mustang-mach-e-7

S Mustangem Mach-e jsme najeli už 2 000 kilometrů: Jak se nám s ním žije?

16. 12. 2023 • FORD, Novinky, Testy

S naším dlouhodobě testovaným Mustangem Mach-e máme za sebou 2 000 kilometrů. Jak se nám s ním dosud žije?

Abych byl upřímný, toto auto mi už stačilo přirůst k srdci a to docela dost. Jedná se o opravdu skvělý elektromobil, který nabízí spoustu prostoru, luxusní kabinu, moderní technologie a také velmi povedené jízdní vlastnosti. Zamiloval jsem si to ticho na palubě, nenucenost pohybu a sofistikované chování podvozku v zatáčkách i ve městě, byť je jeho naladění trošku tvrdší. Díky tomu mi však dělá radost na zakroucených silnicích.

Víte, jsem přesvědčen, že veřejnosti chybí osobní zkušenost s elektrickým autem, jakýmkoliv. Chápu, že spousta lidí vede vnitřní odboj proti elektromobilitě, protože média a vlastně i politici chrlí informace neprofesionálně, chaoticky a s diktujícím apelem. Není správně, aby někdo něco někomu nutil, i když v současné době si můžete mezi automobily koupit stále jakýkoli druh pohonu a notnou řadu let to tak ještě bude. K panice a nenávisti není zatím vůbec žádný důvod. Elektromobilita je v současnosti stále jen ve formě alternativy a nikdo vám jí nenutí. Má pointa je však taková, že pokud by si i ten největší odpůrce takové auto zkusil, pochopil a ucítil by na vlastní kůži, že to není vůbec špatná volba.

mustang-mach-e-6

Naopak, elektromobil už z technického principu jezdí lépe než spalovací auto. Ve všem. Lépe zatáčí díky nízkému těžišti, lépe brzdí díky rekuperaci, je v něm ticho a samozřejmě i neporovnatelně lépe akceleruje. Není tady převodovka a nemusíte čekat, než auto zařadí. Z praktického hlediska oceníte, že nemusíte vůz zahřívat, ani chladit. Jednoduše sednete a jedete. Musím přiznat, že si mě tento pohon získal a vidím v něm pro běžné denní jezdění daleko lepší alternativu. A jasně. Zatím to stále není pro každého, to nerozporuji. Uvidíme, jak nevýhody v dojezdu a nabíjení změní budoucnost.

Ale zpět k autu. S Mustangem Mach-E jsem za měsíc a pár týdnu najezdil už 2 000 kilometrů a auto mě nijak neomezuje. A to je venku zima. Ano, dojezd spadl o nějakých 20 procent, ale v případě velké baterie, kterou auto disponuje to stále stačí na nějakých 400 kilometrů a to za den nenajedu ani omylem. Reálně tak vůz nabíjím jednou týdně. Většinou někde před obchodem během nákupu nebo na ulici během pracovní schůzky. Nestojí mě to žádný čas navíc. Vůz navíc zvládá dobíjet výkonem kolem 130 kW i v zimě.

img_20231120_150006 img_20231120_150024

Mustang Mach-e jsem dobíjel na nově otevřené rychlonabíječce PRE Point s výkonem 75 kW u supermarketu Penny v Králově Dvoře. Tuto síť můžu doporučit zejména kvůli poměru cena/výkon. 

V případě testovaného Mustangu Mach-E RWD s prodlouženým dojezdem se bavíme o baterii s kapacitou 98,7 kWh, ovšem v čisté, reálně využitelné kapacitě už mluvíme o 91 kWh. To je na dnešní dobu poměrně nadstandardní energetický zásobník, díky němuž je vůz použitelný nejen do města či blízkého okolí, ale můžete s ním vyrazit i na dálkové trasy pouze s tím omezením, že je záhodno mít dopředu naplánované nabíjení. S větší baterkou se i zvýšil výkon této zadokolkové verze na 294 koní. Kroutící moment zůstal na hodnotě 430 Nm. Normovaný dojezd dle WLTP činí 600 kilometrů.

mustang-mach-e-3

Reálně jsem se během dosavadního testování dostal na hodnoty kolem 450 kilometrů. Spotřeba se dle jízdního stylu držela mezi 20 a 24 kW/h. To není špatné, protože teploty už byly pod nulou a často jsem jezdil po dálnicích, které jsou pro elektromobily tím nejhorším možným prostředím. Nejlepších hodnot spotřeby vůz dosahuje ve městě, kde se dá jezdit za 16. Na okreskách pak lehce nad 18. RWD verze s prodlouženým dojezdem je tedy nejpoužitelnější z celé rodiny Mach-e.

Dobrá zpráva, Ford tento model zlevnil a prodloužil záruku

Podle country manažera Libora Beneše se nyní základní cena tohoto vozu snižuje na 1 238 900 Kč. Plošná sleva na všechny verze činí 220 000 korun. Tuto informaci Ford zveřejnil na tiskové konferenci během prvního dne pražského veletrhu elektromobility e-Salon.

mustang-mach-e-1

Dodatečně mají zákazníci možnost využít osmiletou záruku, která pokrývá celý vůz, nikoli pouze elektrický pohonný systém, jak tomu bylo doposud. Ještě větší sleva ve výši 285 000 Kč platí pro Mustang Mach-E s prodlouženým dojezdem díky větší trakční baterii. Sleva se vztahuje i na sportovní verzi GT.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz