7604483721342910564

Nové BMW řady 7 oficiálně! – Velká fotogalerie + videa

10. 6. 2015 • Novinky, Videa

Po nespočtu uniklých fotografiích BMW konečně oficiálně představuje svoji novou vlajkovou loď, přivítejte řadu 7 2016.

Auto je navrženo tak, aby co nejlépe kombinovalo dynamiku a komfort. BMW zvolilo designově evoluční cestu, ale i navzdory tomu je pro mnohé tento vzhled příliš konzervativní. Bez ohledu na to, zda se Vám líbí nebo ne, je auto tradičně vybaveno dvěma velkými mřížkami chladiče a hned vedle se nacházejí buď LED světlomety nebo nejnovější laserové. Dále na autě nalezneme LED mlhová světla, chromované lišty a kola v rozměrech 17′ až 21′ palců.  Zadní svítilny jsou tvarovány do písmene ”eL”.

Standardně se dočkáme prodloužené verze Long, která bude o 14 centimetrů delší a nabídne tak více prostoru pro cestující na zadních sedadlech.

Nejluxusnější interiér představuje kůže Dakota nebo Nappa, o něco levnější je klasické kožené čalounění. Stejně jako dříve si můžete volit mezi různými druhy dřeva a vybavit si jej hliníkovými doplňky. Nově zde najdeme kovové dotykové prvky, které mají různé funkce, například nastavování teploty dvouzónové či čtyřzónové automatické klimatizace.

Opravdu nároční zákazníci si mohou doobjednat balíček  Executive Lounge, ten je však pouze k vozu s prodlouženým rozvorem Long. Zahrnuje automatickou čtyřzónovou klimatizaci, odvětrávaná kožená sedadla a masážní sedadla vzadu. Nestačí? Tak si za sebe ještě můžete přidat rozkládací stolek, držáky nápojů a dotykový displej se systémem Command o rozměru 7′ palců.

Další možností odlišit se je prosklená střecha Sky Lounge Panorama nebo zvukový systém Bowers & Wilkins Diamond. Najdeme zde i systém, který Vám do auta vypouští jednu z osmi zvolených vůní. Ještě nějaká zajímavost? Ano, auto dokáže samo zaparkovat aniž by seděl řidič ve vozidle.

Nejsilnější agregát se ukáže v 750i xDrive, jedná se o 4.4 litrový osmiválec, který je navíc dopovaný Twin-Turbem. Vedlejší účinek této kombinace je obrovská várka koní, celkem jich tu totiž najdeme 450 (330 kW). A točivý moment? Ten je takový, až je skoro jedno jaký, 650 Nm. Výkon je posílán na všechna čtyři kola a to přes osmistupňovou automatickou převodovku s měničem. Zrychlení z klidu na 100 km/h činí pouhé 4.4 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Slabší variantou tohoto zážehového motoru je 740i, Twin-Turbo řadový šestiválec 3.0 litru je nabízen s pohonem zadních kol a čtyřkolku xDrive dostanete za příplatek. Agregát spolupracuje s osmistupňovým automatem a rozesílá výkon 326 koní (240 kW) a 450 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na 100 km/h zabere 5.5 sekundy a maximálka je taktéž omezena na 250 km/h.

Ze vznětových motorů si zatím můžete objednat pouze šestiválcový třilitr 730d, který díky Twin-Turbu dává výkon 265 koní (195 kW) a točivý moment 620 Nm. Stovkou jede za slušných 5.8 sekundy a osmí rychlostní stupeň zase zastaví elektronika na 250 km/h.

Nechybí ani hybridní verze 740e, plug-in hybrid, tu lze mít jak se zadním náhonem, tak ve čtyřkolce xDrive. Pod jeho kapotou se ukrývá Twin-Turbem přeplňovaný čtyřválec (95 koní nebo 70 kW), kterému navíc pomáhá elektromotor, ten má 231 koní a živí ho lithium-iontové baterie. Kombinovaný výkon je 326 koní (240 kW). Zrychlení z nuly na 100 km/h činí 5.5 za sekundy a nejvyšší rychlost přetahuje 240 km/h. Kombinovaná spotřeba? Úžasných 2.1 l/100 km a dojezd na čistě elektrický režim je 120 kilometrů, to však pouze do rychlosti 40 km/h.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz