21242530261350658248

Mini Paceman oficiálně!

20. 9. 2012 • Novinky

Nedávno jsme tu měli tohoto nového Miníka na špionážních fotkách, které uvolnilo samotné BMW/Mini, ale nyní už máme vše potřebné k tomu, abychom vám jej představili podrobněji. Paceman (čtěte “pejsmen”) by se měl zařadit do kategorie SAC (tedy Sports Activity Coupé), ovšem nebude se stavět proti BMW X6, protože Paceman bude okupovat segment malých kompaktních crossoverů.

Paceman se tedy stal již sedmým modelem, který opustil bránu továrny Mini. O designu si udělejte svůj vlastní obrázek, takže abychom se zbytečně nezdržovali tím, co je z fotek patrné, shrneme jen, že Paceman dostal novou masku chladiče po vzoru Countrymana, svalnaté blatníky s plastovými podběhy a samozřejmě dnes tak oblíbené svažování střechy á la Coupé. A jak jste si jistě všimli – je to třídveřák.

Co se týká motorů, bude u Pacemana na výběr ze dvou zážehových a dvou vznětových agregátů. Benzíňáky začínají na přeplňovaném 1,6 litrovém čtyřválci o výkonu 122 koní s točivým momentem 160 Nm. To postrčí Pacemana na 100 km/h za 10,4 sekundy a udeří maximální rychlost 192 km/h. Ostřejší Paceman se bude jmenovat Paceman Cooper S a dostane ten samý motor, jako vstupní verze, ovšem zde je naladěn na výkon 184 koní a točivý moment 240 Nm. “Krouťák” ale dostal funkci overboost, která krátkodobě zvýší jeho sílu o dalších 20 Nm na výsledných 260. Mini Cooper S Paceman zrychlí na 100 km/h za 7,5 sekundy s manuální převodovkou a automat zvládne tuto disciplínu o 0,3 sekundy později. Maximální rychlost pak činí 217 km/h.

Pro milovníky nafty je tu ale také varianta. Konkrétně Mini Cooper D Paceman dostal diesel o objemu 1,6 litru s výkonem 112 koní a točivým momentem 270 Nm. “Déčko” pak zrychlí na stovku za 10,8 sekundy (11,2 sekundy s automatem) a dosáhne maximální rychlosti 187 km/h. Spotřebovat by přitom při klidné jízdě měl pouze 4,4 litru na 100 km. Dalším dieselem v nabídce bude dvoulitr ve verzi Cooper SD Paceman. Toto vznětové “eSko” se může pyšnit výkonem 143 koní a točivým momentem dokonce 305 Nm. Tím zrychlí SD na stovku za 9,2 sekundy a automat bude potřebovat o 2 desetiny sekundy více. Maximální rychlost pak má být rovných 200 km/h. Spotřeba má pak být stejná, jako v případě Pacemana D – tedy 4,4 litru a emise CO2 by měly být také totožné (konkrétně 115 g/km.

Na výběr samozřejmě kromě šestistupňových převodovek (manuál je v základu) bude také pohon všech čtyř kol – pouze pro verze S, D a SD. Ve vývoji už je také dokonce horká verze JCW, na kterou se už teď velmi těšíme.

Paceman dostane ale také například volitelně u pohonu všech čtyř kol elektronické nastavení diferenciálu (EDLC), jinak ve standardu bude kontrola trakce (DTC) a stabilizace (DSC). Dále pak rekuperace brzdné energie (EBD) a systém přibržďování kol do zatáček (CBC). V základu dostanete také u verzí Paceman a D 16” kola a pokud budete chtít například 18” nebo 19”, ta budou opět za příplatek. Cooper S a SD Paceman bude mít jinak ve standardu kola 17-palcová.

V základu budou také uvnitř interiéru sportovní sedačky, klimatizace palubní počítač Centre Rail a rádio Mini. Za příplatek si pak můžete vybírat například dešťové senzory, adaptivní xenonové světlomety, parkovací asistent, elektricky ovládanou panoramatickou střechu, rychlé pruhy na kapotě, styl čalounění sedaček, Mini navigační systém a audiosoustavu Harman / Kardon.

Praktická stránka věci pak obsahuje 330 litrů objemu zavazadlového prostoru, ovšem s možností sklopení zadních sedadel, které vykouzlí celkem 1080 litrů. Paceman je jinak o 24 cm kratší, než jeho bráška Countryman, o 1 cm je nižší světlá výška a celková výška vozu je oproti Countrymanu nižší o 31 mm.

Prodávat se začne Paceman někdy v půli března roku 2013, a to nejdřív samozřejmě na britském trhu a cena za základní verzi Mini Paceman Cooper by měla být 18 790 liber (což je cca 580 000,- kč).

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz