IMG_7473

TEST BMW 318d xDrive Touring

28. 5. 2014 • BMW, Novinky, Testy

Motor: 90%

převodovka: 90%

Podvozek: 95%

zpracování: 95%

Praktičnost: 85%

Ideální rodinné kombi, které potěší jízdními vlastnostmi, kvalitou a nízkou spotřebou

Verdikt:

Další zástupce řady 3 dorazil k testu v kombinaci, která by mohla být pro českého zákazníka zajímavá s ohledem na úsporný motor, verzi s pohonem všech kol xDrive a s karoserii kombi. Ve většině případů jsou testovací vozy nabité od začátku až po konec příplatkových výbav a paketů. Námi testovaný vůz měl z příplatkové výbavy pouze vyhřívaná sedadla, 18“ kola a Bi-xenonové světlomety.

Po všech testovacích vozech v plných výbavách je příjemné dostat také auto, které má jen to, co opravdu člověk potřebuje k cestování. Po stránce designu je nová trojka velmi povedená a líbivá. Přední část auta působí dravým, agresivním dojmem. Zadní část je elegantní a dá se velmi snadno splést s větší pětkou. Po usednutí za volant Vás uvítá typický interiér BMW. Kvalitní materiály, měkčené plasty a přesné lícování. Nasedám a probíhá klasické nastavování zrcátek, sedadel a volantu. Rozsah nastavení je opravdu velmi široký a svou polohu za volantem si najde opravdu každý.  Kde ovšem trojka pokulhává jsou právě sedáky…. Nepohodlné a bez bočního vedení. Doporučuji se jim vyhnout velkým obloukem a připlatit si 14.690 Kč za příplatková sportovní sedadla, které jsou excelentní. Interiér je prostorný  a dokáže poskytnout pohodlné cestování čtyřem cestujícím průměrného vzrůstu.

tour4

BMW má dlouhodobě  jedny z nejlepších motorů a ani u verze 18d tomu není jinak. Čtyřválcová dvoulitrová jednotka dosahuje maximálního výkonu 105 kW ve 4000 ot/min a kroutícího momentu 320 Nm v rozsahu 1750 – 2500 ot/min. Dynamika auta je pro běžné ježdění plně dostačující. Z nuly na sto to zvládne trojka za 9,2 s a dosahuje maximální rychlosti 210 Km/h. Motor má plynulý náběh výkonu bez turboefektu. Pohonná jednotka se nechá bez jakýhkoliv problémů vytáčet za hranici 4000 ot/min, za touto hranicí ale začíná pozvolna ztrácet dech. Ještě dále už nemá smysl motor vytáčet. Projev je příkladně kultivovaný, zvuk je velmi dobře utlumený a ani při vyšších otáčkách není nepříjemný. Motoru sekunduje velmi dobrá šestistupňová manuální převodovka s krátkými dráhami.

tour1

A dostáváme se k dalšímu jednoznačnému kladu testované trojky a to je spotřeba. Jen málokteré auto zvládne s dvoulitrovým čtyřválcem, pohonem všech kol a plně obsazeným autem jezdit s průměrnou spotřebou 5,8 litrů. Podotýkám, že trasa vedla v poměrně kopcovitém terénu se čtyřmi dospělými lidmi na palubě. Dálniční  stotřicítka znamená odběr 6,5 litrů a ve městě je potřeba počítat s 8 litry. Osobně bych volil verzi bez pohonu všech kol, se kterou trojka jezdí ještě o litr až litr a půl méně. Jenže český národ  čtyřkolku podle prodejních čísel nutně potřebuje…

V BMW vyslyšely hlasy většiny zákazníků a současnou generaci trojky zbavili přehnané tvrdosti. Oproti předchozí generaci je podvozek naladěn na komfortní cestování. Krásně filtruje nerovnosti i na 18“ kolech a nepřenáší rázy do kabiny. V žádném případě se ale z auta nestalo nudné obyčejné kombi bez charakteru. Na výběr jsou tři režimy ECO PRO, COMFORT a SPORT. Jedná se o nastavení tuhosti řízení a zlepšení odezvy na plynový pedál. Při každém nastartování se trojka automaticky zapne do režimu COMFORT, kdy je auto neutrální ve všech směrech.

tour2

Režim ECO PRO o sobě dá vědět v kapličce přístrojů, kde se zobrazí počet kilometrů, o které se Vám navyšuje dojezd. Auto je ovšem líné, zpomalené jsou reakce úplně na vše a dokonce i klimatizace se Vám přepne do ekonomického režimu. Samozřejmostí je aktivování režimu START/STOP. V tomto režimu Vás ale může hřát hodnota CO2 – 118 g/km. Po přepnutí do režimu SPORT ztuhne řízení a zlepší se reakce na plynový pedál. Trojka je v tomto módu velmi jistá za každé situace. Projíždění zatáček se stává radostí až  do doby dokud nezačnou zasahovat asistenty. Vypínám ESP, kontrolu stability a hned při první průjezdu zatáčkou přidávám plyn a s malým pousmáním vyjíždím s mírně utíkající zádí kombíku. Trojka se chová předvídatelně a to i při jízdě na limitu.

tour3

BMW se opět podařilo vyrobit auto, které plnohodnotně zaplňuje mezeru ve svém portfóliu. Na trojce je vidět, že v BMW neberou slova zákazníků na lehkou váhu a plní jejich požadavky na sto procent. Z mého pohledu je testovaná trojka v konfiguraci, ve které budou její prodeje v popředí. Ano, nemá tak komunikativní řízení jako předchozí generace a není tak tvrdá jak jsme byli zvyklý doposud. Jenže na každodenní užívání je odladěná naprosto výborně.

 

Plusy

Spotřeba

Kultivovanost

Jízdní vlastnosti

Komfort

Mínusy

Vyšší pořizovací cena

Ceny příplatkové výbavy

Standardní sedáky

 

udaje_318d

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz