2612344632086433979

Range Rover Sport 2014 – Více detailů

28. 10. 2012 • Novinky

Jak jistě víte, vozy značky Range Rover se činí v naší redakci až převeliké oblibě. Ať už by se jednalo o menšího a krásného modelu Evoque nebo klasického Range (jehož nová generace se představila nedávno a my u toho samozřejmě nechyběli).

Tyto vozy mají prostě něco do sebe a je jedno, jestli je chcete využívat na jízdu po polní cestě, v těžším (až těžkém) terénu, jen tak na silnici či ve městě. Range je prostě ideálním společníkem do každé situace a za každého počasí. Novou generaci již brzy prověří náš klasický redakční test, ovšem než se tak stane, pojďme si říct pár informací o chystané verzi Sport.

V prvé řadě se od něj očekává také rapidní snížení hmotnosti, které předvedla právě nová generace. Oproti předchozímu modelu je nový Range lehčí o šílených 420 kg a model Sport by se měl podobným směrem vydat také. Jeho hmotnost se očekává někde kolem 2 150 kg, což je (opět) více než 400 kilogramová úspora oproti současnému modelu.

Pro variantu Sport se ale chystá také větší škála nabízených motorů. Přes britský magazín Autocar koluje světem informace, že se bude nabízet nový nejlevnější model s naftovým třílitrovým motorem V6 o výkonu 260 koní (190 kW) a točivém momentu 624 Nm. Další motorizací bude (námi velmi dobře známá) varianta TDV8 s dvojitě přeplňovaným naftovým osmiválcem o výkonu 340 koní (250 kW) s točivým momentem 700 Nm.

Vrcholnou verzí pak bude kompresorem přeplňovaná V8 o objemu rovných 5 litrů. Ta by zde měla dosahovat výkonu 510 koní (376 kW). U tohoto modelu ale není výkon oficiálně potvrzen a je také možné, že jeho síla bude někde na hranici nového Porsche Cayenne Turbo S, který má přes 540 koní.

Chystá se už ale také i hybrid, který bude kombinovat naftovou V6 s elektromotorem. Dohromady by toto spojení mělo dávat až 337 koní (248 kW) a měla by zrychlit na 100 km/h za 7,4 sekundy. Emise CO2 by pak měly činit 169 g/km.

Na více informací si už musíme opět počkat…

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz