6

Ferrari 488 GTB je tady, víme o něm úplně vše!

3. 2. 2015 • Novinky

A je to tady vážení čtenáři, Ferrari představuje nástupce/modernizaci božího modelu 458 Italia! Bude se jmenovat 488 GTB a je to opravdu něco! Ferrari posbíralo všechny data a informace, které zjistili během výroby 458 a vývoje LaFerrari, ty teď byly využity pro postavení pravděpodobně nejschopnějšího supersportu světa v této kategorii.

Začneme tím hlavním, co Vás asi nejvíce zajímá. Uprostřed vozu najdeme zbrusu nový osmiválec do V o objemu 3.9 litru, ten je přeplňovaný twin-turbem a jeho výkony jsou opravdu ohromující. Točí více jak 8 000 ot./min. a v těchto otáčkách motor disponuje výkonem 670 koní, točivý moment je 760 Nm ve 3 000 ot./min. S touto uječenou potvorou bude spolupracovat upravená sedmistupňová dvouspojková převodovka. Jo, málem bych zapomněl, spotřeba činí 11.6 litru na 100 km a vypustí 260 g/km CO2, ale koho to zajímá? Správně, nikoho. :-D A jak na tom bude přeplňovaný agregát se zvukem? Ferrari říká, že není důvod se obávat, protože speciální tým vývojářů se soustředil přímo na dokonalý zvuk motoru. Červené pole za 8 000 ot./min. taky mluví samo za sebe.

Za zmínku stojí i nový systém Variable Torque Management, který pomáhá co nejideálněji a nejpřesněji přenášet točivý moment na zadní kola v jakémkoliv spektru otáček. Nebude chybět ani klasické nastavování elektroniky přes ovladač Manettino a pravděpodobně se dočkáme i kontroly hlídání smyku, kterou známe z už odcházejícího modelu 458, přesněji z okruhově zaměřeného Speciale.

Velice zajímavé úpravy proběhly taky na karoserii vozu, ta je doslova poskládána z aktivních aerodynamických prvků, které jsou ukryty hlavně v přední části a na zádi vozu. Líbí se mi skvěle propracovaná příď, kde vzduch putuje do otvorů, které jej vedou na speciálně vytvarovanou kapotu, ta ho dále vede kolem zrcátek, až k nasávacím otvorům motoru. Mohutný difuzor a lízátko, to vše a mnohem víc zajistí dokonalý přítlak a díky své promyšlenosti se vzduch ve vysokých rychlostech doslova krájí jako máslo. Interiér je velice podobný tomu v 458 Italia, vypadá jen sladěněji a lépe zpracovaně, dobrá práce pánové. O zbytku designu se myslím ani bavit nemusíme a každý z Vás si udělá svůj názor zcela jistě sám, ale nám v redakci se opravdu moc líbí!

Rozměry jsou 4 568 mm na délku, 1 952 mm na šířku a 1 213 mm na výšku. Celková hmotnost potom činí 1 370 kilogramů, a to ve prospěch zadní nápravy 53.7 %, na přední nápravu tím pádem připadá 46.3 % z váhy vozu. Pokud dobře počítáme, znamená to 489 koní na tunu, což je opravdu, ale opravdu uznání hodný výsledek. Pro srovnání, největší konkurent McLaren 650S má 449 koní na tunu a Lamborghini Huracán pouze 423 koní na jednu tunu.

Okruh jménem Fiorano v rodném Maranellu Ferrari 488 GTB zvládlo za 1 minutu a 23 sekund přesně, ano čtete správně, je opravdu stejně rychlé jako větší dvanáctiválcový bráška F12 Berlinetta a o půl sekundy rychleší než 458 Speciale. Zrychlení z 0 na 100 km/h mu zabere pouze 3 sekundy a v disciplíně 0-200 km/h se posunuje o ligu výš, než většina soupeřů, trvá mu to totiž pouze 8.3 sekundy! Maximálka je taková, až je skoro jedno jaká, přes 330 km/h.

Poslední zbytek detailů a hlavně opravdové auto uvidíme už příští měsíc na autosalonu v Ženevě. Během této čekací doby se objeví určitě i nějaké video a jiné fotografie.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz