suzuki-vitara-2

Ondřej Hrubeš: 10 nejlepších aut roku 2019

30. 12. 2019 • Novinky, Zajímavosti

A je to! Další rok je za námi, a mně rukama prošla spousta aut. Nových i ojetých, dobrých i špatných. Rok 2019 se nesl ve jménu elektrifikace. Pro benzínové hlavy trochu sprosté slovo a zároveň něco, co stále doufaly, že se nestane skutečností. Bohužel doba elektrická se nezadržitelně blíží, a ať už za to může přirozený vývoj nebo legislativní berličky, budeme si muset zvyknout. Do té doby je stále obrovský výběr „normálních“ aut a my se tak můžeme radovat z toho, že vlastně žijeme v nejlepší době motorismu. Žádná jiná generace neměla tolik na výběr, jako právě ta naše. Chcete kapesní hatchback s výkonem 400 koní? Prosím. Chcete hypersportovní vůz s výkonem přes 1000 koní? Chcete uřvanou atmosférickou V12, nebo vám víc voní hulvátská přeplňovaná V8? Prosím! Nebo chcete roztomilé elektrické autíčko, které za zlomek ceny zničí zaběhlá sportovní auta, a jeho provoz bude stát asi jako krmit křečka? Prosím! I auta pro „obyčejné lidi“ dnes nabízí úžasné věci. Současný automobilový trh je fantastický a pro každého je z čeho vybírat. I já vybíral, a dnes vám přináším výběr toho nejlepšího, co se mi dostalo tento rok do rukou. Nebudu zde uvádět soupis toho nejsilnějšího nebo nejrychlejšího, co jsem zažil. V tomto žebříčku mají místo všechna auta, která mě něčím zaujala, bez rozdílu výkonu nebo ceny. Nesnažil jsem se je řadit od nejlepšího po nejhorší. Prostě jen 10 aut tak, jak mi během psaní šla na mysl. Tak tady je máte, příjemné čtení a do nového roku jen to nejlepší!

BMW 630i GT

6gt_6

Baworácké ošklivé káčátko. Někdo mu nemůže odpustit jeho vzhled, někdo to, že parazituje na legendárím označení 6. Pokud ale na tradici nedáte a víc umíte ocenit to, jaké je auto uvnitř, tak máte možnost koupit jedno z nejlepších cestovních aut na planetě. Obří hatchback postavený na BMW řady 7 má úžasně komfortní podvozek, je nabitý technologiemi a já osobně nikdy neseděl v autě, které by ukrajovalo stovky kilometrů s takovým sebevědomím, jako právě 6GT. Byť jsem si to dlouho nechtěl připustit, tohle auto se mi zažralo pod kůži ze všech luxusních vozů tohoto roku nejvíc.

Hyundai i30 FastBack N

7

Již potřetí se naše cesty zkřížily, a již potřetí to byla absolutní láska. From zero to hero příběh o tom, jam automobilka bez zkušeností se sportovními vozy na první dobrou postavila absolutní klenot současné produkce ostrých hatchbacků je sice jak z pera béčkového režiséra Bollywoodu, ale stále se mi nepřejedl. Tohle auto není nejsilnější, nejrychlejší, ani nejsofistikovanější, ale přesto se už druhým roku drží na mém pomyslném trůnu hothatchů. Je to zkrátka neuvěřitelně dobře sladěný balíček, který kašle na čísla – jde mu jen o řidiče. Ve verzi Fastback je navíc o kousek hezčí, a tužší karoserie s mírně posunutým těžištěm z něj dělá ještě zábavnější hračku. Za ty prachy? No neberte to.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet

5

Legendární Japonská malorážka je pravděpodobně jediné auto, které by mě dokázalo přimět vyndat svoje peníze za SUV. Za velice rozumný peníz dostanete velice rozumně prostorné auto. To je fajn, ale tím hlavním je, jak celé funguje. Solidní komfort se očekává, co ale překvapí, je hravý podvozek, výbušný motor a řízení ze staré školy. Vážně jsem se bavil při řízení kompaktního SUV – svět se zbláznil. S tímhle autíčkem jsem procestoval celé Rakousko s neustálým úsměvem na tváři. Tak upřímná krabička tu dlouho nebyla. A když na to dojde, tak ani terénu se nebojí.

BMW 740i (e38)

3

Pro mě obrovský zážitek. Sice má tahle dáma na krku už pěkných pár let, ale stále ji považuji za nejkrásnější limuzínu, která spatřila světlo světa. V kombinaci se sametovým osmiválcem pod kapotou šlo doslova o opojný zážitek. Jedno z aut, které postavilo jméno BMW.

Jaguar I-PACE

7

Já vás varoval. Hned na začátku. Říkal jsem, že tenhle rok je elektrický. I do mého „nej“ se tak dostala baterka. Podle mě jsou elektromobily skvělé a umím si představit svět, kde existují po boku spalovacích aut. Neříkám, že je to univerzální řešení pro každého, ale pro část trhu jsou dokonalé. Ale to by bylo na jiný článek. Jaguar I-PACE se do výběru dostává kvůli tomu, že je to jedno z aut, které mě prostě odzbrojilo. Design je podle mého geniální, interiér plný špičkových materiálů, výkon absurdní, a přesto je to stále Jaguar se vším všudy. Elektromobil, který ukazuje, že to jde.

Isuzu D-Max

6

Dělník na každý den. Nejlevnější pick-up na našem trhu ukazuje, že tyto stroje nemusí být jen na těžkou práci. Bez problému umí sloužit jako pohodlný dopravník, který je navíc praktický a neskutečně cool. Svojí upřímností si mě prostě získal a bylo to jedno z těch aut, ke kterému se rádi vracíte. Ale nebojte, nejde jen o lifestyle parádičku. Když na to přijde, ukáže svoji houževnatost. Během testu jsem měl pocit, že je to auto nezničitelné. Jestli má něco šanci přežít jaderný holocaust, tak to budou Želvušky a D-max.

Kia Stinger GT 3.3 V6 AWD

5

Korejské nejvíc a plivanec Němcům do tváře. Za cenu dobře vybaveného Golfu, nebo špatně vybaveného Passatu totiž můžete mít krásné cestovní GT se šestiválcem pod kapotou a dynamikou balistické střely. Dle nejlepších tradic vozů GT umí stejně dobře hltat dálnice, jako bavit řidiče na zakroucených cestách. Jo, a zmínil jsem, že má v sérii samosvor na zadní nápravě?

Subaru Outback 2.5I-S

5

Auto, díky kterému se celá kategorie SUV jeví zbytečná. Zvednutý kombík se chová úžasně na silnici i mimo ni. Nabízí obrovský vnitřní prostor a bezchybnou bezpečnost. Rozhodně jeden z nejlepších rodinných univerzálů.

Jaguar XK 4.2 V8

3

Další stařec. Jenže on má ještě tolik co nabídnout. Pokud se chcete cítit tak trochu jako James Bond a nemáte na Aston Martin a zároveň se nechcete moc ochudit o aristokratický původ a vytříbený osmiválec, je to to pravé pro vás. Naprosto úžasné GT, které zraje s každým rokem. Zároveň se nemusíte bát, že vás jeho provoz sežere zaživa. S cenami bazarových kusů je to taková nabídka, že je téměř nemožné odolat. A po projetí s ním musím říct, že snaha odolávat je zcela zbytečná. To auto je úžasné.

Toyota GR Supra

4

Jedno z nejrozporuplnějších aut dekády. Spousta samozvaných odborníků na Supru A80 doma pálí vlajky Toyoty. Spousta fandů BMW, kteří ji nikdy neřídili, se jí vysmívá. A spousta lidí, kteří usedli za její volant, nebo se nechají svazovat předsudky, jí propadly. A já mezi ně patřím. Pravděpodobně můj automobilový vrchol roku. Už jen kvůli té spoustě klávesnicových bojovníků jsem Toyotě přál, aby se auto povedlo. A to si piště, že se povedlo. Jeden z nejlepších sporťáků na každý den a jedno z nejčistších řidičských aut současnosti. Smiřte se s tím.

.

« »