Electric vehicle changing on street parking with graphical user interface, Future EV car concept

Výstavba nových nabíjecích stanic je 7x pomalejší, než reálně potřebujeme

14. 1. 2022 • Novinky, Zajímavosti

Tlak na elektromobilitu je neúprosný, aut se spalovacími motory ubývá a nabídka elektromobilů roste. Má to však háček a jím je nedostatečná infrastruktura. Výstavba nových nabíjecích stanic je podle Svazu německého automobilového průmyslu (VDA) až 7x pomalejší, než by motoristé reálně potřebovali. VDA vidí problém i v politicích, kteří toho více namluví, než reálně udělají.

„Plánování a schvalování nové infrastruktury pro zelenou mobilitu trvá příliš dlouho, Spolková republika za svým plánem zaostává mnoho let,“ říká na adresu pomalé výstavby nových nabíjecích bodů Hildegard Müllerová stojící v čele Svazu německého automobilového průmyslu (VDA).

Podle ní toto zaostávání tvrdě zasahuje zejména německý automobilový průmysl, který pro svou klimaticky neutrální mobilitu nutně potřebuje „zelenou“ energii. „Potřebujeme spoustu nových nabíjecích stanic. Každý týden bychom měli zřídit 2000 nových dobíjecích míst, ve skutečnosti jich však postavíme jen necelých 300. Politici musí rychlost expanze zvýšit až sedminásobně,“ pokračuje Müllerová.

Německo musí zůstat na výsluní

Prezidentka VDA se nevyhnula ani úvahám o aktuální konkurenceschopnosti německého automobilového průmyslu. „Automobilový průmysl bere ochranu životního prostředí velmi vážně a jeho cílem je, co nejrychlejší dosažení klimaticky neutrální mobility. Děláme vše pro to, aby Německo i nadále produkovalo ty nejlepší, nejbezpečnější, nejúčinnější, nejkvalitnější a samozřejmě klimaticky neutrální vozidla na světě. Ve všech segmentech bez rozdílu,“ hájila Müllerová vedoucí úlohu německých automobilek na poli kvality.

V rozhovoru pro Reuters se nevyhnula ani tématu tlaku na elektromobilitu a její prosazování ve všech regionech Německa. „Obyvatelé měst by neměli diktovat, jak mají žít lidé na venkově. Všichni mají právo jezdit svými auty, zejména tam, kde není dostatečně hustá síť veřejné dopravy. Mobilita nesmí být výsadou bohatých,“ doplnila rozumně Hildegard Müllerová z VDA.

.

« »