11573675642001880122

Honda Civic Type R Coupe

15. 4. 2015 • Novinky

Po internetu koluje render od www.wildspeed.com, na kterém je zobrazena Honda Civic Type R Coupe. Ta se pravděpodobně oficiálně ukáže už během příštích měsíců v USA, kde se zároveň odstartuje prodej pětidveřové verze. Coupe dostane stejný, možná malinko odladěný podvozek a totožný agregát. Záď se však výrazně sklopí a vůz dostane ještě brutálnější design. Svítilny protažené až do masivního přítlačného křídla, agresivní nárazník a difuzor s brutální čtveřicí výfuků. Toto nemá s dosavadními hot-hatchi nic společného, už vzhledem hraje úplně jinou ligu. Prostě závodní vůz WTCC na běžných silnicích, nutně ho potřebujeme!

Nejnovější generace je nejen nejrychlejším Civicem, ale také nejrychlejším a nejostřejším „Type R“, co kdy od japonského výrobce Honda vyjelo. Pod kapotou se ukrývá dvoulitrový čtyřválec VTEC Turbo, který dosahuje maximálního výkonu 310 koní (228 kW) v 6 500 ot./min. a 400 Nm v 2 500 ot./min. Chuť po otáčkách mu scházet určitě nebude, omezovač zasáhne až v 7 000 ot./min. Výsledkem by měl být nekončící nárůst výkonu skrz celé otáčkové spektrum, kde dole motor tlačí turbo, nahoře potom přepne VTEC na ostrou vačku a dovede motor do konce. Sprint z nuly na sto zvládá za 5.7 sekundy, nejrychleji ze všech hot hatchů. Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou s krátkými drahami a výkon posílá na přední kola. Maximálka? Parádních 270 km/h.

Jak si vede na Nurburgringu? Skvěle, drží rekord osobních automobilů s přením náhonem!

Značně byla upravena i aerodynamika, kromě jiných nárazníků, difuzoru, prahů a mohutného křídla je zakrytován podvozek. Ten dostal řízení s oddělenou těhlicí pro menší „tahání za volant“, adaptivní tlumiče a vylepšenou zadní nápravu, která slibuje až o 180 % vyšší tuhost než u standardního vozu. Charakter může být okamžitě vylepšen stiskem tlačítka +R, umístěného tam, kde se normálně nachází, v tuto chvíli trochu patetické tlačítko ECO. +R Okamžitě přitvrdí tlumiče o 30 %, přiostří odezvu na plyn a ubere na snaživosti posilovače řízení. Pod devatenáctipalcovými koly se nachází brzdy od světoznámé značky Brembo. Kotouče vpředu mají průměr 35 cm.

.

« »