ford-mustang-gt-fastback-2025-5

Test Ford Mustang GT Black Fastback (S650): Nejlepší lék na paměť

1. 1. 2025 • FORD, Novinky, Sportovní vozy, Testy

Motor: 100%

Převodovka: 90%

Podvozek: 95%

Zpracování: 95%

Radost z jízdy: 100%

Verdikt:

Tak, jak plyne novinářský rok a auta se střídají jedno po druhém, všechno mi někdy dost splývá. Jak jednotlivé modely, tak i točící se týdny. Pokud byste se mě na konci roku zeptali, jaká auta mi prošla rukama, zjistil bych, že mám problémy s pamětí. Jsou ale týdny, na které se nezapomíná a jedním z nich je rozhodně ten, kdy jsem žil s jednou z největších amerických legend.

ford-mustang-gt-fastback-2025-15 ford-mustang-gt-fastback-2025-17

Ford Mustang GT Black Fastback je mnohem více, než jen sportovní vůz – je to spojení legendární historie, moderního inženýrství a intenzivního jízdního zážitku. S každou generací tento ikonický model posouvá své hranice a zároveň zůstává věrný svým kořenům. Nový Mustang, postavený na platformě S650, je ztělesněním evoluce muscle caru, který přináší výkon, styl a praktické využití do jednoho balíčku. Strávil jsem s tímto vozem celý týden a mohu s jistotou říci, že mě nepřestal překvapovat a vryl se mi pod kůži víc než cokoliv jiného.

Cena Mustangu GT začíná na velmi atraktivních 1 591 900 Kč za základní verzi s manuální převodovkou, zatímco automatická převodovka zvyšuje cenu na 1 666 900 Kč. Testovaný vůz byl vybaven sadou Black za 31 000 Kč, která zahrnuje matně černé 19palcové hliníkové disky, černé kryty zrcátek, střešní lišty a další doplňky. Přidáme-li k tomu lak Grabber Blue za 29 900 Kč, celková cena vozu dosahuje 1 727 800 Kč. Za příplatek lze získat také skořepinová sedadla Recaro za 51 000 Kč, adaptivní odpružení MagneRide za 55 000 Kč nebo červeně lakované brzdové třmeny za 11 000 Kč. Zajímavou možností jsou také kola Tarnished Dark za 34 000 Kč, ale jejich design mě osobně příliš neoslovil. Standardní záruka na 5 let nebo 100 000 km je solidní základ, přičemž za příplatek ji lze prodloužit o další dva roky.

ford-mustang-gt-fastback-2025-13

Pro ty, kdo touží po ještě větším výkonu a odlišnosti, je zde verze Dark Horse. S cenou začínající na 1 871 900 Kč za manuál a 1 946 900 Kč za automat nabízí tento model standardně podvozek MagneRide, lepší chlazení motoru a převodovky a odolnější manuální převodovku Tremec. Dark Horse je ideální volbou pro ty, kteří hledají čistý okruhový zážitek, ale já osobně zůstávám u GT Black pro jeho vyváženost a praktičnost.

ford-mustang-gt-fastback-2025-7

Design Mustangu GT Black je zkrátka působivý. Kombinace černých prvků s výrazným lakem Grabber Blue vytváří estetiku, která je současně moderní i odkazující na tradici muscle caru. Zatímco někteří kritizují, že příď sedmé generace je méně agresivní než faceliftovaná šestá generace, já s tím nesouhlasím. Vzdáleně mi dokonce připomíná mnou milovaný Jaguar F-Type a osobně mi jeho úzká světla přijdou agresivnější a více sexy, než kdy dřív. Sedmá generace má záď, která je štíhlejší, elegantnější a svalnatější – působí jako atlet, připravený na start. Kombinace širokého postoje, nízkého profilu a detailů, jako jsou trojité zadní světla, dodává vozu nezaměnitelný charakter.

ford-mustang-gt-fastback-2025-18 ford-mustang-gt-fastback-2025-21

Interiér Mustangu GT Black je přehledný, funkční a zaměřený na řidiče. Sedadla Recaro poskytují dostatek opory při sportovní jízdě, zatímco infotainment systém s velkým dotykovým displejem je intuitivní a snadno ovladatelný. Ambientní osvětlení dodává interiéru dynamiku a přispívá k celkovému dojmu z jízdy. Ergonomie ovládacích prvků je dobře promyšlená, i když dotykové ovládání klimatizace bych viděl raději klasické než na obrazovce.

Ford Mustang má to kouzlo, že vás prostě ohromí už při prvním usednutí za volant. Kamkoliv se podíváte, vidíte, že jste si prostě pořídili kus auta a ne jen nějakou chatrnou sportovní hračku. Nekonečně dlouhý čumák před vámi, nabobtnalé zadní blatníky při pohledu do zrcátek přes nízká boční okna, to vše působí doslova magicky. Bytelnost tohoto tvrďáka na vás působí z každého centimetru.

ford-mustang-gt-fastback-2025-2

Při jízdě jsem si uvědomil, že Mustang není jen auto, ale zážitek. Už při nastartování motoru se kabinou rozezní hluboké burácení 5,0litrového motoru V8. Tento atmosférický osmiválec produkuje výkon 480 koní a točivý moment 570 Nm, což poskytuje dostatek síly pro jakoukoliv situaci. Akcelerace je doslova ohromující – z 0 na 200 km/h se vůz dostane za necelých 10 sekund, což je výkon srovnatelný s mnohem dražšími vozy, jako je Chevrolet Corvette Stingray. Zvukový projev motoru je neuvěřitelný – od dunění při volnoběhu po ostrý řev ve vysokých otáčkách, který se nikdy neomrzí.

V nastavení můžete volit z několika módů, které mají výrazný vliv na zvuk Mustanga. Udělat si z něj můžete jak tichošlápka, abyste nevzbudili při nočním návratu domů celou ulici, stejně tak jako burácející bestii, o které každý ví ještě za zatáčkou. Na jeho desetistupňový automat jsem sice zaslechl menší stížnosti, ale z mého pohledu je všechno v nejlepším pořádku. V normálním módu řadí ukázkově hladce a ve sportovních režimech, kterých je na výběr hned několik, s celým autem při přeřazení dramaticky škube a dává najevo brutalitu motoru. Super! Manuál bych do Mustanga spíše nevolil.

ford-mustang-gt-fastback-2025-11

Při jízdě na okreskách jsem si zamiloval přesnost řízení a jeho strmost, která umožňuje rychlé reakce při zatáčení. I když zpočátku působilo řízení poněkud přeposilovaně a méně komunikativně, brzy jsem si na to zvykl a ocenil jeho schopnost rychlého kontra při počínajícím driftu. Mustang je na mokré silnici vynikající – snadno se ovládá plynem a jeho vyvážení je příkladné. Na suché silnici jsem zaznamenal lehkou nedotáčivost, ale po zahřátí pneumatik se ovladatelnost výrazně zlepšila a vůz se choval přesně a sebejistě. 

Standardní podvozek, který nebyl vybaven příplatkovým systémem MagneRide, mě mile překvapil svou schopností tlumit nerovnosti a udržovat stabilitu i na méně kvalitních silnicích. Strach z toho, že mě Mustang naklepe jako kdysi moje BMW Z4 byl zcela mimo mísu. Tenhle Američan umí být dokonale pohodlný a téměř jsem v komfortu nepozoroval rozdíl od klasického rodinného auta. Mustang se cítí doma nejen na klikatých okreskách. Tady je sice v prvních chvílích znát jeho váha a není to vyloženě malá mrštná štika, ale když pochopíte jeho dynamiku, přichází ta pravá zatáčkovitá extáze.

ford-mustang-gt-fastback-2025-1

Na dálnici je pro změnu jeho stabilita při vysokých rychlostech neuvěřitelná. Spotřeba paliva je u motoru V8 samozřejmě vyšší – při klidné jízdě se pohybuje mezi 9–12 litry na 100 km, při dynamické jízdě se snadno dostanete přes 15 litrů a pokud motoru opravdu povolíte uzdu, můžete se dostat až na 30 litrů na 100 kilometrů. Přesto jsem ochotný tento kompromis přijmout za zážitek, který tento motor nabízí. Nepřestával mě bavit ani na vteřinu. 

Mustang GT Black Fastback je vozem, který nabízí mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je to nejen sportovní vůz pro nadšence, ale také praktický společník pro každodenní jízdu. Jeho výkon, design a charakter z něj dělají jedno z nejpřitažlivějších aut na trhu. Přestože má své drobné nedostatky, jako je vyšší spotřeba paliva nebo méně komunikativní řízení, jeho přednosti je snadno přebijí. Mustang je legenda, která se s každou generací zlepšuje a verze GT Black Fastback je důkazem toho, že muscle car může být nejen rychlý a výkonný, ale také moderní a univerzální. Je to vůz, který si zamilujete a každý kilometr s ním se stane nezapomenutelným zážitkem, na který si vzpomenete i na smrtelné posteli.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz