3863747471594990225.jpg1469836010

Škoda Octavia RS III oficiálně!

5. 6. 2013 • Novinky

Dnes se nám oficiálně představila nová generace nejrychlejší Škody Octavie – tedy nové eReSo. Jeho veřejný debut má sice proběhnout až na velkolepém ”festivalu rychlosti” v Goodwoodu, který odstartuje 10. července, ale Škoda vydala informace o něm už dnes.

Nová Octavia RS bude disponovat přitvrzeným a sníženým podvozkem, který bude o 12 mm nižší, než obyčejný model (resp. o 13 mm v případě kombíku). Přední náprava je mimochodem typu MacPherson s trojúhelníkovými spodními rameny a zadní kola využívají nově vyvinutou víceprvkovou nápravu. Ovladatelnosti pomůže jistě také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačního systému ESC.

Síla, která je v tomto případě posílána na přední nápravu, je čerpána z dvoulitrového turbomotoru TSI, který je zde vyladěn na výkon 220 koní (162 kW). Díky tomu je schopno toto eReSo zrychlit na 100 km/h už za 6,8 sekundy a dokáže uhánět až rychlostí 248 km/h. Samozřejmě se bude nabízet i varianta s dvoulitrovým turbodieselem, který bude po vzoru Golfu GTD dávat výkon 184 koní (135 kW). Ten už ale bude o poznání pomalejší… na 100 km/h mu to bude trvat 8,1 sekundy a maximálně bude moci jet 232 km/h. Všechny tyto parametry bude eReSo svému majiteli dávat v případě manuální převodovky.

Na výběr budete mít mimojiné buď šestistupňový manuál a nebo dvouspojkovou převodovku DSG, která má stejný počet převodových stupňů.

Zákazník si ale může zvolit také velikost nových litých kol, která budou k dispozici o průměru 17 až 19 palců, a to celkem ve čtyřech designových provedeních. V základním provedení je RS posazeno na sedmnáctky ”Dorado” s pneumatikami o rozměru 225/45. O palec větší kola jsou ve dvou designech, nazvaných ”Gemini’’ a ”Pictoris’’ (rozměry 225/40). U kol Gemini je možnost volby dvou barevných variant – konkrétně stříbrné a antracitové. Lahůdkou budou pak vrcholná devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, která se jmenují ”Xtrem’’ a budou vyvedena v černé barvě. Za těmito koly se budou schovávat červeně lakované brzdové třmeny a kromě kol poznáte nové eReSo také díky agresivnější přední části, která čítá mírně pozměněnou masku chladiče, nový přední nárazník s integrovanými mlhovkami a nasávacími otvory pro vzduch. Změnou prošla také zadní část, která dostala nový nárazník s difuzorem a na každé straně velkou výfukovou koncovku ve tvaru lichoběžníku. Nezapomnělo se ale ani také na spojler na víku kufru, který bude ve vyšších rychlostech mírně tlačit záď směrem k silnici.

Uvnitř se pak těšte na nové sportovní sedačky, přístrojovou desku, prahové lišty a pedály z nerezové oceli, sportovní volant, který byl potažen kůží a několik emblémů V/RS.

Docela se v redakci na nové RS těšíme, i když si Škoda trochu nabíhá, když tvrdí, že nová Octavia RS je o čistých emocích a jedná se o ,,dokonalé spojení sportovního charakteru, prostoru a funkčnosti”.

Díky novým motorům, ve standardu montovaném systému Start / Stop a rekuperaci brzdné energie, má nové RS až o 19% nižší spotřebu paliva. Jsme tedy velmi zvědaví, jak bude nové eReSo jezdit.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz