Porsche Cayenne v úpravě Mansory

13. 2. 2011 • Novinky, Tuning

Tuningové úpravy mohou vznikat za různým účelem. Tím nejčastějším je dozajista efekt. Vůz musí na první pohled dokázat zaujmout a vzbudit nadšení. Dalším účelem je zlepšení jízdních vlastností a výkonu motoru. A když tyto dva účely spojíte, přidáte k nim švýcarskou firmu Mansory a Porsche Cayenne, vznikne Vám bestie o maximálce 300km/h s masivním bodykitem, který může v malých dětech vyvolat i strach a hrůzu.

Ale začneme hezky popořadě. Extravagantní exteriér se vyznačuje především častým použitím uhlíkových vláken, které vidíme doslova na každém rohu. Z karbonu je například celá přední kapota s velkými průduchy, prahové nástavce, přední splitter, kryty vnějších zpětných zrcátek, zadní přítlačné křídlo a víko zavazadlového prostoru. Dále na voze nalezneme nový přední nárazník se zvětšenými otvory nasávání vzduchu a LED diodami pro denní svícení. Na zadní části vozu se pak zabydlel velký difuzor umístěný mezi čtveřici koncovek výfuku. I interiér se dočkal změn. Zabydlel se zde nový sportovní volant, kožené sportovní sedačky a několik log úpravce. Ty jsou například na koberečcích, na prazích vozu a před spolujezdcem.

O významné zvýšení výkonu 4.8 litrového twin-turbo osmiválce se postaralo větší turbodmychadlo, přemapování řídící jednotky a sportovní výfukový systém z nerezové oceli. Hodnoty výkonu tak poskočily ze základních 368Nm (500 koní) a 699Nm točivého momentu na ohromujících 507kW (690 koní) a celých 800Nm točivého momentu. Taková porce síly dokáže SUV s pohonem všech kol vystřelit z nuly na 100km/h za skvělých 4,4 vteřiny a maximální rychlost je na takto velký a těžký automobil ohromujících 300km/h. O stabilitu ve vysokých rychlostech se stará nový podvozek se vzduchovým odpružením, který dokáže vůz snížit o dalších 45mm oproti sériovému podvozku.

A nakonec, k vozu je možno objednat kola z lehkých slitin o rozměrech 20-23 palců. Mansory však doporučuje vlastní ráfky z monobloku v turbínovém efektu o velikosti 10×22“ obuté do pneumatik velikosti 295/30R22.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz