20150726_164918

TEST SUBARU Outback 2.0D-S Lineartronic

14. 8. 2015 • Novinky, Subaru, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 95%

Podvozek: 100%

Zpracování: 90%

Praktičnost: 90%

Nový Outback se opravdu velmi vydařil. Že je hezčí, to je pouze subjektivní vjem, ovšem to, že je kvalitněji zpracovaný, lépe vybavený a mnohem vytříbenější i jízdně, to je nepopiratelný fakt.

Verdikt:

Subaru Outback je na scéně již dlouhých dvacet let a za tu dobu si stihl vytvořit solidní renomé bytelného a schopného, velkého crossoveru. Nová generace na tomto stanovisku nic nemění, nicméně posouvá jeho vlastnosti ještě o výrazný kousek dále. Outback modelového roku 2015 je tedy hezčí, kvalitněji zpracovaný, lépe vybavený, má motory splňující EURO 6 a také nový systém na podporu řízení EyeSight. Za velké plus lze považovat, že EyeSight je dostupný jako základní výbava ke každému vozu, vybaveného automatickou převodovkou Lineartronic. K manuální převodovce jej z pochopitelných důvodů dostat nelze.

V první řadě musím velmi kladně ohodnotit nové prvky interiéru, které nahrazují některé již trochu zastaralé technologie přítomné v minulé generaci. Budíky tedy mezi sebou nově svírají pětipalcový barevný displej, který slouží jako palubní počítač a ukazatel varování systému EyeSight. Stará známá kaplička na vrchní části palubky vzala za své. Nejzásadnější novinkou vnitřního prostoru je však infotainment systém s navigací, je příjemně rychlý, velký, hezký a Subaru se za něj před konkurencí rozhodně nebude muset stydět.

subaru_outback3

Celkové pojetí a zpracování interiéru je daleko luxusnější než dříve a opravdu zvedám palec nahoru. Líbí se mi decentní dekory, design výplní dveří, konečně jsou tu kvalitní materiály a za své vzala velká laciná tlačítka. Outback je nyní zcela adekvátní své ceně a velmi reprezentativní i uvnitř. Kde dále nový Outback boduje, je vnitřní prostor v podélném i příčném směru, všude je místa nadbytek a vůz působí velmi vzdušně.

Zvenčí se Outback mezigeneračně změnil hodně, ale stále však jasně odkazuje na svou tradiční minulost. Vůz je nyní ještě robustnější a design a jeho přechody jsou vyváženější. Moc se mi líbí nové korporátní pojetí přední přídě s ostře řezanými tvary a dynamickými tvary světlometů. Blatníky jsou výrazně vystouplé, ale přechod do nich je u této generace mnohem elegantnější. Jediné, co “subaráky” zamrzí je zmizení nasávání vzduchu na kapotě. Tradiční nádech na vrcholu kapoty je prostě pryč. No nic, jdeme jezdit.

outback5

Během první větší jízdy zkouším nejen dálnici a pěknou okresku, ale také něco mezi okreskou a polní cestou, kde už většina asfaltu zmizela v nedohlednu, a zbyly jen obří díry vysypané štěrkem. Tady se projevují kvality nového podvozku na maximum. Zavěšení žehlí nerovnosti opravdu nadprůměrně, přesto však stále nepůsobí nijak rozměkle. Vůz je sympaticky tuhý, karosérie se naklání jen minimálně a držení stopy a zatáčení je tak radostí.

Naprosto špičkově se vydařilo odhlučnění vozu, které do interiéru propustí jen minimum akustických rázů. Řízení je tak akorát tuhé, poměrně strmé a taky disponuje i nějakou tou odezvou. Celkový posun v jízdních vlastnostech je naprosto dech beroucí. Outback umí být opravdu rychlý při zachování skvělé čitelnosti jízdy a limit, kdy dojde k nedotáčivosti, je vzhledem k hmotnosti přes 1700 kg a světlé výšce 200 mm opravdu daleko. Velmi příjemným překvapením pak bylo zjištění, že verze s CVT je na tom při rychlé jízdě na asfaltu stejně jako manuál a podceňoval jsem ji naprosto zbytečně.

outback4

Takto skvěle odladěný podvozek nemá konkurenci nejen ve své třídě, ale i napříč mnoha dalšími segmenty. Odpružení a komfort zastíní i vzduchové podvozky některých prémiových značek, a přitom Outback nepřišel o své řidičské nadšení a apetit k zakusování se do zatáček. Jezdí jednoduše brilantně.

A jak tedy funguje EyeSight v praxi? Dvojice kamer umístěná kolem zpětného zrcátka, sleduje provoz a prostor před vozidlem a kromě toho, že funguje jako adaptivní tempomat, umí také nouzově brzdit až do rozdílu 50 km/h, upozornit na rozjíždějící se vozidlo před vámi a sledovat jízdní pruhy.

outback2

Usedám tedy do Outbacku na prázdné runwayi, na jejímž konci mě čeká polystyrenový „terč“ s vyobrazením dalšího vozu. 50 km/h, nohy z pedálů, nejprve akustické upozornění a následně již brzdy. Nejprve polovičatě, aby zbyl prostor i pro brždění řidičem, následně už naplno, aby vůz stihl zastavit. Touhle zkouškou prošel EyeSight za jedna. A pochválit musím i adaptivní tempomat, který reaguje na zpomalování aut před vámi velmi plynule – kamery totiž sledují a vyhodnocují i brzdová světla vozidel. Ze všech aktivních tempomatů, který jsem zkoušel, je právě tento nejlepší.

Dvoulitrový naftový plochý motor poskytuje výkon 110 kW a 350 Nm. V dnešní době, ne zcela typický boxer,  nabízí svou absencí vyvažovací hřídele snížení vlivu třecích sil a spotřeby. Naopak však vzrostla citlivost a reakce na plyn, což je žádoucí, pokud jste rádi řidiči se svižným tempem jízdy. Diesel se dokáže při běžném použití bez nutných kompromisů jízdy „na spotřebu“ pohybovat v rozmezích 6 až 7 l/100 km. Pokud ho člověk šetří, dá se s ním pohybovat ještě o litr níž, ale chtěl jsem alespoň jednou za testovací týden zjistit, kde má nádrž, takže jsem ho nešetřil. V ostrém režimu si řekl o nějakých 11 litrů maximálně, takže dobré.

outback1

Linertronic je s dieselovým motorem spjat velmi dobře a doznal mnoha změn. Má například upravený měnič točivého momentu, silnější přemosťovací spojku a řetěz mezi kužely má kvůli vibracím vznětového motoru zkrácenou rozteč. Vyššímu točivému momentu se přizpůsobilo také složení převodového oleje. Změnil se i celkový rozsah převodů a zkrátil se stálý převodový poměr. Ve výsledku se tak jedná o velmi příjemné a plynulé svezení. Je to prostě vůz na pohodlné cestování s jistotou toho, že Vás nenechá ve štychu. Ze všech kombinací CVT a motorů se mi toto spojení líbí nejvíce. Převodovka má přednastavené virtuální stupně a tak omezuje konstantní zvuk. Reakce na plyn jsou docela ostré a auto okamžitě vyletí vpřed. Vyžaduje to trochu tréninku a opatrnosti zejména při parkování nebo popojíždění v koloně. Po sžití s ovládáním je to ale naopak velmi příjemné a Outback dokáže jet svižně, i když plyn jen lehce šimráte.

outback3

Verdikt? Nový Outback se opravdu velmi vydařil. Že je hezčí, to je pouze subjektivní vjem, ovšem to, že je kvalitněji zpracovaný, lépe vybavený a mnohem vytříbenější i jízdně, to je nepopiratelný fakt. Cena Outbacku je stanovena na 939 tisíc korun za základní model, který však obsahuje benzínový motor s automatickou převodovkou, a tím pádem rovnou i EyeSight. A za tuto kombinaci je to cena vcelku příjemná.

Plusy

  • Mimořádně pohodlný podvozek
  • Tichý a kultivovaný motor
  • Nadprůměrný vnitřní prostor
  • Kvalita a provedení interiéru
  • Bohatá sériová výbava

Minusy

  • Kratší zadní sedáky
  • Citlivost displeje infotainmentu
  • Spotřeba silně závislá na stylu jízdy

Cena v základní výbavě: 959 000 Kč

Cena v testované výbavě: 1 171 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, systém podpory řízení EyeSight, sada na opravu pneumatik, tempomat, palubní počítač s pětipalcovým displejem, diodové světlomety s vyrovnáváním výšky, litá 18“ kola, elektricky ovládané střešní okno, kožené čalounění, elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním, bezklíčové odemykání a startování tlačítkem, infotainment Stalink s dotykovým 7” displejem, audiosouprava Harman/Kardon s dvanácti reproduktory, zadní parkovací kamera, volič terénního režimu X-Mode, elektricky ovládané víko zavazadelníku, dvouzónová klimatizace a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+12.000 Kč).

Technické údaje
Motor Subaru Outback 2.0D-S Lineartronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1600 – 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.3 / 6.1
Emise CO2: 159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 512 / 1848
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1764 / 416
Rozměr pneu: 225/60 R 18
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz