ds-7-esprit-de-voyage-13

Test DS 7 Esprit de Voyage E-Tense 300 4×4: Chybí už jen Šampaňské

11. 1. 2024 • DS, Luxusní vozy, Novinky, Testy

Hybridní pohon: 90%

převodovka: 90%

podvozek: 90%

zpracování: 100%

praktičnost: 70%

Verdikt:

Značku DS určitě nemusím představovat fanouškům francouzského automobilismu. Stále se ale setkávám s nechápavými pohledy, když se zmíním o tom, že jsem měl k týdennímu testu DS 7.

Tato kdysi velmi slavná značka nechtěla být zapomenuta a proto se před několika lety vrátila na automobilový trh. Většinou těmto reinkarnacím moc nadějí nedávám a dost často nedopadly vůbec dobře, ale znovuzrozené DS Automobiles švihá z rukávu jedno eso za druhým a dělá slušné vrásky na čele zavedeným konkurentům, kteří ani žádnou pauzu na trhu neměli.

V tomto testu se mi do ruky dostal model DS 7 v luxusním provedení označeném jako Esprit de Voyage. Už jen podle názvu začnou francouzsky naladěná srdíčka plesat. Poslední modernizace exteriéru nijak výrazně nepozměnila celkový ráz luxusního Francouze ale k menším změnám přece jen došlo.

Přední část auta má nyní nové hlavní světlomety, které dostaly moderní LED Matrix místo rotačních modulů. Světelné žebrování denního osvětlení je teď výraznější než dřív a vytváří zajímavý efekt. Zadní část vozu je teď s novým označením na víku zavazadelníku, kde chybí původní nápis CROSSBACK a nahradilo jej označení DS AUTOMOBILES. Koncová světla dostala decentní facelift s jemným zúžením, ale stále si zachovávají charakteristický vzhled se svou vnitřní strukturou. Příslušnost DS 7 do kolekce Esprit de Voyage poznáte díky unikátním detailům a označení, které je vyryto laserem na dveřích a zpětných zrcátkách. Eleganci DS 7 dotváří lesklý černý lak na okenních lištách, střešních nosičích, přední masce DS WINGS a čelním nárazníku s chromovanými prvky.

ds-7-esprit-de-voyage-14

Vzor paprsků s mapou Evropy, jenž je podpisem Esprit de Voyage se objevuje nejen na exteriéru, ale najdete ho také v interiéru vozu. V tomto případě dominuje na palubní desce přímo před spolujezdcem. Kůže zde získala jedinečný vzhled díky teplému embosování, které vyvinuli řemeslníci ze společnosti DS Automobiles. V interiéru této DS 7 dominují světlé odstíny, které se objevují na pohodlných sedadlech potažených tlačenou kůží. Novinkou jsou také koberečky s novou barvou obruby, ladící se světlým interiérem. Palubní deska stále elegantně splývá s masivním středovým tunelem, který má pořád tradiční volič automatické převodovky a charakteristické ovladače pro elektrické stahování oken. Na to je potřeba si nějakou chvíli zvykat a prvních pár dní jsem stejně pořád sahal na dveře, kde jsem chtěl stahovat okna.

ds-7-esprit-de-voyage-16 ds-7-esprit-de-voyage-19

Jediným “narušením” ladného tvaru palubní desky je výrazný displej palubního infotainmentu, jehož inovované prostředí představuje největší změnu, která v modernizovaném interiéru nastala. DS 7 je vybavena nejnovější generací infotainmentu, který by měl nabízet rychlejší odezvu a větší možnost individualizace. Přesto zůstává prostředím, přes které ovládáte mnoho funkcí vozu. Nejčastěji používaná funkce jako je třeba nastavení klimatizace je pak dílem několika kliků, odvádí pozornost od řízení a v praktičnosti výrazně zaostává za klasickým panelem ovládání klimatizace. Celkový dojem z interiéru má ale rozhodně určitý wow efekt, a nejednou se mi stalo, že zvědavý návštěvník po otevření dveří na první vteřinu oněměl. Originálnost Francouzům rozhodně nechybí a interiér DS 7 jsi jde skutečně svojí vlastní cestou.

ds-7-esprit-de-voyage-21 ds-7-esprit-de-voyage-20

V rámci modernizace se nabídka pohonných jednotek u DS 7 trochu zúžila, ale stále má co nabídnout. Výběr je možný ze čtyř variant, přičemž jedna z nich je čistě naftová. Základ tvoří model 1.5 BlueHDi se 130ti koňmi a automatickou osmistupňovou převodovkou, která pohání přední kola. Následují tři plug-in hybridní verze. První je E-TENSE 225 s celkovým výkonem 225 koní a pohonem předních kol. Druhou verzí je E-TENSE 300 4×4 s 300 koňmi a pohonem všech kol. Nejvyšší variantou je E-TENSE 360 4×4 s pohonem všech kol a celkovým systémovým výkonem o 60 koní vyšším než u předchozí verze. Mnou testovaný hybrid kombinuje benzinový čtyřválec s dvěma elektromotory, což přináší celkový výkon 300 koní a točivý moment 520 Nm.

DS 7 nabízí poměrně působivou dynamiku, což dokazují i technické údaje, kdy z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 235 km/h. Zajímavější je ale spíš jeho pružnost, kterou vděčí elektromotorům. Na rychlé sešlápnutí plynu elektromotory okamžitě reagují, i když se baterie tváří jako zcela vybitá. Vždy si totiž udržuje nějakou energii v zásobě pro případ, že by bylo potřeba například rychle předjet.

ds-7-esprit-de-voyage-3

Když jsou akumulátory nabité, DS 7 preferuje elektrický režim, a proto začíná v “elektrickém” jízdním módu. Při přepnutí do “hybridního” režimu ale šetří elektrickou energii a snaží se zapojovat spalovací motor a elektromotory tak jak ukazuje grafika na displejích.

Lithiová baterie s kapacitou 14,2 kWh, by podle DS měla stačit na 63 km čistě elektrické jízdy. Toho jsem bohužel nedosáhl. Svůj podíl na tom měly samozršjmě i nízké teploty kolem nuly, které po celou dobu testu panovaly. Spotřeba elektrické energie se tak ustálila na zhruba 28 kWh/100 km. Nejlepší hodnota čistě elektrického dojezdu byla lehce pod 40ti kilometry, ale DS to se mnou mělo v tomhle těžké, protože jsem jezdil hlavně mimo město a to rekuperujícím hybridům moc nechutná. Nabíjení z 0 na 100 % ze zásuvky wallbox s výkonem 7,4 kW při 32 A trvá asi dvě hodiny, z domácí 230V zásuvky můžete počítat s dobou nabíjení asi 5-6 hodin.

Co se týká spotřeby paliva, hodně závisí na tom, jak daleko budete jezdit, jak často budete dobíjet baterii a zda budete jezdit ve městě nebo mimo něj. V případě častého městského ježdění s dobíjením baterií můžete dosáhnout spotřeby i pod 3 l/100 km. Pokud však nebudete poctivě nabíjet a budete často na dálnicích, spotřeba může přesáhnout 8 l/100 km. Je třeba počítat s tím, že kvůli omezenému objemu nádrže o velikosti 43 litrů budete potřebovat častější tankování.

ds-7-esprit-de-voyage-1

Zajímavou technologií na novém modelu DS 7 je podvozek, a to hlavně v případě plug-in hybridů E-Tense 300 a E-Tense 360. Tyto modely jsou standardně vybaveny adaptivním podvozkem s označením DS ACTIVE SCAN SUSPENSION. Tento systém využívá kameru umístěnou za čelním sklem, která monitoruje povrch vozovky a automaticky přizpůsobuje jednotlivá kola tak, aby co nejpohodlněji překonala nerovnosti či díry. Kromě toho nabízí tři volitelné módy odpružení. DS 7 se tak příjemně a pohodlně pohupuje, ale není to na úkor nepříjemnosti. Na hladké silnici si můžete opravdu užít vysoký komfort, při jízdě po nekvalitních cestách pak záleží na rychlosti. Zadní náprava je totiž při vyšších rychlostech na větších nerovnostech mírně nervózní. V běžných situacích ale DS 7 vytváří příjemnou a komfortní atmosféru na palubě, což ještě umocňuje ticho a klid. Odhlučnění interiéru se podařilo přímo skvěle.

DS 7 dostalo rozhodně dobře fungující plug-in hybridní pohonné ústrojí, které disponuje širokou škálou jízdního projevu, od schopného elektromobilu až po nebývale dynamický jízdní projev sportovního režimu. To vše pak za předpokladu pravidelného dobíjení. Je to vrchol luxusu, který můžete ve francouzském podání dostat a jeho originálnost je tak daleko, že jej mnozí mohou použít i jako módní doplněk, což bohužel zbytek automobilového světa neumí.

ds-7-esprit-de-voyage-13

Vůz testované specifikace a kolekce Esprit de Voyage vychází v rámci ceníkové ceny na 1 850 000 Kč, testovaný kus pak disponoval příplatkovou barvou PERLA NERA (+20 000 Kč), audio soustavou HIFI FOCAL ELECTRA (+34 000 Kč), paketem DRIVE ASSIST + NIGHT VISION (+74 000 Kč), panoramatickým střešním oknem (+38 000 Kč), alarmem (+ 8 000 Kč), hliníkovými 20″ koly ALEXANDRIA (+20 000 Kč), zadním ovládáním klimatizace (+ 6 500 Kč) a bezdrátovým dobíjením telefonu (+ 5 000 Kč). Celková cena tohoto vozu je tak finálních 2 055 500 Kč s DPH.

Plusy

– úchvatný interiér
– dobře fungující hybridní ustrojí
– působivá dynamika

Minusy

– vyšší spotřeba na dálnici při vybité baterii

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz