volkswagen-transporter-visu-camp-2

Test Volkswagen Transporter s kempingovou vestavbou VISU: Svoboda cestování

15. 7. 2021 • Kempovací vozy, Novinky, Testy, VW

Motor: 95%

Převodovka: 95%

Podvozek: 85%

Zpracování: 85%

Praktičnost: 100%

VISU MOIE: 90%

Transporter už 70 let určuje pravidla mezi lehkými užitkovými vozidly a není se čemu divit. Ve své aktuální evoluci T6.1 je ještě lepší a dospělejší. Navíc jej lehce můžete proměnit v campervan a užívat si svobody cestování.

Verdikt:

Kempování zažívá poslední roky nevídaný boom a nabízí nespočet možností, jak si užít svobodu cestování v nejlepším smyslu slova. Můžete mít stan na střeše, dodávku s kompletní vestavbou nebo klidně celý karavan či polointegrál. Nedávno nabraly na oblibě mobilní kempingové vestavby, které si do auta můžete sami vložit, když se chcete vydat na cesty a po návratu je zase schovat do garáže. Nepřijdete tak o prostor pro cestující za předními sedačkami a nebudete potřebovat dvě auta.

Jedinečný roadtrip bez starostí kolem zajišťování rezervace ve drahém hotelu řeší pojízdný „obytňák“. Speciálně upravený Volkswagen Transporter s kempingovou vestavbou VISU je mimořádně variabilní a poslouží pro páry, jednotlivce, skupinku dobrodruhů, ale třeba i menší rodinku. Interiér vozu lze jednoduše konfigurovat a pohodlnou postel za pouhých 10 vteřin přestavit v plnohodnotný pracovní prostor nebo místo pro romantickou večeři. Přístup k zavazadlům poskytuje výklopná lavice a díky tažnému zařízení není problém vzít si na dovolenou i kolo. Ať už milovníci neobyčejné dovolené vyrazí kamkoliv, nebude je trápit zima či déšť, ale naopak zažijí kempování takřka v pohodlí „domova“.

volkswagen-transporter-visu-camp-6 volkswagen-transporter-visu-camp-8

Nechybí ani kuchyňka. Ačkoliv je výsuvný kuchyňský modul v příhodné výšce pro pohodlné vaření, z vlastní zkušenosti víme, že se občas hodí mít možnost si uvařit někde jinde než u zadních dveří vozu. Z toho důvodu jsou všechny tři hlavní prvky v kuchyni vyjímatelné. Gril, koš i kanystr si tak můžete vyndat a odnést kamkoliv se vám zlíbí. V úložném prostoru pod grilem najdete nohy, které do něj jednoduše našroubujete.

Taková vestavba vám tedy poskytne to nejnutnější pro úspěšné přespání v přírodě a můžete usínat s neopakovatelným výhledem. VISU musím pochválit za variabilitu a možnost složení postele do formy sedaček se stolečkem. Také mi její matrace přišly velmi pohodlné a útulné. Srovnám-li to s konkurenčním Egoé, VISU postel nelze složit do “harmoniky” a během dne mít v autě všechna sedadla.

volkswagen-transporter-visu-camp-19

Egoé má členitější kuchyň s více prvky, nicméně rolovací rošt a matrace nejsou tolik pohodlné a nemůžete si vzadu udělat stylový obyvák. Je tedy na vás, které řešení vám více vyhovuje. Obě jsou ale plně vyhovující pro kempování na divoko, i když oproti plnohodnotným bydlíkům to kompromisní řešení samozřejmě je. Největší překážkou je chybějící toaleta a sprcha, i když obě firmy nabízejí možnost venkovního sprchování, jenže…

Svoboda kempování má svou cenu. VISU Moie vás přijde na 107.690 Kč. Pokud se uskromníte a zvolíte variantu Sitka, což je stejná postel/gauč bez kuchyně, zaplatíte 57.475 Kč. Upřímně, to by byla má volba. Přenosný gril, stoleček a k tomu kanystr s vodou lze totiž pořídit za pár korun.

volkswagen-transporter-visu-camp-12 volkswagen-transporter-visu-camp-5

Zástavbu jsem zkoušel v modernizovaném VW Transporter 6.1. Ikona mezi lehkými užitkovými vozy přichází na český trh s aktualizovaným vzhledem a rozsáhlými změnami v oblasti techniky a výbavy. Zvenčí se deriváty řady T6.1 změnily jen evolučně. Facelift přinesl jiné světlomety, masku chladiče a decentně pozměněný design nárazníků. Není důvod výrazně měnit něco, co léta funguje. To uvnitř se modernizovaná verze projevuje daleko více. Ergonomie je fantastická a použité materiály také, i když tvrdší plasty převažují. Pořád je to přeci jen koncepčně dodávka.

87023684_613448756115894_5806526992253714432_n

Transporter 6.1 nabízí výrazně rozšířenou sériovou výbavou. Kromě elektrického ovládání oken, centrálního zamykání, elektricky nastavitelných a vyhřívaných vnějších zpětných zrcátek jsou nově v sériové výbavě zahrnuty mimo jiné klimatizace Climatic, světlomety H7, audiosystém „Composition Audio“ s rozhraním Bluetooth a vnitřní osvětlení LED. Sériová výbava obsahuje rovněž výškově a podélně nastavitelný volant, multikolizní brzdu a asistent pro kompenzaci bočního větru.

volkswagen-transporter-visu-camp-22 volkswagen-transporter-visu-camp-24

Na výběr jsou motory TDI ve výkonových verzích 66 kW/90 k, 81 kW/110 k, 110 kW/150 k a 146 kW/199 k s velmi hospodárným provozem a minimalizovanými emisemi. Nechybí ani varianty s dvoustupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4MOTION.

V tomto testu je verze poněkud „lidovější“, jednalo se o klasický Transporter Kombi, který disponoval 110 kW naftou, šestistupňovým manuálem, pohonem pouze přední nápravy, osmimístným uspořádáním a dlouhým rozvorem. Transporter stojí na samém začátku nabídky řady T6.1 a je určen primárně pro přepravu materiálu nebo osob zejména v rámci pracovního nasazení. Uvnitř to poznáte na lacinější stropnici, chudší výbavě a účelově ochuzené palubní desce s nižším multimediálním systémem a zcela chybějícím dekorem.

Vzadu nejsou posuvná sedadla a výplně posuvných dveří jsou pouze povrchově upraveny a s odhalenými šrouby. Testovaný dlouhý rozvor sebou v interiéru přináší zcela očekávaná pozitiva. Vůz disponoval dvojicí posuvných bočních dveří, stejně tak dvojicí sklopných krajních sedadel druhé řady. Nastupování do třetí řady bylo tedy velmi komfortní. Druhá řada, to je tedy trojice samostatných vyjímatelných sedáků se sklopnými opěradly. Třetí řadu pak tvořila samostatná, opět vyjímatelná lavice se sklopným opěradlem. Objemný zavazadlový prostor disponoval ryze praktickou dvojicí do boku otevíravých dveří. Zvenčí pak vůz nedostal chromovanou masku ani žádné hezčí detaily na nárazníku.

volkswagen-transporter-visu-camp-9

TDI je evergreen a nemá cenu opakovat jeho vlastnosti. Daleko zajímavější je fakt, že implementace do Transporteru dopadla na jedničku. Motor autu bohatě stačí a poskytuje slušnou dynamiku. Potěšilo mě zlepšení úrovně akustického komfortu a izolace od vibrací dieselového agregátu. V kombinaci s výborně řadící manuální převodovkou se jedná o pohodového parťáka. Spotřeba se pohybuje okolo 7 litrů kombinovaně, mimo zástavby lze jezdit klidně do 6 litrů.

Podvozek je naladěný zejména na komfort a většinu času o něm nevíte, ale rozdíl oproti Multivanu nebo Caravelle je stále velký. Podvozek je zde méně odhlučněný a jednodušší. Auto je sice komfortní, ale slyšíte hluk od podběhů a podvozek si občas poskočí. V zatáčkách se pak vůz docela naklání, ale stopu drží solidně. Transporter je jednoduše pracant, ne luxusní MPV jako Multivan.

Plusy

– Jízdní vlastnosti
– Převodovka
– Prostornost a variabilita
– Zpracování
– Motor

Mínusy

– Vysoká pořizovací cena
– Slabší odhlučnění

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz