2

Vaše auto – Edita a její Nissan 370Z Nismo

16. 9. 2014 • Novinky, Zajímavosti

Nissan 370Z Nismo je továrně upravený klasický Nissan 370Z. Má přemapovanou řídící jednotku a nový výfuk, takže je o 12 kW a 8 Nm silnější než standardní model. Šestiválcový 3.7 litrový motor má výkon 253 kW. Přepracovaný je taktéž podvozek a bodykit, který je o 16 cm delší než u 370Z.

Z nuly na sto auto vystartuje za 5.2 sekundy a ručička tachometru se zastaví až u číslovky 250 km/h, kde Vás zaškrtí omezovač. Cena této střely, jako nového auta se pohybovala kolem hranice 1 200 000 korun.

Mezi konkurenty se řadí například:

Porsche Cayman

            Plus – propracovanější podvozek a hezčí interiér, navíc je to Porsche

            Mínus – vyšší pořizovací cena, dražší servis, méně dravý vzhled, ale o to elegantnější

Hyundai Gennesis Coupe

            Plus – nižší pořizovací cena, jeden z nejhravějších podvozků, skvělé jízdní vlastnosti

            Mínus – méně agresivní a méně nápadný design (někdy přijde vhod)

 

 

  • Proč sis vybrala právě toto auto?

Jelikož znám osobně jeho staršího brášku 350Z. Řadu ,‚Z‘‘ od Nissanu považuji za legendu, a proto jsem logicky byla zvědavá na jeho nástupce. 370Z mě zklamalo, mělo pár ‚,nedostatků‘‘, které jsem nedokázala skousnout a tak jsem vyčkávala na vylepšenou verzi Nismo. Až ta mě uspokojila.

  • Plánuješ nějaké úpravy?

Již jsem měnila středový díl výfuku za nový bez tlumičů kvůli zvuku. To je taky jediná věc, která mě tak trošku na Nismu vadí. Pomohlo to částečně. Další úpravy neplánuji, chci respektovat odbornou a skvělou práci firmy Nismo.

  • A co servis? Je auto spolehlivé nebo často nemocné?

Vzhledem k tomu, že je auto nové, tudíž v záruce, nepředpokládám problémy. Dodržuji pravidelný servis a výměnu oleje.

  • Co máš na svém autě nejraději a co Tě na něm naopak nejvíce štve?

Historii značky, design, výkon a komunikaci podvozku se silnicí, tak toto na něm miluji. A na druhou otázku jsem již de facto odpověděla výše. Zvuk. Myslím si, že taková kára si prostě zaslouží dát o sobě vědět. Je to ale maličkost, kterou mu vždy odpustím v momentě, kdy usednu za volant, nasaji jeho typickou vůni a zmáčknu tlačítko START. :o)

  • Používáš ho pouze na silnici nebo i na okruhové ježdění?

Jezdíme spolu pouze na okresky. Potřebuji kolem sebe přírodu a rozmanitost naplánované trasy.          

  • V jakém věku Tě začala zajímat auta?

V podstatě poměrně brzy. Už jako adolescent jsem strašně ráda umývala tatínkovi auto. Po té jsem si začala k autům budovat vztah. Poznala jsem to tak, že když bývalý manžel prodával naši Škodovku 110, obrečela jsem to.

  • Měla si nějaké vysněné auto jako malá?

No jasně, Škodu 110 R. Později Ferrari, ale kdo by ho nechtěl.

  • Máš nějaká další auta?

Máme pracovní auta a víkendová auta. :o)

  • Čím si jezdila předtím?

Škoda 110, Trabant, Žigul, Škoda 120, VW Polo, zmiňovaný Nissan 350Z.

  • Plánuješ v dohledné době koupi jiného auta nebo to aktuální vyměnit?

V dohledné době určitě ne, stále si to s Nismem spolu užíváme, ale v budoucnu… Hmm, sny určitě jsou.

  • Kde se svým autem nejraději jezdíš? Máš nějaký oblíbený kus silnice?

Znojemsko a Pálava, a od starostí taky ujíždím směrem na Adamov a Křtiny.

  • Co bys vzkázala ostatním řidičů?

Aby za volantem používali mozek a ego si honili na okruhu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz