mercedes-benz-c-w204-exterior-1

TEST ojetiny Mercedes-Benz C320 CDI 4Matic

19. 3. 2017 • Mercedes-Benz, Novinky, Ojeté vozy, Testy

Mercedes-Benz třídy C a generace W204 patří mezi má oblíbená auta. Má v sobě tradiční dna značky, klasický hranatý design a nedělá ze sebe něco co není. Tím myslím zejména, že se nesnaží útočit na sportovní sedany a nevyklepe z vás duši zbytečně tvrdým podvozkem. Současná generace “céčka” je totiž dost schizofrenní – neví čím má primárně být a to je škoda. Mercedes totiž vždy uměl udělat plavné auto, které ale zvládalo i rychlou jízdu tak nějak se samozřejmostí a v maximálním pohodlí. A přesně taková je generace W204. Při běžné jízdě se cítíte, jako v limuzíně s dokonalým odhlučněním a odpružením, ale kdykoli můžete šlápnout na plyn a začít vymetat okresky.

Vše umocňuje i přítomnost sametového šestiválce pod kapotou, sic naftového. Třílitr zde disponuje výkonem 165 kW a mamutím krouťákem 510 Nm. Spolu s pohonem všech kol 4Matic auto vystřelí na stokilometrovou rychlost za rovných sedm vteřin a to je údaj, který o dynamice říká asi vše. Je prostě výborná a toto “céčko” je opravdu rychlé. Nejlepší je však pružné zrychlení, kdy auto nenuceně a suverénně zrychlí v jakékoli rychlosti. V jakémkoli případě platí, že je motor fantasticky odhlučněný a velmi kultivovaný.

c2

Mercedes naftové jednotky prostě umí a projevem jsou ze všech šestiválců nejsametovější. Zajímavé je i samotné zrychlení, respektive jeho průběh. Mercedes totiž nevyvolá dramatické zaražení do sedadel, ale auto se tak nějak se samozřejmostí a hrdostí vydá dopředu a lineárně upaluje vpřed. Za vše může ihned dostupné maximum točivého momentu a dokonalé spárování motoru, převodovky a pohonu všech kol.

To, že je to Mercedes také neznamená, že by měl mít přeposilované či nekomunikativní řízení – právě naopak. Volant má příjemně tuhý chod a dodá i adekvátní množství zpětné vazby. Má sice delší převod, ale auto na povely reaguje hbitě. Za volantem jsem se prostě cítil příjemně a užíval si každý kilometr cesty. Nedokážu si představit moc jiných aut, ve kterých bych chtěl denně dojíždět za povinnostmi. A co teprve, když dojde na delší cesty. Dálnice je totiž přesně to prostředí, kde se tento automobil cítí úplně nejlépe a kde naplno vynikne potenciál vidlicového šestiválce. Komfort a pružnost cestování je vytříbený.

c4

No a pokud z nějakého důvodu budete chtít zmáčknout tlačítko “S” u převodovky a vydat se na okresku, budete překvapeni. Auto umí jet velmi rychle a přitom si ponechává absolutní stabilitu, čitelnost a ovladatelnost. Nutno podotknout, že v rámci paketu Avantgarde byl testovaný kus vybaven sportovním podvozkem. Ten významně ovlivnil minimalizaci náklonů karoserie a schopnost zatáčet. Ještě důležitější je ale to, že nezhoršil komfort.

Pochválit musím i práci převodovky 7G-Tronic, která sice nepatří mezi ty nejrychlejší, ale rozhodně patří mezi ty nejhladší. Ani jednou neškubla a nikdy nezaváhala. Je to takový ideální společník pro komfortní jízdu a tento automobil bych s manuální převodovkou opravdu nechtěl, bylo by to proti samotné podstatě. Spotřeba byla taky velmi příjemná a během týdenního testování se zastavila na 7 litrech. Většinou jsem jezdil město, dálnici a okresky. Nutno podotknout, že ne zrovna předpisově.

c3

A má tedy nějaké chyby? Samozřejmě má a týkají se především interiéru. V toto období prostě Mercedes zpracováním a designem interiéru na konkurenci ztrácel, ale nečekejte žádnou tragédii. Problém je jen v zastaralém designu a na některých místech slabší kvalitou materiálů. Za mě osobně je nejdivnějším řešením display infoteinment systému ve schránce na vrcholu palubní desky. Ta jde dle libosti zavřít – třeba při parkování, aby display nelákal zloděje. Nápad dobrý, zpracování do reality slabé! Pochválit však musím fakt, že v interiéru nic nevrže. Nic! A to prosím není samozřejmostí ani u nových vozů. Sedadla jsou široká a zároveň s měkce naladěným podvozkem odvádí velmi dobrou práci. U posezu za volantem si není na co stěžovat a čtyřramenný volant hezky padne do ruky.

Na co si dát pozor?

Tyto motory od Mercedesu se vstřikováním Common-Rail jsou známé svou náchylností na nekvalitní paliva, takže tankujte na benzínkách, kde nemáte jistotu, že netankujete nějaké ”zmetky”. Mnohdy kvůli tomu trpí celý vstřikovací systém, hlavně vstřikovače samotné. Závadu poznáte buď cvakáním nebo nerovnoměrným chodem motoru. Dále si dát pozor na vadné dvouhmotnostní setrvačníky a ucpané filtry pevných částic u vozů s vyšším nájezdem.

Pozor si dejte i na nepříliš účinnou parkovací brzdu a selhávání konektorů u zadních žárovek (starší vozy bez led-svítilen). Kromě těchto zmíněných častějších závad je testované Céčko spolehlivým a kvalitně zpracovaným vozem a vůbec bych se do něj nebál investovat. Jak se říká, nejde tak úplně o auto, ale o to, jak se o něj jeho majitel stará.

c1

Za půjčení vozu děkujeme společnosti AUTO ESA

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz