bez-nazvu7

První jízda: Volkswagen T-Cross

16. 4. 2019 • Novinky, Testy, VW

Trend vozů SUV stále stoupá, a tak není divu, že na český trh vkročil nový přírůstek společnosti Volkswagen. Model T-Cross  úspěšně doplňuje širokou rodinu modelů SUV jako je Touareg, T-Roc a také Tiguan. Nový T-Cross nečeká prodej jen v Evropě, ale také v Číně a Jižní Americe. Jak víte, poměrně nedávno byl představen model T-Roc, který se také stal nejprodávanějším zástupcem třídy značky Volkswagen v Evropě, proto ambice nového T-Crossu, jsou opravdu veliké.

Přestože T-Cross využívá stejnou platformu jako Volkswagen Polo, výrazně tento model přerůstá. Je o  54 mm delší, o 112mm vyšší a také rozvor má o 12mm větší. Překvapivě velmi prostorný interiér je výsledkem použití modulární platformy MQB-AO pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Například zadní sedadla jsou podélně nastavitelná. To umožňuje zvětšit prostor pro nohy nebo pro zavazadla. Pozitivní vliv platformy je patrný ve všech oblastech. T-Cross je jedno z nejbezpečnějších vozidel své třídy.

Nejmenší člen rodiny crossoverů Volkswagenu je vybaven celou řadou bezpečnostních funkcí, které byly dříve vyhrazeny spíše větším vozům. Disponuje mimořádně širokou řadou asistenčních systémů, jejichž posláním je od prvního metru snížit riziko kolize a pozvednout jízdní komfort. Patří mezi ně monitorovací systém Front Assist se sledováním chodců a nouzovým brzděním, systém Lane Assist upozorňující na opuštění jízdního pruhu, Hill Start Assist, systém proaktivní ochrany cestujících a systém Blind Spot Detection usnadňující změnu jízdního pruhu se zabudovaným asistentem pro parkování a manévrování – všechny patří do základní výbavy.

1

Stejně tak je T-Cross oslavou moderního života. Ostatně vůz cílí na dvě skupiny řidičů. Ta první zahrnuje mladé lidi od 20 do zhruba 40 let, které mají třeba už jedno nebo dvě děti. Jsou aktivní a často jezdí na výlety. Druhou skupinou jsou pak aktivní senioři, kteří neradi sedí doma u televize a mají rádi život. Vzhled vozu se inspiruje u svých starších sourozenců. Přední maska je široká s integrovanými světlomety a charakteristickými horizontálními liniemi na bocích. Nově můžete spatřit také reflexní pás vedoucí vodorovně přes záď vozu. Co se týče zavazadlového prostoru tak ten pojme prostor mezi 385 a 455 litry. Sklopit můžete i zadní sedadla včetně sedadla spolujezdce, díky tomu vytvoříte prostor o 1281 litrech, už nikdy nebudete muset přemýšlet, jak dostanete vysokou skříň z Ikei domů.

Vozidlo se bude prodávat ve dvou stupních výbavy. Ta první základní nese označení Life. Ve výbavě má základní prvky jako je třeba multifunkční volant, omezovač rychlosti, parkovací senzory vpředu i vzadu, klimatizaci nebo výškově nastavitelné sedadlo. Druhý stupeň výbavy Style zahrnuje dále ambientní osvětlení, LED světlomety a nebo také multifunkční volant obšitý kůží. Samozřejmostí je, že si v obou výbavových variantách můžete zvolit designerské pakety. K dispozici je také paket R-line. Těšit se můžete i na širokou škálu barev od klasické bílé po uhrančivou oranžovou a nebo modrou, která se stála velmi oblíbenou mezi zákazníky nejen v Evropě.

2

T-Cross si můžete zatím koupit jen s benzínovým motorem. Na výběr tak máte tříválce 1.0 TSI ve dvou výkonnostních provedení (70 a 85 kW). Obě varianty můžete kombinovat buď s manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým automatem. V řádu měsíců přijde na trh také čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 110 kW. Později si budete také moci vybrat 1.6 TDI s výkonem 70 kW. Všechny auta mají náhon na přední kola. Cenovky startují sebevědomě už od 437 900 korun.

Jak jezdí?

Při tiskové konferenci jsme mohli využít i testovacích jízd. K dispozici jsme měli 1.0 TSI 85 kW s manuální převodovkou. Auto jsme krátce projeli v uličkách hlavního města a také mimo něj. Auto se řídilo dobře, avšak je třeba myslet na spojku, která zabírá příliš nahoře a pro někoho to může být nešvar, na který se dá ale rychle zvyknout. Co se týče interiéru, ten je hravý, ostatně to potvrzuje i dekor palubní desky, který vynikne mnohem více zvolíte-li nějaký barevný, třeba oranžový odstín. Podvozek působil agilním dojmem a auto briskně reagovalo na povely od volantu. Tužší projev při filtraci nerovností měly na svědomí zbytečně velká kola. Pokud jsme T-Roc chválili za svou ochotu vrhat se do oblouku, T-Cross to posouvá ještě dále. Kompaktnější rozměry jsou holt pozitivně znát, stejně jako nízká váha.

Digitální cockpit spolu s digitální obrazovkou ve středovém panelu funguje skvěle. Dotykové tlačítka reagují rychle a přesně. O zvuk se tu starají reproduktory americké společnosti Beats Audio. Ve vyšší výbavě Style určitě také potěší bezdrátové nabíjení telefonu, které má ještě jednu vychytávku. Prostor pro bezdrátové nabíjení využívá anténu, díky které posiluje signál samotného telefonu. Nehrozí, že se vám nikdo nedovolá. V autě jsme se svezli jen pár kilometrů, avšak žádné velké chyby se neobjevily. Více vám povíme až v týdenním redakční testu, kdy budeme moci vůz otestovat pořádně a bez kompromisů.

.

« »

MENU