větší i40 nebo SUV Tucson. Při přeřazení z jedničky na dvojku za pomalejší jízdy sem tam cukne a při podřazení se občasnému trhnutí taky nevyhnete – minule jsem psal, že DCT poráží DSG, v tomto případě to však pravda není a DSG novou převodovku v této motorizaci i30 předbíhá.

Ve městě je i40 obratná, nerovnosti svým měkce naladěným podvozkem hezky žehlí i při nízkých rychlostech a parkovat s ním je díky couvací kameře a dobrému výhledu z auta jedna radost. Spotřeba většinou nepřekročí 6.5-7 l/100 km.

Na dálnici jsem uvítal nadprůměrně komfortní podvozek, ale zklamalo mě aerodynamické odhlučnění při rychlostech nad 140 km/h. Spotřeba se tu při normální jízdě předpisovou rychlostí dokáže dostat pod 6 l/100 km.

Na okreskách a mimo město žádnou sportovní jízdu nečekejte, měkký podvozek se naklání a příď noří k asfaltu, ale nedotáčivost překvapivě přichází až v opravdu vysokých rychlostech. Ale jakoby auto říkalo ,,Zpomal a užij si můj komfortní podvozek.” Jde prostě cítit, že svižnější jízda se mu nelíbí a raději krájí desetinky dolů ze spotřeby a posádku uspokojuje skvělou výbavou a pohodlným podvozkem.

Výstřižek2

Závěr

Je to auto mnoha tváří – chvíli ho máte rádi a pak vás drobnými detaily pěkně naštve, a tak je to pořád dokola. Jízdně, velikostně a cenově se mi jej nedaří moc zařadit do žádné kategorie – buď se vám líbí a chcete jej nebo půjdete pro jiné auto. Pro někoho, komu jde o nízkou spotřebu, pohodlnou jízdu a uvítá velké množství výbavy již v základu – je to dobrá volba a nevidím důvod, proč jej za tak rozumné peníze nepořídit.

Plus

Komfortní podvozek

Vysoká výbava v základu nebo za mírný příspěvek

Spotřeba

Pružnost a výkon motoru

Mínus

Nedoladěná převodovka DCT (u této motorizace)

Aerodynamické odhlučnění při vyšších rychlostech

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz