mitsubish-l200-rock-proof-12

Test Mitsubishi L200 Rock Proof. Ztělesněná svoboda

2. 11. 2019 • Mitsubishi, Novinky, Testy

Motor: 90%

Podvozek: 100%

Převodovka: 90%

Zpracování: 85%

Radost z jízdy: 100%

Mitsubishi L200 Rock Proof je ztělesněním svobody. Dává vám téměř neomezené možnosti přetavit své cestovatelské fantazie v realitu. Je to jen na vás, kam se vydáte uniknout všednímu stereotypu, bude vám tím nejlepším parťákem a pohostinným domovem na kolech. Odpusťte L200 kapku nekultivovanosti a milujte jej za všechno ostatní.

Verdikt:

Pokud máte dost městského ruchu a denního stereotypu, existuje řešení, které vás v pohodlí dopraví vlastně kamkoli. Zapomeňte na přelidněné kempy a už vůbec nemyslíme neobratné karavany, se kterými se mimo silnici nedostanete. Expediční automobil je ten pravý lék. Zkoušené L200 Rock Proof nám v redakci jasně dokázalo, že přestavba na terénní speciál nemusí být nijak složitá a že pobyt v přírodě může být lékem na veškeré problémy.

Zvýšený podvozek Oldman EMU, uzávěrka zadního i předního diferenciálu, M/T pneumatiky, spodní ochrana motoru, podvozku i nádrže, SAFARI šnorchl, samonosný střešní stan ARB KAKADU a mnoho dalších doplňků pro ještě více dobrodružství. S takovým vozem se už dá vyrazit za zábavou do skutečného terénu v rumunských nebo albánských horách, do terénu s velkým T.

6

Speciální nástavba korby pak ukrývá plno praktických pomůcek pro pobyt v přírodě i možné pracovní využití třeba v lese. Na své si tak díky speciálu ROCK PROOF mohu přijít nejen cestovatelé, ale i lesníci, myslivci, těžaři, energetici nebo prostě každý, kdo potřebuje trávit čas tam, kam se jen tak někdo nedostane. V korbě je tak mimo jiné kompresorová lednička, nádrž na vodu a sprcha, kempovací vybavení jako sekyra, pila nebo vařič, ale i kurty na tahání a další potřebné vybavení.

Pro cestovatele důležitým prvkem je střešní stan, uvnitř kterého naleznete pohodlné bydlení i za špatného počasí. Nechybí komfortní matrace, sítě proti hmyzu či odkládací prostory tvořené síťovým programem. K maximální spokojenosti expedičního týmu slouží i zavedená elektřina.

5 4

Toto je pravá cestovatelská romantika. Už se vidíte, jak spíte na vrcholku hor a sledujete západ slunce z vašeho mobilního bydlení? Nebo kempujete někde na divoké a opuštěné pláží? Přesně o tom takové vozidlo je. Můžete se s ním vydat úplně kamkoli, brodit koryta řek, zdolávat písečné duny, šplhat do kopců a oddávat se nádherným výhledům a nepoznaným zážitkům. Hotelový pokoj si vezete na střeše a v případě potřeby ho rozložíte za pár minut. Nemusíte čekat na recepci, nemusíte se přetahovat o volné místo a nemusíte nic řešit.

Základem této představy je pick-up Mitsubishi L200 páté generace. Historie tohoto modelu se začala psát v roce 1978 v Japonsku. V průběhu bezmála 40 let bylo vyrobeno více než 4.000.000 kusů tohoto legendárního lehkého užitkového vozidla, které je nabízeno ve více než 140 zemích světa. Po celá léta si L200 zachovává charakter čistokrevného terénního vozidla, ale umí nabídnout mnohem více. Karoserie je složená ze speciálních ocelových prvků, které jsou lehké a odolné, přičemž celé auto stojí z části na klasickém rámu. Vpředu je zavěšení s dvojitými příčnými rameny a stabilizátorem a vzadu pevná náprava s vícelistými listovými pružinami. K tomu všemu L200 utáhne až 3100 kilogramový přívěs a celkem lze na korbu naložit až jednu tunu nákladu.

9

Rock Proof se zvýšeným podvozkem, rámem vepředu i vzadu a s obrovskými pneu vypadá zlověstně a se sériovou verzí si jej rozhodně nespletete. Na atraktivitě testovaného kusu přidávalo i vojenské zbarvení karoserie (polep) a světelné rampy. Takto má vypadat drsné expediční auto. Nejvíce mu to sluší, když je po střechu od bláta, což se nám během testu podařilo splnit.

Uvnitř auta najdete kvalitní materiály, které sice nezaujmou měkčeným povrchem, ale to v této kategorii přece nikoho překvapit nemůže. Tady se hraje na odolnost a funkčnost. Solidní výbava každopádně kabinu proměnila výrazně – nový a velmi hezký je multifunkční volant, kaplička budíku, které v horní části dominuje ukazatel zvoleného pohonu a uzamykatelného diferenciálu. Informační systém a dotyková obrazovka nabídnou nespočet funkcí.

1

Po nasednutí je vítána dobrá pozice za volantem a přívětivý výhled do všech stran. Ovládání je jednoduché a ve většině případů logické. Jediný výrazný mínus kabiny přichází jako daň za příliš zkosené a vzhledově přitažlivé čelní sklo. Tou daní je málo místa nad hlavou, což znemožňuje třeba pít z větší pet láhve. Zároveň zde není ani dostatek odkládacích prostorů, což u takto zaměřeného vozu zamrzí.

Pod kapotou můžete mít pouze 2.4-litrový vznětový čtyřválec turbo a to ve dvou výkonnostních provedeních. Slabší nabízí výkon 113 kW při 3500 ot./min. a točivý moment 380 Nm při 2500 ot./min. Silnější verze má 133 kW při 3500 ot./min. a 430 Nm při 2500 ot./min. Maximální rychlost je 169 respektive 179 km/h. Slabší motor pohání pouze zadní kola a ta přední lze přes mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou připojit otočným ovladačem, na kterém se dá navolit i uzávěrka středového diferenciálu nebo redukční převodovka. Silnější motorizace od základu pohání všechna čtyři kola, zbytek je totožný. Motory je možné kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem.

3

Motor je příjemný, je však hůře odhlučněný a do kabiny celkem výrazně proniká i po zahřátí. Dynamika je nicméně solidní a plně dostačující. Automatická převodovka řadí plynule a citlivě, nicméně právě i ona může za vyšší spotřebu zejména na dálnici. Vůz točí při 130 km/h na poslední pátý stupeň přes 3000 otáček. Rychlejší přesuny po dálnici nejsou žádným problémem, rychlostní limit pak určují akorát terénní pneumatiky, které ve vyšších rychlostech celkem pochopitelně značně hučí. Nad tím mávnete rukou, na expedicích se nespěchá. K dispozici máte pohon všech kol, redukci, závěrku mezinápravového, předního a zadního diferenciálu. To znamená téměř neomezenou propustnost. Na cestách i necestách vás L200 potěší maximálním komfortem podvozku a pohodou na palubě. Spotřeba narostla úměrně s váhou a přidaným odporem vzduchu, ale není nijak zdrcující. Na silnici budete jezdit lehce nad 10 litrů, ve městě za 13 a v terénu klidně za 20.

Na normální silnici umí být podvozek příjemně komfortní, zadní tuhou a lehkou část rozklepou až větší výmoly a příčné nerovnosti – na těch auto odskakuje. Právě tady jde nejvíce poznat stáří modelu, konkurence je v tomto ohledu dále a více se blíží jízdním komfortem kategorii SUV. Není to však nic hrozného, i L200 můžete bez problému používat denně nebo na delší cesty, jen se musíte smířit s těmito kompromisy.

7

Konečně se můžeme vrhnout do terénu, což je hlavní teritorium těchto vozů. S vozidlem jsem se sice na žádnou expedici mimo naši republiku nevydal, i tak jsem byl schopný prověřit jeho vlastnosti v terénu dostatečně. Vyrazil jsem s ním totiž do vojenského prostoru “Bahna” uprostřed Brd. Ne, neporušil jsem zákaz, vjezd byl schválený Policií ČR. Tento areál je vskutku brutálním místem a svatyní pro milovníky offroadu. Některé trasy jsou vyloženě pro tanky, a tak bylo třeba jezdit s hlavou na krku a ne v zadnici. Přeci jen jsem z L200 nechtěl udělat ponorku a navíc bylo po dešti. Brody tak byly plné vody a terén plný bláta, které se lepilo do vzorku pneumatik. M/T kola naštěstí zvládají plnit svou funkci i v takových podmínkách, ale krizovému momentu jsem se nevyvaroval ani tak. Jeden z brodů byl hlubší, než jsem čekal a navíc na dně velká vrstva bláta, do které se auto samozřejmě prosedlo.

11

Když voda vstoupla po kliky dveří a vyjet nešlo, sepnul jsem závěrky všech diferenciálů (ten přední se připojuje pomocí přídavného kompresoru – natlakujete a můžete sepnout závěrku) a  L200 se s přehledem z brodu vyhrabalo. Zbytek trasy byl bez problému, auto zvládlo veškeré výjezdy, sjezdy, náklony, dropy, kamení, bláto, písek, no prostě vše. Auto se rozjede na jakémkoliv povrchu a v našich jsem nenašel žádný terén, který by L200 zastavil, tedy pokud při řízení používáte hlavu. Pick-upy všeobecně trpí na svůj dlouhý rozvor, a tak není problém je položit na břicho. Zastavil mě až konec terénu, kdy jsem s L200 vyšplhal na skálu a dál už byla jen její hrana…

Mitsubishi L200 Rock Proof je ztělesněním svobody. Dává vám téměř neomezené možnosti přetavit své cestovatelské fantazie v realitu. Je to jen na vás, kam se vydáte uniknout všednímu stereotypu, bude vám tím nejlepším parťákem a pohostinným domovem na kolech. Odpusťte L200 kapku nekultivovanosti a milujte jej za všechno ostatní.

Plusy

– Vzhled
– Pružný motor
– Schopnosti v terénu i mimo něj
– Dobře a kvalitně vybavený interiér
– Robustnost a spolehlivost

Minusy

– Přeposilované řízení
– Vyšší spotřeba s automatickou převodovkou

SPECIFIKACE VOZU

Mitsubishi L200 Double cab, motor 2,4 DiD, 5st automatická převodovka, pohon 4X4, redukce, uzávěrka mezinápravového a zadního diferenciálu

OFF-ROADOVÉ ÚPRAVY VOZU

– Zvýšený podvozek Oldman EMU (+5cm)
– Pneumatická uzávěrka předního diferenciálu ARB airlock
– Vzduchový kompresor se zásobníkem a hadicí pro dofukování kol
– Zakrytování podvozku (motor, převodovka, nádrž)
– Stan – samonosný, vyklápění do boku, včetně matrace po celé ploše
– Nízký hardtop s možností trvalého vyklopení
– Safari šnorchl
– Přední rám, černý
– Boční rámy, černé
– Přední LED světelná rampa dole (dálkový světlomet)
– Přední LED světelná rampa nahoře
– Zadní LED světlo
– Terénní pneumatiky Nokian
– Navigace MGN
– Plynové vzpěry kapoty
– Plynové vzpěry zadní výklopné plochy
– Kryt ložné plochy Sportlid 180 (hardtop)
– Plastová vana a koberec v korbě
– Extra nosič Thule na hardtopu
– Kompresorová lednička ARB
– 2x kempingové židle + 1x stůl
– Kanystr s vodou + sprcha, taška s „kempovacím” vybavením
– Taška s technickým vybavením (kurty, rukavice, nářadí…)

OFF-ROADOVÁ VÝBAVA

– Kryt ložné plochy Sportlid 180 (hardtop)
– Plastová vana a koberec v korbě
– Extra nosič Thule na hardtopu
– Kompresorová lednička ARB
– 2x kempingové židle + 1x stůl
– Kanystr s vodou + sprcha, taška s „kempovacím” vybavením
– Taška s technickým vybavením (kurty, rukavice, nářadí…)

.

« »

MENU