582474076667705382

Nový Renault Clio RS – 1,6 litru a 200 koní

28. 9. 2012 • Novinky

Clio z divize RenaultSport je právem jeden z našich neoblíbenějších hot-hatchů. Jeho skvělý dvoulitrový atmosférický motor nabízí výkonovou gradaci, která se v zábavnosti může rovnat i kdejakým ryze sportovním vozům a spojení manuální převodovky s fantastickým podvozkem vykouzlí jeho řidiči ten skutečný “řidičsky pitomý” úsměv na tváři.

Pokud jste se u nové generace těšili na něco podobného, bohužel vás musím zklamat. Nové Clio RS (které se jmenuje oficiálně Clio RS 200) se bude nabízet výhradně s dvouspojkovou převodovkou a bude poháněno turbomotorem o objemu 1,6 litru. Ten má ve svých útrobách nejmodernější technologii odvozenou z vozů Formule 1 – například systém DLC ovládající vačkovou hřídel, rekuperaci brzdné energie (ESM) a variabilní časování ventilů VVT (Variable Valve Timing).

Maximální výkon 147 kW bude mít tento motor položen už v 6000 otáčkách, což je oproti atmosférickému dvoulitru obrovský propad – ten měl totiž položen maximální výkon až na hodnotě 7200 ot./min.! Točivý moment 240 Nm zde bude k dispozici už v 1750 otáčkách (znovu pro srovnání: předchozí model měl točivý moment položen na hranici 5400 otáček). Ale je třeba si už zvyknout na dnešní downsizingovou dobu… Fantastické atmosférické motory odcházejí do domova důchodců a nám nezbude nic jiného, než se s tímto faktem smířit a přivítat turboéru.

Jak jsem již řekl, nové Clio RS bude nabízeno pouze s dvouspojkovou převodovkou. Ta se jmenuje EDC a bude mít 6 rychlostních stupňů. Bude samozřejmě fungovat jak v plně automatickém režimu, tak i v režimu manuálním, ve kterém si budete moci řadit pádly pod volantem. Renault sám udává, že pokud pojedete na režim “Race”, bude změna převodových stupňů trvat pouze 150 milisekund. Jinak budete mít samozřejmě na výběr mezi režimy Normal, Sport a zmíněným režimem Race.

Nové Clio RenaultSport zvládne zrychlit na 100 km/h již za 6,4 sekundy a měli bychom i prozradit, že se bude na přání nabízet se systémem Launch Control, který ještě o nějaký ten chlup zkrátí sprint na stovku. Standardně bude Clio RS 200 posazeno na 17” litá kola, ovšem za příplatek budete moci mít i kola 18”. Za těmito koly se bude skrývat brzdový systém, který bude mít na přední nápravě kotouče o průměru 320 mm. Nabízet se Clio RS bude samozřejmě se sportovním podvozkem, ovšem volitelně (za další peníze) si bude zákazník moci vybrat podvozek Cup, který bude snížen o 5 mm a přitvrzen o 15%.

Co se designu týká, ten se bude odlišovat větší agresivitou, než u předchozího Clia RS. To se dalo považovat (kromě zadního nárazníku s difuzorem a dvěma výfukovými koncovkami) za tzv. “sleepera”, ale nová generace dostala přední nárazník (který se údajně inspiroval vozy Formule 1), větší spojler, zadní nárazník také s difuzorem a chromové koncovky výfuků, které dostaly obdélníkový tvar. Uvnitř na Vás čekají sportovní sedačky s výrazným bočním vedením (za příplatek dostanou kožené čalounění) a jinak tu najdete  v základu například startovací tlačítko, vstup na hands-free, AUX, USB, podporu Bluetooth a dále bude ve standardu také dotykový displej navigace s novým R-Link informačním systémem. Parkovací senzory a automatická klimatizace už bude za příplatek.

Co nás ale nepotěšilo, bude simulace zvuků motoru přes systém R-Link. Renault udává, že tento systém bude simulovat známé ikonické motory prostřednictvím reproduktorů uvnitř automobilu. Podobný systém jsme už zažili v BMW M5 F10 a M550d a řikáme na to jen: “no fuj!”

Cena Clia RS 200 zatím nebyla stanovena a informace nemáme ani o maximální rychlosti. Prodeje se chystají někdy na začátek roku 2013 a my se docela těšíme a jsme zvědaví, jaké bude Clio ve srovnání s předchozí generací. Asi to nepojede úplně marně. :-D

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz