Fiat oživuje legendární značku. Nové sportovní SUV má styl a dostupnou cenu
Fiat se probouzí z elektrického snu a začíná napravovat, co se v posledních letech pokazilo. Důkazem je nový model Abarth Pulse – vůz, který připomíná, proč jsme si italská auta vůbec zamilovali.
Ještě donedávna to vypadalo, že u Fiatu věří pouze v elektromobilitu. Jenže realita byla neúprosná. Trh malých elektrických aut se nenaplnil tak, jak si manažeři v Turíně představovali, a tak přichází rychlá změna směru. Fiat opět sází na to, co mu vždy šlo nejlépe – vyrábět dostupná auta s duší.
Abarth jako nová tvář Fiatu
Vzpomínáte na elektrickou 500e, která měla být novým symbolem značky? Elegantní, tichá, technicky vyspělá – jenže zákazníci zůstali vlažní. Dnes Fiat uznává, že jednostranná sázka na elektřinu byla omyl. Proto se malá pětistovka vrací v nové podobě, tentokrát s hybridním pohonem. Stejný scénář mimochodem začínají sledovat i jiné evropské automobilky, které se učí, že nadšení z elektrifikace se ne vždy rovná zájmu kupujících.
A v roli zachránce se znovu objevuje jméno, které kdysi rozbušilo srdce každého milovníka italských strojů – Abarth. Značka se škorpionem ve znaku se stává hlavním pilířem nové strategie Fiatu. Automobilka chce navázat na tradici malých, temperamentních vozů, které se neberou přehnaně vážně, ale přinášejí radost z jízdy. Abarth se tedy stává symbolem návratu k benzínu, emocím a jednoduché mechanice.
Abarth Pulse: malé SUV s velkým charakterem
Nejnovější kapitolou v tomto příběhu je Abarth Pulse, původně určený pro jihoamerické trhy. Fiat ho ale povyšuje na globální model a vkládá do něj naděje, že osloví publikum po celém světě.
Na první pohled působí Pulse jako kompaktní SUV s odvážnými proporcemi, ale pod povrchem se skrývá něco víc. Je to návrat k filozofii „málo peněz, hodně muziky“. Kabina nabízí vše, co potřebujete – digitální přístrojový štít o úhlopříčce 7 palců, multimediální systém s 10,1palcovým displejem a sportovní detaily, které připomenou, že sedíte v Abarthu.
Pod kapotou se ukrývá motor s výkonem 185 koní, což stačí na sprint z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a maximální rychlost 215 km/h. V kontextu ceny – kolem 600 tisíc korun – jde o lákavou kombinaci. Abarth Pulse tak spojuje praktičnost SUV s lehkostí a temperamentem malého sportovního vozu.
Fiat znovu chápe, co lidé chtějí
Je Abarth Pulse jen dalším experimentem, nebo první vlaštovkou velkého návratu? Vypadá to, že Fiat konečně našel směr, kterým se chce vydat. Místo komplikovaných elektromobilů nabízí jednoduché, dostupné a charakterní vozy. A to je přesně to, co na trhu chybí.
Pokud by se Pulse dostal i do Evropy, mohl by se stát symbolem nového začátku. Nabízí rozumnou cenu, sportovní duši a jiskru, která u mnoha současných aut chybí.
A možná právě takto bude vypadat budoucnost značky Fiat – ne sterilně elektrická, ale živá, hravá a s vůní benzínu.
« Auto, které vás přežije: Mechanici odhalili nejspolehlivější značky Kliky, které vás uvězní: Futuristický design, fatální chyba. Tesla pod palbou kritiky »



