15

TEST ojetiny BMW X5 xDrive30d – Starý dobrý král

1. 12. 2015 • BMW, Novinky, Ojeté vozy, Testy

Opravdový petrolhead nemůže mít přece rád velká a těžká SUV do města, ještě k tomu v naftě. Toto slyšíte téměř od každého automobilového fanouška a přitom je to jedna z nejnesmyslnějších pověr v této branži. Takže ano, i některá SUV dokáží zaujmout a nebudete z nich chtít ven, a právě jedním z nich je BMW X5 druhé generece v předfaceliftové verzi.

Někdo miluje auta kvůli vzhledu, druhý kvůli rychlosti a další jen pro ten dobrý pocit z řízení. A světe div se, poslední zmíněnou vlastnost X5 má. Ano, je to necelé dvě a půl tuny vážící mastodont a mě jej baví řídit! Sežerte mě! Tato generace X5 navíc i po osmi letech života vypadá pořád svěže a je radost na ni pohledět, navíc když ještě máte ve výbavě příplatkový off-road paket.

IMG_8045

V těchto autech nejčastěji vidíte hubené blondýnky, co vezou děti do školy a pak míří směr první nákupní centrum. A přesně to je věc, kterou nechápu. Hydraulické řízení je nezvykle tuhé, z auta není moc dobrý výhled do stran, už vůbec ne dozadu a ve městě se při jeho řízení docela nadřete. Být ženská, tak to auto nenávidím! :-)

Pod kapotou našeho drobka se skrývá základní motorizace xDrive30d. Jedná se o vznětový řadový šestiválec s dostačujícím výkonem 173 kW. Je spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou ZF s měničem a točivý moment 540 Nm posílá na všechna čtyři kola přes systém xDrive.

IMG_8059

Jdu do auta a uvelebuji se v těch měkkých sedačkách, které o bočním vedení nikdy ani neslyšely. Startuji řadový šestiválec s jeho jedinečným zvukem, pouštím si svou oblíbenou muziku v překvapivě kvalitním audiu a moderním joystickovým voličem převodovky řadím ”D”. Pomalu odjíždím a už mám z toho tvrdého řízení a lá Tatra V3S úsměv na tváři.

Projíždím městem a i v takto starém autě máte takový pocit, jak bych to řekl, možná až nadřazenosti. Vlastně i v zcela obyčejné X5 si člověk připadá velmi dobře. Na první okresce dávám nohu na podlahu a předjíždím dědu ve Felicii, ozývá se zajímavý jekot s nezvyklým tónem a auto se pomalu dere vpřed. X5 vlastně na dnešní měřítka není vůbec dobrá – je poměrně hlučná, trpí na vrzání interiéru, spotřebu pod 10 l/100 nedostanete a celkově se chová neobratně až nepříjemně těžce, ale to je přesně to, co charakterizuje podle mě nejlepší SUV své doby. Tyto věci Vás budou štvát, ale po pár kilometrech na ně stejně zapomenete, protože X5 je prostě radost řídit a pokud si ji koupíte, budete ji milovat.

IMG_8072

Měl jsem možnost vyzkoušet Mercedes-Benz ML, Q7 a ostatní konkurenty ze stejných let a všechny jsou podobné – mají lehké řízení, vzduchové podvozky, které vás vyjdou na majlant, když se rozhodnou, že přestanou fungovat a jsou dělané jen na co nejpohodlnější jízdu, což neplní o moc líp, než BMW X5. Výhodou jsou možná lepší schopnosti v terénu, ale kolikrát s tím do pořádného terénu vůbec pojedete? Já X5 vzal na bahnitou cestu s hlubokými výmoly a nebyl žádný problém. Pak jsem si hodil pár hezkých driftů na louce a… trochu si to užil. :-) To jsme však trochu odbočili od srovnání s konkurencí, jednoduše řečeno BMW tomuto autu vdechlo takovou tu jiskru, někdo by řekl duši, která bohužel ostatním zmíněným chybí.

BMW X5 druhé generace je přesně tím autem, které si 9 z 10 lidí nekoupí, ale ten jeden jediný na něj nedá dopustit a bude o něm každou noc snít, a proto jsem klíče po 8 dnech jen těžko dával z ruky.

Pokud si jej budete chtít koupit, mrkněte na stav vstřiků, turba, silentbloků a hlavně na brzdy, které jsou většinou kvůli váze auta mrtvé.

Za propůjčení vozu bychom chtěli poděkovat společnosti AAA Auto.

Podívejte se taky na fotogalerii krásky Vivien a této X5 zde!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz