Der neue Mercedes-Benz EQC - der erste Mercedes-Benz der Produkt

Odpověď Mercedesu! Je na baterky a jmenuje se EQC

5. 9. 2018 • Novinky

Pokud se o automobilový vývoj alespoň částečně zajímáte, pak je vám jasné, že tohle prostě přijít muselo. Aby jedna automobilka (Tesla Motors) tak rychle utekla ostatním a nabízela hned čtveřici elektrických, navíc líbivých modelů? To nemohlo zůstat bez odezvy

Jako první z opravdu velkých automobilek zareagoval Mercedes-Benz. Výrobce, jehož zakladatel Karl Benz nechal v roce 1886 patentovat vůbec první automobil. Nalijme si však čistého vína – reakce přišla docela pozdě. Velkým automobilkám se do čistě elektrického pohonu evidentně moc nechce, ačkoliv situace na trhu je díky nápaditému miliardáři, Elonu Muskovi zcela opačná.

Útok z kouta
Americká automobilka tlačí automobilové velikány doslova do kouta. A to jednak z důvodu, že doposud žádnou konkurenci v tom pravém slova smyslu neměla (nikdo nenabídl adekvátně luxusní, čistě elektrický model) a jednak, protože jisté procento řidičů, které se mimochodem rychle zvyšuje, na elektrický pohon jezdit chce. A to naprosto je zásadní!

Samozřejmě, Mercedes má již mnoho let elektrický Mercedes třídy B, stejně jako BMW svůj model i3, to ale nejsou vozy, které by dojezdem, nebo snad celkovým zaměřením měly konkurovat Teslám. A tak se na poli zrodil nový voják. Jmenuje se EQC, vypadá docela hezky a ujede přes 400 kilometrů. To už jde, ne?

Líbí se vám?
Mercedes na svoji elektrickou novinku lákal už poměrně dlouho, dnes večer ale byla ve švédském Stockholmu konečně představena. Mělo by jít o první model z řady, která ponese označení EQ. Do budoucna bychom se tak mohli dočkat například většího EQE, luxusního EQS, anebo naopak menšího EQB. Ale pojďme zatím k elektromobilu, který stojí před námi.

Vůz měří na délku 4761, na šířku 1884 a na výšku 1324 mm. V porovnání s fosilními palivy poháněným modelem GLC je tak o 105 mm delší, ale naopak o 315 mm nižší. Jde tedy o crossover, nikoliv SUV. EQC potěší také objemem kufru, ten by měl nabídnout rovných 500 litrů. Mercedes se navíc chlubí ještě jednou informací. Při vývoji EQC se hledělo především na životní prostředí. Z toho důvodu je vůz ze značné části vyroben z recyklovatelných součástek.

Čtyřkolka na baterky? Jak v dětství, jen chybí vysílačka
Ale jak je to s pohonem? Jádro novinky tvoří dvojice elektromotorů rozdělená mezi přední a zadní nápravu. Tím se z EQC stává vůz s pohonem 4×4. Vyspělá elektronika samozřejmě umožní také vektorování točivého momentu za účelem co nejlepších jízdních vlastností, přičem na jedno kolo by motor měl umět přenést až 100 % výkonu.

Výkon celkové soustavy činí rovných 300 kW, tedy 408 koní. Točivý moment se pak ustálil na hodnotě 765 Nm. EQC tedy nebude žádným ořezávátkem. Ačkoliv hmotnost celého vozu téměř atakuje 2,5 tuny (přesněji 2445 kg), dokáže bateriemi poháněný crossover vypálit z 0-100 km/h za 5,1 sekundy a rozjede se na přijatelných 180 km/h. Vyšší tempo si Mercedes prozatím kvůli ochraně baterií netroufl nastavit. Auto by s tímto výkonem ale s jistotou jelo i 250 km/h. To je však hudba budoucnosti.

A co stojí?
Mercedes EQC ujede podle slov automobilky přes 450 (nebo 400) km na jedno nabití. (Záleží, v jakém měřícím cyklu byl jeho dojezd zjišťován. Ani nižší údaj dojezdu však s jistotou nikoho nezahanbí. Více než 400 kilometrů denně už jezdí opravdu jen málo řidičů, a pokud byste přece jen chtěli cestovat dál, díky DC rychlonabíječce (z díly Mercedesu) dobijete vůz 10 % na 80 % kapacity baterií za zhruba 40 minut. A to není zlé. Jak dlouho bude nabití vozu trvat pomocí standardní zásuvky prozatím nebylo zveřejněno.

První vozy se na trhu objeví už v polovině příštího roku, přičemž počínaje dnešní půlnocí Mercedes už na některých trzích spouští rezervace. Cenu však prozatím nevíme. Podle aktuálních informací bychom měli kompletní ceník mít v ruce do zhruba dvou měsíců. A co vy? Půjdete do něj a budete za elektrifikované průkopníky, anebo byste dali přednost klasickému SUV?

.

« »