P90171247-highRes

Facelift BMW řady 1 – Tříválec sem, tříválec tam

16. 1. 2015 • Novinky

BMW řady 1 prošlo obligátní modernizací uprostřed životního cyklu a s ní přicházejí i zásadní změny pod kapotou. Díky tomu lze tento facelift považovat za vcelku široký update portfolia mnichovské značky. Ale nejprve ten design.

Sportovní výraz je posílený nově navrženými nižšími světlomety, nově pojatými ledvinkami tvořícími masku chladiče a většími nasávacími otvory v předním nárazníku. Tvář malé jedničky tak přišla o vykulený výraz a vypadá teď mnohem dynamičtěji. Světlomety jsou nyní standardně vybaveny LED světly pro denní svícení, Full LED světlomety jsou k dispozici na přání vůbec poprvé v historii této řady. Vzadu je to pak stejná pohádka – změna tvaru a grafiky světel a doplnění o LED technologii.

YouTube Preview Image

V interiéru se samozřejmě zlepšila kvalita použitých materiálů, lehce se pozměnily i tvary ovládacích prvků a nechybí širší možnost individualizace. Podstatnější je rozšíření standardní výbavy o automatickou klimatizaci, dešťový senzor, rádio BMW Professional a ovládací systém iDrive s displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 6,5 palce.

A teď ke změnám pod kapotou. Downsizing se nevyhnul ani nejmenšímu modelu BMW a tak klasické podladěné benzinové čtyřválce nahrazují tříválcové jednotky. Základem verze 116i je proto od nynějška motor 1.5 s výkonem 109 koní, následují dvě již čtyřválcové šestnáctistovky 118i (136 k) a 120i (177 k) a nejsilnějším zážehovým čtyřválcem je 125i s dvoulitrem a výkonem 218 koňských sil. Nadto zde zůstává jediný šestiválec 3.0 v provedení M135i, který nepatrně posílil z 320 na 326 koní a nadále jej můžete mít i s pohonem všech kol.

Diesely zastupuje na nejnižším stupínku 116d opět s tříválcem o objemu 1,5 litru a výkonu 116 koní a těsně nad ním najdete tu samou variantu s přídomkem EfficientDynamics Edition, která papírově snižuje spotřebu z 3,6 na 3,4 litru. BMW 118d je již čtyřválcový dvoulitr s výkonem 150 koní a možností mít jej i s pohonem xDrive a v zásadě to samé platí také pro 120d se 190 koňskými silami. Na naftovém vrcholu sedí 125d s 2,0 l, výkonem 224 koní a maximálním točivým momentem až 450 newtonmetrů.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz