První jízda se Škodou Enyaq RS: Mamutí síla a skvěle odladěný podvozek. Tohle svezení stojí za to
Rodina modelů s emblémem RS vstupuje do éry elektrifikace. Škoda Enyaq RS a Enyaq Coupé RS představují špičku nabídky. Kombinují vysoký výkon, bleskové reakce, precizně odladěný podvozek a přitom zůstávají plně použitelné každý den. Nové vrcholné varianty dokazují, že elektromobil nemusí být jen tichým dopravním prostředkem, ale dokáže nabídnout i opravdové řidičské potěšení.
Dva motory, čtyři poháněná kola a sprint, který bere dech
Základem obou verzí je dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 250 kW, která přenáší sílu na všechna kola. Výsledkem je výkonová exploze bez kouře a hluku – z 0 na 100 km/h zrychlí Enyaq RS i jeho elegantní verze Coupé za pouhých 5,4 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Nová baterie s využitelnou kapacitou 79 kWh (84 kWh brutto) umožňuje dojezd přes 550 kilometrů, u aerodynamičtější karosářské varianty Coupé dokonce až 560 km podle WLTP.

Dobíjení odpovídá dnešnímu tempu: na rychlonabíjecí stanici stačí 26 minut k doplnění energie z 10 na 80 procent. Nabíjecí výkon dosahuje až 185 kW. Při domácím nabíjení střídavým proudem 11 kW trvá plné dobití přibližně osm a půl hodiny.
Sportovní jízdní projev bez kompromisů
Sportovní charakter se neomezuje jen na výkon. Podvozek je snížený – vpředu o 15 a vzadu o 10 milimetrů – a kompletně přepracovaný pro preciznější reakce. Na přání lze vůz vybavit adaptivním podvozkem DCC, který nabízí široký rozsah nastavení od pohodlného svezení až po tvrdý sportovní režim. Progresivní řízení zajišťuje přesné vedení v zatáčkách a výkonné brzdy s dvoupístkovými třmeny dávají jistotu při dynamické jízdě.

Aerodynamika prošla optimalizací – Enyaq RS dosahuje součinitele odporu vzduchu 0,251, elegantní Coupé dokonce jen 0,239. To se pozitivně promítá nejen do spotřeby energie, ale i do stability při vyšších rychlostech.
Design, který umí přitáhnout pohledy
Zvenčí se sportovní verze hlásí k novému designovému směru Modern Solid. Přední část zdobí osvětlená maska Tech-Deck Face s animovaným efektem a Matrix-LED světlomety. Černě lakované doplňky karoserie, specifické nárazníky, loga RS na blatnících a výrazná kola dávají jasně najevo, že jde o vrchol nabídky. Standardem jsou 20palcová kola Draconis, za příplatek 21palcová Vision. Tradičně nechybí exkluzivní lak Mamba Green, vyhrazený právě verzím RS.
Interiér spojuje sport a pohodlí
Kabina nabízí dvě osobité varianty. Styl RS Lounge využívá černé mikrovlákno s limetkovým prošíváním, zatímco RS Suite sází na elegantní kůži v kombinaci s decentní šedou. V obou případech nechybí sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, karbonové dekory, perforovaný volant a pedály z nerezové oceli. O komfort se starají elektricky nastavitelná sedadla s pamětí a masážní funkcí i třízónová klimatizace.

Dominantou interiéru je 13palcový dotykový displej infotainmentu doplněný o 5palcový digitální přístrojový štít. Grafika obou systémů má speciální RS vzhled. K tradičním „Simply Clever“ prvkům patří čtyři USB-C porty s výkonem 45 W, bezdrátové nabíjení telefonu, elektrické páté dveře s virtuálním pedálem nebo inteligentní parkovací funkce.
Chytré technologie a pokročilá asistence
Modernizované Enyaqy RS disponují nejnovější generací asistenčních systémů. K dispozici je adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, prediktivní vedení v jízdním pruhu i asistent pro jízdu v koloně. Díky využití online rojových dat reagují systémy rychleji a přesněji než kdy dříve.

Novinkou je i pokročilý parkovací asistent. Funkce „dálkového parkování“ umožňuje ovládat manévr z mobilního telefonu a nová funkce „uloženého parkování“ zase zvládne zaparkovat automaticky na místě, které si vůz pamatuje.
Za volantem
Jakmile usednete do Enyaqu RS, okamžitě pocítíte, že sliby Škody nebyly přehnané. Toto je nejdynamičtější sériová verze, jakou značka kdy nabídla. Rozjezd z místa připomíná start katapultu a zrychlení zůstává energické i ve vyšších rychlostech. Na dálnici Enyaq RS drží tempo bez zaváhání, což u elektromobilů nebývá standardem.

Během testu na dálnicích i okresních silnicích si vůz vystačil s průměrnou spotřebou pod 19 kWh na 100 kilometrů, což je vzhledem k tomu, že jsem vůz příliš nešetřil a zkoušel dynamiku, velmi dobrý výsledek. V zatáčkách drží stopu precizně a na zakroucených okreskách odhaluje svůj sportovní charakter. Pocit stability podporuje i šířka vozu, která zajišťuje jistotu při rychlých manévrech. Je to prostě kus auta. Vyšší váhu sice cítit lze, ale díky nízko umístěnému těžišti to v zatáčkách není vůbec od věci.
Podvozek, který baví
Adaptivní podvozek je opravdovým lákadlem. Přestože testovaný vůz měl obutá velká 21″ kola, komfort zůstal na vysoké úrovni. Rozdíly mezi režimy jízdy jsou dobře patrné: komfortní mód tlumí nerovnosti výborně, zatímco sportovní režim zpevní karoserii a omezuje náklony.

Zadní náprava aktivně přispívá k průjezdu zatáček, stabilizační systém lze pouze omezit – zásahy jsou pak jemnější a umožňují mírný přetáčivý efekt. Jen je třeba mít na paměti, že díky tichému pohonu a skvělému odhlučnění je rychlost vnímána méně realisticky.
Infotainment, který už nezklame
V Enyaqu RS se nezastavil ani vývoj informačního systému. Nový infotainment reaguje hladce, rozhraní je přehledné a během celého testu fungoval spolehlivě. Ovládání je jednodušší a systém působí vyspělejším a sofistikovanějším dojmem.
Kombinace stylu, prostoru a radosti z jízdy

Enyaq RS zaujme nejen dynamikou, ale i vzhledem. V interiéru je dostatek prostoru a kvalita zpracování odpovídá prémiovým standardům. Podvozek je zábavný, auto působí stabilně a přitom hravě – představuje jeden z nejvyváženějších kompromisů mezi sportovními ambicemi a každodenní použitelností. Kvalita materiálů, technologie a výbava už konkurují i prémiovým značkám a potvrzují, že Škoda dokáže nabídnout elektrické SUV, které vás bude bavit řídit.
« Den D: Od teď můžete jezdit 150 km/h na dálnici D3 Nejlevnější hybrid na trhu míří do Česka a chce zamíchat kartami. Navíc je to malé SUV »





























