citroen-c3-aircross-exterior-1

Test Citroen C3 Aircross 1.6 BlueHDi. Obrněný francouzský „velikán“

29. 1. 2018 • Citroen, Žena za volantem, Novinky, Testy

Motor: 90%

Převodovka: 80%

podvozek: 90%

Zpracování: 85%

Praktičnost: 70%

Až na pár drobností jsem byla velice spokojena. Toto kompaktní SUV jde do toho na plno a nebojím se tvrdit, že se jedná opravdu o originální záležitost, kterou se vyplatí pořídit, pokud i vy chcete být jedineční a vystoupit z davu.

Verdikt:

Nejnovější model C3 Aircross přijíždí v celé své kráse na české silnice. Rozhodně je to veliká konkurence dnešních menších SUV, chcete-li kompaktních crossoverů. Již předchozí modelová řada šla na “dračku” a prodalo se jí více než 3,5 milionu kusů, nová má ambice ještě větší. Přemýšlela jsem, jak nejlépe popsat tento nový a ojedinělý kousek. Řekla bych, že design je opravdu odvážný a člověk nad těmi všemi tvary musí doopravdy přemýšlet, ale to je právě ono! Tvary jsou možná zvláštní, ale nakonec dojdete k názoru, že se vám to stejně docela líbí. C3 Aircross má jednoznačně něco do sebe, roztomilost mu též nechybí a pokud budete číst dál, určitě zjistíte mnohem více o této skvělé novince.

Uvnitř vozu se cítíte příjemně a komfortně. K těmto pocitům vám dopomáhá mnoho technologií zavedených právě do tohoto modelu. Odstartujeme šňůru moderních vychytávek skvělou zadní kamerou se systémem Top Rear Vision, která na svém 7“ displeji zobrazuje klasický pohled za vozidlem, ale navíc přenáší pohled shora vozu v úhlu 180 stupňů. Na to se dá říct jen „WOW“. Abych byla upřímná, toto je záležitost nového BMW řady 5 a v Citroenu si hold řekli a dost! Teď jsme tu i my… Skvělá práce. Horší už je to s rozprostření písmen u zadávání názvů v navigaci. Malá písmenka oddělená tečkami na mě působila tak zmateně, že jsem jedno písmenko hledala opravdu dlouho.

c3_4

Jednou z nejlepších záležitostí je jistě Head up Display, který je vždy na očích a vy pohledem nemusíte ujíždět nikam do neznáma. Promítá klasické jízdní údaje, značky a pokyny navigace. Ihned po nastartování vozu vyjede skleněná destička na palubní desce za volantem, abych byla upřímná, když se toto stalo poprvé lekla jsem se, že mi tam vyjíždí nějaká účtenka. Pomyslela jsem si „safra, Babiš je i tady!“ Dále tu máme třeba hlídání mrtvého bodu a vyjetí z pruhu nebo elektricky sklápěná zrcátka.

Tato kamera nefunguje pouze jako zábavná hračka na krásné fotky přírody, silnic a aut před vámi, ale i jako důkaz při nehodě. Vozidlo při nárazu nahraje minutu videozáznamu před nehodou a třicet vteřin po ní. Tudíž budete mít důkaz pro policii, pokud nějaký ten neomalenec před vámi jemně sešlápne brzdu až na podlahu. Skvělá práce! Kufr o velikosti 410 litrů spolkne nějaké to zavazadlo a pokud budete potřebovat větší objem, tak po sklopení zadních sedadel budete na 520 litrech.

c3_5

V dnešní době je všeho všude až moc a stále častěji se všichni snaží napodobovat konkurenci. Exteriérově si C3 Aircross pohrála s designem tak, že není podobná nikomu (až na svého bráchu Cactuse) a razí si jednoduše svou vlastní cestu. Je to správně? Určitě mnozí z vás ocení tento originál a zavezou si takovou výjimečnou záležitost do garáže. Že je z čeho vybírat vás přesvědčí třeba i 9 různých odstínů karoserie a tři různé odstíny střechy. Přední kapota tvarovaná do oblouku působí velice robustně, a tak i když jedete v menším SUV, připadáte si, jako když řídíte megalomanský pick-up nejméně s šesti koly a korbou na stádo volů. Trošku přeháním já vím, ale opravdu to člověka docela mate.

Mrkneme na zoubek jízdním vlastnostem. Šestistupňový manuál funguje precizně, dráhy převodů jsou středně dlouhé, chod páky je docela tuhý a její hranatý tvar mi nijak extra nevyhovoval. Preferovala bych klasičtější kulatý tvar hlavice, který se lépe drží. Ruční brzda je též hranatě tvarovaná, což vypadá vzhledově dobře a doplňuje to designem řadičku, ale funkčně si opět raději představím klasiku, kterou si přitáhnu z boku a nemusím nahmatávat pouze přední část. Jízda v aircrossu je příjemně svižná, podvozek nepřenáší mnoho nerovností, odhlučnění je též dostatečné, a tak se jízda stává příjemně komfortní.

c3_2

Nastavení chování auta si můžete přizpůsobit povrchu silnice, a tak zde můžete přepínat pět různých režimů (písek, sníh, ESP OFF a Standard). Ano, tím výrobce supluje chybějící pohon všech kol. Dle tabulek by měla být spotřeba u této motorizace na nějakých 4 litrech. Já jezdila za 5,9, ale na spotřebu jsem rozhodně nehleděla a občas jsem plyn vůbec nešetřila. Uhánět můžete maximální rychlostí 183 km/h a z 0-100 se dostanete za 9,8 sekund. Na rodinné auto jsou tyto údaje velice přijatelné. Potěšilo mě i strmé a přesné řízení a reakce vozidla na něj. Samotný podvozek pak má spoustu přilnavosti a karoserie se naklání v přijatelných mezích. Tady jde zejména o komfort a ten je příkladný.

c3_3

Blížíme se k závěru. Opravdu až na pár drobností jsem byla velice spokojena. Toto kompaktní SUV jde do toho na plno a nebojím se tvrdit, že se jedná opravdu o originální záležitost, kterou se vyplatí pořídit, pokud i vy chcete být jedineční a vystoupit z davu.

Plusy

Pružný motor
Slušné odhlučnění
Ideální naladění podvozku
Slušný vnitřní prostor
Jisté jízdní vlastnosti

Minusy

Schod po sklopení zadních sedadel
Malé vnitřní zpětné zrcátko
Panoramatická střecha omezuje prostor nad hlavou vzadu
Vyšší prahy znesnadňují vystupování zezadu
Horší ovládání a reakce informačního systému

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz