volvo_s60r_157_1024x768

11 levných sedanů, které jsou dokonalými sleepery

12. 3. 2017 • Novinky, Zajímavosti

Rychlých sedanů za rozumné peníze je opravdu spousta, my jsme se však rozhodli vybrat ty z období kolem roku 2006, kdy auta měla dostatek výkonu, skvělé podvozky a ještě k tomu byla úžasně řidičská. Žádné z těchto aut vás nevyjde dráž než 300 000 Kč a většina se motá kolem 200 000 Kč. Ať už si vyberete jakékoliv, své kouzlo mít bude a zatopíte nejednomu novému, klidně i prémiovému, rádoby sportovnímu autu.

Mazda 6 MPS

Na první pohled je to jen nějakým mladým klukem upravená Mazda 6. Možná bude trochu rychlá, ale určitě ne tak, aby se vysmívala nejnovějším sporťákům. Jenže opak je pravdou. 2.3-litrový čtyřválec Turbo je jako dynamit a jeho 260 koní za to umí pořádně vzít. Vše podporuje točivý moment 380 Nm, který putuje na všechna čtyři kola přes šestistupňový manuál a samosvorný diferenciál vzadu. Stovku dá za 6.5 sekundy a maximálka je 240 km/h. Cenovka okolo 200 000 Kč je velmi přijatelná, protože 6 MPS opravdu umí!

Alfa Romeo 159 3.2 V6 JTS Q4

A další kousek za dvě kila… Jen se na ni podívejte, 159 v provedení sedan je naprosto úchvatné auto. Mírně agresivní maska je kombinovaná s elegantními křivkami, díky čemuž vzniklo jedno z nejkrásnějších aut moderní doby. Pod kapotou se nachází jedinečná atmosféra 3.2-litru s šesti válci, která produkuje výkon 260 koní a točivý moment 322 Nm. Samozřejmostí je pohon všech čtyř kol a pořádný manuál. Stovka je otázkou 7 sekund a rozjede to na 240 km/h.

Opel Vectra OPC

Vypadá jako obyčejný Opel, jen má dvě velké koncovky výfuku. Pod kapotou se však ukrývá stádo 280 koní, které produkuje 2.8-litrový šestiválec turbo. Vedlejším účinkem je ohromující krouťák 355 Nm. Vše putuje na přední kola, což má za následek pořádnou nedotáčivost, čímž se mimo jiné Vectra OPC proslavila. Nikdo jí ale neodepře pořádnou rychlost, kterou potvrzuje zrychlení z nuly na stovku za 6.3 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Cena se pohybuje poměrně vysoko, kolem 300 000 Kč.

Ford Mondeo ST220

Dá se koupit za směšné částky kolem 150 000 Kč, přičemž má pořád co nabídnout. V nevyzývavém kabátě dřímá atmosférický V6 o objemu 3.0-litru, jenž se pyšní výkonem 204 koní a točivým momentem 280 Nm. Převodovka je šestistupňová manuální a poháněna jsou přední kola. Stovka za 7.9 sekundy a maximáka 240 km/h jsou pořád solidní hodnoty. A za tu cenu, no neberte to.

Subaru Legacy 3.0R Spec.B

Mohl jsem tady dát WRX, ale těch je dost a není to takový sleeper. Legacy 3.0 R Spec.B je naprostá pecka. Plochý šestiválec boxer o objemu 3.0-litru s výkonem 245 koní je skvostnou záležitostí. Točivý moment 297 Nm je naprosto dostačující a nechybí ani dokonalá čtyřkolka Subaru. Manuál je samozřejmostí a stovka za 6.9 sekundy obdivuhodná. Maximální rychlost 243 km/h předčí kdejakou dnešní novinku. A cena za pěkný kus okolo 250 000 Kč? Zadarmo.

Audi A4 3.2 FSI

Nedotáčivost jí není cizí, ale na kluzkém povrchu díky quattru a silnému šestiválci 3.2-litru umí divy. Výkon 256 koní a točivý moment 320 Nm nejsou žádné nízké hodnoty a stovka za 6.4 sekundy je i dnes nadprůměrná. 250 km/h nedělá problém a díky decentní karoserii bez výstřelku by takovou rychlost do A4 nikdo neřekl. Ceny jsou různé, ale za 250 000 Kč jsou k mání solidní kousky.

Mercedes-Benz C 350

3.5-litrový V6 je z jízdního hlediska velmi slušný motor. Jede famózně, za což může výkon 272 koní a krouťák 350 Nm. Motor šel kombinovat s pohonem zadních i všech čtyř kol a k mání byla manuální i automatická převodovka.  Na stokilometrové rychlosti je za 6.4 sekundy a zastaví se až při elektronicky omezených 250 km/h. Ceny jsou podobné jako u Audi A4 výše, hodně záleží na najetých kilometrech.

BMW 330i

Jeden z nejznámějších sportovních sedanů, BMW řady 3. Motorizace 330i vyniká atmosféricky plněným řadovým šestiválcem 3.0-litru, který produkuje 258 koní a 300 Nm. Poháněna jsou většinou zadní kola a jednoznačně doporučujeme manuál. Stovku dá za 6.3 sekundy a umí až 250 km/h. Do 300 000 Kč pořídíte kusy v opravdu  hezkém stavu.

Chrysler 300C SRT-8

Možná má špatné brzdy, možná špatně zatáčí, ale dokáže udělat pořádný bordel a rachot, a to se mi líbí! Má 5.7-litrový osmiválec Hemi, smaží zadní kola výkonem 340 koní a točivým momentem 525 Nm. V přímce tak hledá soupeře jen těžko a je to vyklizeč dálnic. Na stovku mu to sice trvá ”dlouhé” 6.4 sekundy – nedokáže využít ten výkon, ale potom letí jako ďábel. Bez problému překročí 250 km/h a s cenou mezi 200-300 000 Kč je to parádní stroj na vyblbnutí.

Volvo S60 R

Klidná a pohodlná důchod kára? Kdepak, pod tímto skromným zevnějškem je turbem přeplňovaný pětiválec 2.5-litru, jenž díky čtyřkolce zdevastuje vše, co mu přijde do cesty. Stovku zdolá za 5.7 sekundy a jede přes 250 km/h. Taky ještě, aby ne, vždyť má 300 koní a 400 Nm. Do 300 000 Kč asi neseženete lepšího sleepera.

Saab 9-5 Aero 2.3 Turbo

Sice je deset let starý, ale pořád vypadá jako auto z budoucnosti. 2.3-litrový čtyřválec turbo není žádné ořezávátko, výkonem 260 koní a krouťákem 350 Nm pořád zaujme a lecčemu i ujede. Kolem stovky se prožene za 6.9 sekundy a udělá 240 km/h. Můžete ho mít s automatem i manuálem, je to obdivuhodné auto. V provedení Aero je jich navíc velmi málo a suma okolo 250 000 Kč je výsměchem. V budoucnu svou hodnotu určitě mít bude.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz