IMG_0764

TEST Nissan Juke 1.2 DIG-T

15. 11. 2014 • Nissan, Novinky, Testy

Motor: 70%

Převodovka: 90%

Podvozek: 90%

Zpracování: 70%

Praktičnost: 60%

Stylové auto s výborným podvozkem, řazením a řízením. Nový motor jej však připravil o značnou část charakteru řidičského auta!

Verdikt:

Nissan Juke mám rád. V redakci se ukázal ve všech myslitelných verzích včetně exotické verze NISMO a teď je tady znova a snaží se zaujmout novou tváří a motorizací. Jo, stylovka prodělala facelift a hraje ještě více na emoce. Zcela nový tvar a grafiku dostaly horní přední světlomety a doplněny jsou i o LED diody denního svícení. Jiná jsou i klasická kulatá světla s xenony a nový vzhled předního nárazníků. Ten přidává několik zajímavě řezaných nádechů a lakovaných částí v kontrastní barvě. Vzadu je to stejná písnička a tak se auto změnilo výrazněji, než by se mohlo zdát.

Volitelný paket “Exteriér” dodal testovanému kusu velká kola se zajímavým designem a bíle lakované části karoserie ( zrcátka, okolí světlometů a části v náraznících ) v kombinaci s křiklavou vínovou barvou auta. Souhra těchto dvou barev není úplně ideální, ale stylový funky look auta to podtrhlo dokonale. Individualizaci se meze nekladou a tak si paletu barev můžete nakombinovat dle Vašich představ.

juke2

V interiéru se nic moc nezměnilo a Nissan si nechal trumf až na konec – velikost kufr! Jo, za to se malému Juku všichni dříve smáli a říkali si, co to je za špatný vtip! Teď je k dispozici 354 litrů. Bylo toho dosaženo údajně jenom změnou tvaru kufru. Uvnitř Nissanu Juke se budete cítit skutečně velmi dobře. Interiér vypadá moderně, neobvykle a má takový levný hi-tech nádech. Řadící páka šestistupňového manuálu je hned při ruce a volant padne perfektně do rukou. Potěší i nová generace systému Nissanu Connect, který zahrnuje 5,8 palcovou dotykovou obrazovku, technologii plánování tras na dálku mimo vůz Google® Send-To-Car, satelitní navigaci a podporu Bluetooth. Nechybí ani couvací kamera, automatická světla, stěrače s dešťovým senzorem, automatická klimatizace a podpora USB.

juke1

Juke nabízí také dynamický systém řízení, díky kterému si řidič může přepínat předvolené jízdní režimy v závislosti na to, jakou má zrovna náladu a nebo jak rychle potřebuje být z bodu A ve svém cíli. Zvolit si můžete tři režimy – Eco, Normal a Sport. Jejich funkci doslovně popisuje název a tak je jasné, jak auto bude reagovat. Mění se citlivost a odezva motoru na plynový pedál, tuhost posilovače řízení a funkce klimatizace.

Plasty v interiéru jsou bohužel tvrdé, ale kvalita jejich slícování je na velmi dobré úrovni. V rámci sladění s exteriérem jsou některá místa interiéru lakována bílou barvou a dodávají celému vzhledu interiéru šmrnc. Jedná se o středový tunel kolem radící páky ( který svým tvarem připomíná nádrž motocyklu, což je prostě cool ), opěrky loktů ve dveřích a okolí výdechů klimatizace. Jo a moc se mi líbí tvar vnitřních klik dveří!

juke3

Největší novinka se skrývá pod kapotou – přeplňovaný čtyřválec 1.2 DIG-T s výkonem 85 kW a 190 Nm. Jednotka má sice o 1 kW méně, než starší atmosféra 1.6, ale zato vyšší kroutící moment. Ten spolu s přeplňováním zajišťuje lepší dynamiku a dostupnost maximálního výkonu. Motor překvapuje naprostou kultivovaností prostou jakýchkoli vibrací a nežádoucích zvuků. Jediné, co lze slyšet, je odfukování turba. Akustický komfort a dynamika se jistě zlepšila, ale zároveň Juke ztratil kus charakteru. Motor nemá žádné charizma a zvuk, nic! Jen plní svou práci na jedničku, ale přidanou hodnotu nečekejte. Chyba je to asi jenom v mých petrolheadských očích, ale Juke mě vždy bavilo točit, vyždímat každého koně pod kapotou a pak ho hodit tvrdě do první zatáčky. To auto totiž nebylo jiné jen vzhledem, ale v rámci crossoverů vždy mělo bezkonkurenčně dobré jízdní vlastnosti.

A to platí stále a o to větší je to kontrast s tímto motorem. Skutečnou radost mám z fantastického řazení. Řadící páka je vlastně hned u volantu a jednotlivé “kvalty” zapadají do svých drah s naprostou přesností. Potěší však také mírný mechanický odpor a už teď je jasné, že bude při dynamické jízdě řazení a podřazování skutečnou radostí. Z tohoto provedení kulisy převodovky by si mohla brát příklad i opravdu sportovní auta. Podvozek po městě hopsá, skáče a vyklepává posádku sto šest. To mně osobně vůbec nevadí a naopak v tom shledávám další z mnoha mých sympatií. Komfort od 18” palcových kol s pneumatikami 225/40 skutečně očekávat nelze.

Co se jízdy v zatáčkách týká, tady dokáže Juke opravdu nezvykle dominovat. Crossoverů, kteří umí takto projíždět zatáčkami není mnoho a právě kompakt od Nissanu patří mezi ty nejzábavnější. Juke ochotně poslouchá povely od volantu a díky relativně krátkému rozvoru hbitě vykrojí jakoukoliv zatáčku. Ve městě je sice přehnaně tvrdý a naopak při velmi rychlé jízdě se umí rapidně zhoupnout, ale svou stopu drží s úsměvem a dokonce přitom nepůsobí nijak upoceně. Zadní náprava však má občas při rychlé jízdě tendence neposlouchat a při plném brzdění se připravte na nutnost kontrovat. Po ubrání plynu v zatáčce umí Juke  zadní část lehce a bezpečně nadhodit do zatáčky, což dopomůže skutečně zábavnému průjezdu. Přední sedadla bohužel tělo moc nepodrží, ale na druhou stranu umí nabídnout lehkou dávku pohodlí. Řízení by mohlo být na režim SPORT více tuhé, ale kupodivu nepostrádá malou dávku citu a občas se dočkáte také lehké zpětné vazby.

juke4

Motor na plynový pedál reaguje okamžitě a motor má slušný tah už od 2000 otáček. Přesně na této hranici totiž nastupuje točivý moment 190 Nm a ten dokonce setrvá ve své účinnosti až do 5200 otáček! Juke jakoby na jeden celý nádech zfoukne všechny svíčky na silnici. Dynamika je tak opravdu slušná a dostupná ihned, jen tam není ten charizmatický projev. Naštěstí u této motorizace to nebude trápit asi nikho, jelikož si ji koupí lidé do města. A ti co chtějí stylového psychopata, který vymete každou okresku, sáhnou po 1.6 DIG-T.

A spotřeba? Ta je závislá na stylu jízdy. S velkým sebezapřením se dá jezdit mezi 6 a 7 litry, trošku svižněji to jde za 8 a dynamicky už je to vysoce nad deset. Tady je konkurence dál a umí spotřebu odladit lépe, i tak se však jedná o výborné stylové auto, které nabídne i skvělé jízdní vlastnosti a zábavu za volantem. Pokud však chcete spořit, vezměte diesel a pro sportování nejsilnější benzínovou 1.6. Tato 1.2 je prostě nemastná, neslaná.

 

Plusy

  • Skvělé řazení
  • Větší zavazadelník
  • Jízdní vlastnosti
  • Řízení
  • Zajímavý vzhled

Minusy

  • Odhlučnění podvozku
  • Jen výškově nastavitelný volant
  • Odezva na sešlápnutí plynu
  • Rázy od náprav

 

 

Cena v základní výbavě: 364 500 Kč

Cena v testované výbavě: 430 500 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ESP, ukotvení dětských sedaček Isofix na zadních sedadlech, zatmavená skla zadních bočních oken, halogenové světlomety s manuálním nastavením výšky, přední mlhovky, elektricky nastavitelná a sklopná vnější zrcátka, kliky v barvě karoserie, automatická klimatizace s pylovým filtrem, zadní nesouměrně dělená sedadla, volant s koženým obšitím, bluetooth, ovládání autorádia na volantu, připojení USB, tempomat s omezovačem rychlosti, elektrické ovládání bočních oken, diody denního svícení atd.

Výbava testovaného vozu:Nissan Connect (+13.000,-), prosklená střecha (+20.000,-), paket Exteriér + osmnáctipalcová kola (+14.000,-), metalíza (+13.000,-), paket Interiér (+6.000,-)

Technické údaje

Motor Nissan Juke 1.2 DIG-T
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 190 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.9 / 5.6
Emise CO2: 129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 354 / 1189
Objem nádrže (l): 46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1236 / 474
Rozměr pneu: 225/40 R 18
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz