audi-rs7-2025-16

Test Audi RS 7 Performance: Dokonalý mix vlastností. Tohle auto dělá všechno skvěle

25. 5. 2025 • AUDI, Exkluzivní testy, Extrémní vozy, Luxusní vozy, Novinky, Sportovní vozy, Testy

Motor: 100%

Převodovka: 100%

Podvozek: 100%

Zpracování: 100%

Radost z jízdy: 100%

Verdikt:

Spojit luxusní limuzínu s karoserií ve stylu coupé a výkonem, který by slušel supersportu? To zní jako recept na automobilové šílenství. Ale když už jednou tenhle bláznivý koktejl namíchalo Porsche s Panamerou a svět ho s nadšením vypil, Audi se s RS 7 rozhodlo namíchat vlastní verzi. A po týdnu za jejím volantem musím říct: nalijte mi ještě jednu rundu!

Už v roce 2013 přišla Audi A7 s odpovědí na vlnu obliby elegantních, ale stále praktických čtyřdveřových kupé. Trend, který kdysi nastartoval Mercedes-Benz svým vizionářským CLS, následně převzalo Porsche, BMW a dnes už má tenhle typ auta skoro každý, kdo má do aut, co mluvit. BMW dokonce povýšilo svou „šestku“ na „osmičku“ ve verzi Gran Coupé, protože větší číslo přece znamená víc muziky, že. Audi do toho šlápla po svém – a už v roce 2019 představila současnou generaci RS 7. A dobrá zpráva? I dnes v době ekologických restrikcí a elektrických SUV zůstává u srdce všech benzinových hlav – pod kapotou totiž stále dýchá osmiválec.

audi-rs7-2025-15

A ne ledajaký! V testované verzi Performance totiž tahle bestie dostala injekci steroidů. Výkon? 630 koní. Točivý moment? 850 Nm. Sprint z nuly na stovku? Za 3,4 sekundy. A to je o dvě desetiny rychlejší než dřív! RS Dynamic Package navíc posouvá maximálku na 280 km/h, takže i německé dálnice mohou začít panikařit.

Ale není to jen o motoru. Audi RS 7 Performance dostalo i technické hračky, které z něj dělají labužnický zážitek i pro milovníky zatáček. Například nově naladěný samosvorný diferenciál mezi zadními koly, karbon-keramické brzdy nebo zadní nápravu, která se umí zatáčet. Osmiválec je naladěn ještě ostřeji, převodovka řadí rychleji než DJ na drum’n’bassové party a nová 22palcová kola ušetřila 5 kg neodpružené hmotnosti. Celkově tak auto zhublo o 20 kilogramů – žádné drastické diety, jen chytrá technologie.

audi-rs7-2025-12 audi-rs7-2025-9

Přilnavost? Lepší než u gekona na stropě. Díky pneumatikám Continental Sport Contact 7 (rozměr 285/30 R22) se zkrátila brzdná dráha ze stovky o 2 metry. A karbon-keramické brzdy? Ty snižují hmotnost o dalších 34 kg a vpředu mají obří kotouče o velikosti 440 mm, vzadu pak „jen“ 370 mm. Když šlápnete na brzdu, RS 7 nebrzdí, ale zakousne se do asfaltu.

A to jsme teprve u techniky. Chytrý software převodovky zajišťuje nejen bleskové řazení, ale i výraznější rozdíly mezi jízdními režimy. V nabídce je šest módů: efficiency, comfort, auto, dynamic a dva RS módy, které si nastavíte podle libosti – třeba jeden na víkendovou divočinu a druhý na každodenní poklidný přesun do práce. Režim setrvačné jízdy funguje pouze v efficiency – motor se při rychlostech do 160 km/h vypíná a auto klouže jako labuť po hladině. V dynamickém režimu ale RS 7 umí být ostrá jako žiletka a tvrdá jako účet za servis supersportu.

audi-rs7-2025-14

Design? No… řekněme, že RS 7 si s jemností rozhodně hlavu neláme. Působí jako A7 po intenzivním cvičení v posilovně. Šířka? 1950 mm přes přední blatníky – o dvacet víc než u běžné A7. A přitom má s ní společné jen čtyři díly: kapotu, střechu, přední dveře a páté dveře. Zbytek je čisté RS porno. Maska Singleframe je roztažená do šířky, leskle černá mřížka má 3D strukturu jak u včelí plástve a celé to uzavírá pořádný spliter a karbonové detaily v obřích nádechách nárazníku.

Z boku připomíná dobře živeného sportovce – svalnaté plochy, ostré linie a proporce, které křičí: „Nepodceňuj mě!“ Boční prahy jsou specifické pro RS a ještě zvýrazňují dynamiku. A záď? Spoiler, který se při stovce vysune, světelný pás přes celou šířku auta a dvě obří oválné koncovky výfuku zapuštěné do agresivního difuzoru. Jestli tohle není styl, tak už nic.

audi-rs7-2025-1

V porovnání s konkurencí? M8 Gran Coupé působí oproti RS 7, jakoby si po obědě dala ještě tři knedlíky. AMG GT 4 Door (co to je za jméno?) je možná drsnější, ale Audi je rozhodně nejvyváženější a nejlépe sladěné auto téhle ligy.

Uvnitř je to už klasika – německá preciznost, špičkové materiály a luxus, co neurazí. RS 7 má sportovní sedadla, logo na volantu a tlačítko RS pro rychlou aktivaci vaší oblíbené jízdní konfigurace. Jinak je ale interiér téměř shodný s A6, což vůbec nevadí, protože A6 umí být sakra povedená. Dva dotykové displeje mají skvělou odezvu, logiku ovládání a grafiku ostrou jako břitva. Zavazadlový prostor? 535 litrů – dost na víkendový výlet i s manželkou, dětmi a tou sadou náhradních bot, co prý „možná bude potřeba.“

audi-rs7-2025-42 audi-rs7-2025-47

A co pohon? Pod kapotou pracuje stejný čtyřlitrový V8 jako v RS 6 nebo RS Q8. Najdete ho i v Lamborghini Urus a Porsche Panamera Turbo. Tenhle motor je jako univerzální voják – tichý, efektivní a přitom brutální. Dvě turba mu pomáhají k výkonu 630 koní a 850 Nm a výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 s a na 200 km/h za 11 sekund. A že tohle všechno zvládá ještě úsporně? Díky 48voltové síti a mild-hybridnímu systému ano. Při zpomalování umí rekuperovat až 12 kW energie a jezdit setrvačností i se zhasnutým motorem.

Start-stop systém se zapíná už při 22 km/h a spolu se systémem deaktivace válců COD (vypíná válce 2, 3, 5 a 8) pomáhá držet spotřebu v rozumných mezích. Ačkoliv se to zdá neuvěřitelné, kombinovaná spotřeba mezi 11 a 13 litry je při tomhle výkonu skoro zázrak.

audi-rs7-2025-11

A když sešlápnete plyn? Připravte se, že vám RS 7 udělá facelift obličeje zdarma. Auto se trochu nadlehčí, zabere jako startující raketa a bez zaváhání vystřelí vpřed. A je jedno, jestli jedete 50 km/h nebo 130. Síla je dostupná kdykoliv a kdekoliv. Režim launch control vám dokáže, co znamená slovo katapult. Stačí podržet brzdu, dupnout na plyn, uvolnit brzdu – a svět se rozmaže.

A přestože rovinky RS modely vždycky zvládaly, RS 7 umí i zatáčky. Díky natáčecí zadní nápravě, chytrému podvozku Dynamic Ride a sportovnímu diferenciálu se dokáže proplétat serpentinami s přesností skalpelu. Na okreskách je nečekaně mrštné, stabilní a jisté. A pak přijde další šok – ono to auto je i pohodlné! Dvaadvacítky kola? Nevadí. Komfortní režim z RS 7 udělá klidného společníka, se kterým bez problémů absolvujete cestu na dovolenou s celou rodinou.

audi-rs7-2025-19

AMG je možná divočejší a emotivnější, ale není tak univerzální. M8? Taky fajn, ale městský provoz jí nesvědčí. RS 7 je jako švýcarský armádní nůž na kolech – dokáže být sportovní, luxusní, pohodlný i praktický.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz