panda-c-1

Nejlevnější hybrid na trhu míří do Česka a chce zamíchat kartami. Navíc je to malé SUV

5. 10. 2025 • Novinky, Zajímavosti

Pokud by měl někdo letos vyhrát titul největší překvapení roku, zaslouží si ho Fiat. Italská značka totiž oprášila legendární jméno Panda a představila zcela nový model, který má ambici stát se bestsellerem. Nabízí hybridní i čistě elektrickou verzi, obě za ceny, které na dnešním trhu působí téměř neuvěřitelně.

Městské SUV s ambicemi bestselleru

Grande Panda se už objevila v českých showroomech a první reakce napovídají, že Fiat trefil do černého. Kombinuje sympatický design, prostornost, moderní techniku a hlavně cenu, která začíná na 454 900 Kč. To z ní dělá nejen nejdostupnější hybrid na našem trhu, ale i vážného konkurenta mnohem známějších jmen.

Cílovou skupinu tvoří mladí řidiči, senioři i rodiny, které hledají úsporné a snadno ovladatelné auto. A právě pro ně Fiat vyvinul Grande Pandu – vůz, který má městský původ, ale zvládne i delší cesty.

Z hranaté legendy stylový crossover

Původní Panda z 80. let bývala přezdívána „krabička“ – hranatá, jednoduchá, ale sympatická. Nová generace jde úplně jinou cestou. Grande Panda přebírá některé odkazy na klasiku, ale jinak se proměnila v elegantní crossover s odvážnými proporcemi.

Karoserie měří téměř čtyři metry, rozvor činí 2,54 metru a kufr s objemem 412 litrů patří k největším v kategorii. Díky tomu je nový model plnohodnotným rodinným autem, které přitom neztrácí šarm malého Fiatu.

Hybrid i elektromobil na jedné platformě

Fiat nabízí Grande Pandu hned ve dvou technických provedeních. Hybridní varianta využívá přeplňovaný tříválec 1.2 o výkonu 84 kW (110 k) spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Elektrická verze pak pracuje s baterií o kapacitě 44 kWh, elektromotorem s výkonem 83 kW a dojezdem až 320 kilometrů. Nabíjení doma zvládne za šest hodin, na veřejné rychlonabíječce se energie doplní z 20 na 80 % za méně než půl hodiny.

Základ tvoří platforma sdílená s Citroënem ë-C3, takže interiér působí moderně a přehledně. Fiat ale přidal několik praktických detailů – zadní sedadla lze nejen sklopit, ale i úplně vyjmout.

Bohatá výbava i v základu

Už základní verze Pop nabízí klimatizaci, tempomat a parkovací senzory. Vyšší výbava Icon přidává 10,25″ infotainment, bezdrátové nabíjení telefonu nebo adaptivní světlomety. Fiat zjevně cílí na zákazníky, kteří chtějí praktické auto bez nutnosti připlácet za každou drobnost.

Grande Panda tak kombinuje jednoduchost, která je pro Fiat typická, s výbavou, kterou by ještě před pár lety nabízely jen vyšší třídy.

Překvapivě dostupná i provozně

Hybridní Panda začíná na 454 900 Kč, zatímco výbava Icon vyjde na 494 900 Kč. Elektrická verze Red se prodává od 589 900 Kč a nejvyšší La Prima od 679 900 Kč. Fiat tak nastavil ceny velmi chytře – hybridní verze je levnější než Dacia Duster nebo Renault Captur, přičemž elektromobil cenově konkuruje i čínským značkám.

Spotřeba hybridu se pohybuje kolem 5,5 litru na 100 km, zatímco elektrická verze si v průměru řekne o 15,5 kWh/100 km, což znamená náklady zhruba 70 korun na 100 kilometrů.

Čtyřkolka už je na cestě

Fiat už potvrdil, že nabídku rozšíří o další variantu – hybridní čtyřkolku. Ta bude mít elektromotor i na zadní nápravě a využije platformu Jeepu Avenger 4xe. Cílem je nabídnout dostupné SUV s pohonem všech kol a cenou okolo 530 000 Kč.

Pokud Fiat tento plán dodrží, půjde o jedno z nejlevnějších 4×4 na evropském trhu.

Kandidát na evropský trhák

Grande Panda se v prvních měsících po uvedení prodává velmi dobře a trend má jasný směr vzhůru. Italský výrobce se s novou generací trefil do vkusu Evropy – spojuje rozumnou cenu, slušnou techniku, reálnou úspornost a sympatický design.

Pokud hledáte malé SUV, které vás nezruinuje a přitom nabídne dost prostoru i stylu, nová Grande Panda stojí za pozornost. Já osobně se už těším, až otestuji hybridní verzi – pokud bude jezdit tak dobře, jak působí na papíře, má Fiat zaděláno na pořádný návrat mezi hvězdy.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz