1-porsche-911-gt3-rs-vs-turbo-s-2016-1

Souboj bratrů – Porsche 911 Turbo S nebo GT3 RS? Jaká je vaše volba?

5. 11. 2016 • Novinky, Zajímavosti

Stejně jako každý jiný automobilový fanoušek mám sny a představy. Někdy přemýšlím, jaké auto bych pořídil, kdybych měl neomezené finanční prostředky. Občas se však stane, že jeden model je vyráběn ve dvou podobně rychlých, avšak naprosto odlišných verzích. A přesně tak je tomu i u u modelů Porsche 911 Turbo S a GT3 RS. Oba vozy stojí na vrcholku potravinového řetězce a každý jde na rychlost jiným způsobem.

Porsche 911 Turbo S

Turbo S je pekelně rychlá raketa na vymetání okresek, dálnic a občasné blbnutí na závodním okruhu. Vklidu se dá tvrdit, že je dokonalé. Umí totiž ujet nejlepším supersportům a přitom se dá bez problému používat na ježdění do práce či obchodu. Nad zadními koly se ukrývá plochý šestiválec 3.8-litru, jenž je doplněný o dvojici turbodmychadel. Jeho výkon je 580 koní a točivý moment 700 Nm. Poháněna jsou všechna čtyři kola a motor spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou PDK. Hmotnost činí 1600 kilogramů a součinitel aerodynamického odporu vzduchu je 0.31. Díky tomu proběhne zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu za 2.9, na stošedesát za 6.5 sekundy a zastaví se až při 330 km/h. Cena je 5 628 000 Kč včetně DPH.

Porsche 911 GT3 RS

GTR RS sice není tak použitelné na denní ježdění, ale zdvojnásobuje dávku zábavy za volantem. Má agresivnější vzhled a při jízdě působí mnohem více mechanicky. Abyste s ním jeli opravdu na 100 %, musíte patřit k nejužší špičce nejlepších řidičů. Vzadu se nachází opět plochý šestiválec, který má vyšší objem 4.0-litru a zlaté atmosférické plnění. Výkon je rovných 500 koní a točivý moment 460 Nm. Vše putuje na zadní kola přes sedmistupňovou převodovku PDK. Ručička váhy se zastaví na 1420 kilogramech a součinitel aerodynamického odporu vzduchu činí 0.34. Stovku sfoukne za 3.3 a stošedesátku za 7.1 sekundy. Maximální rychlos dosahuje hodnoty 310 km/h. Cena je 5 122 000 Kč včetně DPH.

Fotografie: www.largus.fr

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz