car-service-1

Rusové čekají na opravy čínských aut celé měsíce: Chybí díly a servisní zázemí

12. 2. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Majitelé automobilů nejsou s opravami spokojeni pouze v případě ruských majitelů západních vozů, jejichž výrobci opustili Rusko po invazi na Ukrajinu. Podobné problémy postihují i ty, kteří se rozhodli pro nové čínské značky. Čínská auta sice v Rusku rádi prodají, ale servisní zázemí zůstává nedostatečné.

Oprava moderních značek jako Mercedes-Benz, BMW nebo Volvo v Rusku představuje výzvu. Většina těchto výrobců opustila ruský trh, což vede k absenci náhradních dílů a potřebného softwaru. Překvapivě i majitelé čínských vozů čelí podobným obtížím, i přestože čínské značky dosáhly v Rusku vysokého podílu na trhu. Například loni měly podíl na nových registracích až 56 % a šest z deseti nejprodávanějších značek bylo čínského původu.

Nicméně s velkým rozvojem čínských vozů v Rusku zaostávají servisní služby. Majitelé čínských modelů čelí nedostatku náhradních dílů, což může prodlužovat dobu oprav až na několik měsíců. Tato situace je patrná zejména u značek Changan, Li, Zeekr, FAW a BYD. U značek Chery, Geely a Haval je situace o něco lepší.

Ruský majitel Changan UNI-V si například stěžuje, že jeho auto nelze opravit již pět měsíců kvůli nedostatku potřebných dílů. Nedostatek logistiky při dovozu z Číny vede ke zpoždění dodávek, zejména u dražších dílů, jako jsou převodovky nebo blatníky.

Dokonce i síť Fit Service, která sdružuje přes 300 autoservisů, má problém s nedostatkem dílů pro čínské vozy. Sklady náhradních dílů teprve vznikají, což způsobuje zdržení a zvýšené náklady na nákup.

Ruská analytická agentura Avtostat uvádí, že v Rusku je přibližně 2000 obchodních center čínských značek, avšak mnohé z nich nejsou oficiálně zastoupeny, což ztěžuje zajištění údržby a diagnostiky. V důsledku toho je mnoho čínských vozů opravováno použitými díly z jiných poškozených aut, které tvoří až 40 % oprav.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz