Bez názvu-2

Největší konkurenti Škody Kodiaq – Kdo se jí má pořádně bát?

5. 6. 2016 • Novinky

Všude se dočteme o přicházející Škodě Kodiq, ale nikde není přímo zmíněno, proti jakým soupeřům se vlastně postaví, a komu se mají začít klepat kolena. Proto se podíváme na jeho hlavní rivaly, které odhadujeme podle dosavadních informací a velikosti auta – viz. špionážní fotografie a koncept VisionS). No a pokud bude Kodiaq podobně dobrým autem, jako je nový Superb, tak by soupeři měli vzít nohy na ramena.

Škoda Kodiaq bude v základu nabízena s pohonem předních kol, motory 1.4 TSI a 1.6 TDI. Čtyřkolku automaticky dostanou motory 2.0 TSI a 2.0 TDI. Výkony budou přibližně 118-280 koní. Auto se má chlubit především svěžím designem, kvalitou zpracování, novými technologiemi, které se u Škodovky ukážou poprvé (full-LED světlomety, displej namísto tachometru, otáčkoměru atd. a head-up displej. Za příplatek dostanete i třetí řadu sedadel. Základní cena prý nemá přesáhnout cenovku Superba, takže očekáváme 650-700 tisíc korun, nejsilnější motorizace s vyšší výbavou tak zřejmě překročí milion korun.

Hyundai Sante Fe

Největší konkurence české Škodovky všeobecně – Na záda jí dýchá téměř v každé kategorii. Santa Fe je velmi povedené SUV, které nabízí slušné jízdní vlastnosti, prostorný interiér a bohatou výbavu již v základu. Pod kapotou lze mít pouze jediný agregát. Tím je přeplňovaný 2.2 litrový čtyřválec CRDi, který disponuje výkonem 197 naftových koní a je propojen s šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou. Ačkoliv je základní cena téměř 900 tisíc korun, tak to umí plně obhájit. Už od základu je ve srovnání s konkurencí téměř v plné výbavě – připlatit si lze jen za automatickou převodovku (60 000 Kč), paket Executive, ve kterém najdeme adaptivní světlomety, chromovanou mřížku chladiče, rezervu, lepší audio atd. (140 000 Kč), paket Technology, který zahrnuje adaptivní tempomat, automatické brzdění před kolizí, hlídání jízdy v pruzích, hlídání mrtvého úhlu, hlídání chodců a upozornění na jedoucí vozidla při nepřehledném vyjíždění z různých parkovacích míst (80 000 Kč) a metalickou barvu (22 900 Kč). Cena v nejvyšší výbavě je 1 202 890 Kč, čehož by mohla dosáhnout i Škoda Kodiaq.  Lze mít i sedmimístné provedení, to už se ale blíží k číslu 1.2 milionu korun.

Honda CR-V

Honda CR-V je jedním z nejlépe jezdících neprémiových SUV. Nová generace k tomu docela dost narostla, a tak ji lze považovat za konkurenci také. Pod kapotou nabízí širokou škálu motorů – tři přeplňované naftové čtyřválce 1.6 litru (2WD 6 st. manuál, 4WD 6 st. manuál, 4WD 9 st. automat) a tři atmosférické benzinové čtyřválce 2.0 litru (2WD 6 st. manuál, 4WD 6 st. manuál, 4WD 9 st. automat). Výkony jsou od 120 koní do 160 koní. Celkem je k mání 5 stupňů výbavy, přičemž základ toho moc nenabídne (podobné to zřejmě bude i u Škodovky). Nejlevnější provedení vyjde na 579 tisíc 900 Kč, naopak nejsilnější motor, automat a plná výbava na 1 008 800 Kč.

Fiat Freemont

Má dospělý vzhled a umí nabídnout velmi slušný komfort a prostor pro posádku, navíc ho lze mít i v sedmi-místném provedení. Nabízí se čtyři motory, z nichž jsou tři vznětové dvoulitry a jeden zážehový šestiválec – Je tak jediným autem, které v tomto segmentu nabídne šestiválec. Výkony jsou od 140 do 276 koní a tím pádem je šestiválec jediným motorem, který se výkonnostně podobá koncernovému 2.0 TSI 280 koní. Motory jsou kombinovány s šestistupňovým manuálem nebo automatem a pohon předních kol je jen u nejslabší 140 koňové a jedné 170 koňové verze, zbytek je automaticky ve čtyřkolce. Pohon všech čtyř kol s manuálem bohužel nejde kombinovat. Cena začíná na 751 900 korunách a nejdražší V6 vyjde na 861 400 korun. Standardní výbavy jsou poměrně bohaté a u šestiválce se příplatky vyšplhají maximálně na 49 tisíc korun, takže celková cena plně vybaveného auta nepřekročí 910 400 korun.

Kia Sorento

Dospělé a líbivé SUV, které se stejně jako Hyundai Santa Fe a Honda CR-V snaží probojovat mezi prémiovou konkurenci. Pod kapotou lze mít stejně jako u sesterské Hyundai pouze 2.2 litrový přeplňovaný čtyřválec naftového původu, jeho výkon je 197 koní a lze jej kombinovat s šestistupňovou manuální, ale i automatickou převodovkou. V bohatém základu Comfort stojí 949 980 Kč a nejvyšší výbava Premium s automatem vyjde na 1 179 980 Kč. Celkem lze cenu dostat na 1 284 980 Kč.

Daný segment zatím však není příliš populární, protože auta s hezkou výbavou jsou na klasické poměry velmi drahá a ti, co peníze mají už si raději připlatí za sice o něco menší, ale prémiové SUV. Takže za nepřímé konkurenty lze považovat i následující. A že je to blbost? Sama automobilka Jaguar říká, že dřív se Škodovce každý smál, ale nyní jejich zákazníci přemýšlejí, jestli místo nového XE nekoupit raději plně vybavený a nejsilnější Superb za rapidně nižší cenu. To samé platí i o BMW  řadě 3, Céčkovém Mercedesu nebo Audi A4. Zvládne na movité zákazníky nový Kodiaq zapůsobit stejně jako nedávno Superb?

Land Rover Discovery Sport ( od 909 678 Kč)

Volvo XC60 (od 966 700 Kč)

Audi Q5 (1 060 900 Kč)

BMW X3 (od 1120 900 Kč)

Jaguar F-Pace (od 1 160 874 Kč)

Mercedes-Benz GLC (od 1 189 430 Kč)

Porsche Macan (od 1 593 000 Kč)

Tato auta však porazí jen prostorností a nižší cenou, zpracováním, motory či jízdními vlastnostmi nejspíš nikoli, vzhled je stále otázkou. No a nebo se může stát levnou alternativou velkých SUV typu X5, Q7, Range Rover Sport nebo Volvo XC90, ale na ty už bude kromě ceny ztrácet úplně ve všem. Dále lze namítnout, že může být větší a trochu dražší alternativou pro Hyundai Tucson, Ford Kuga, VW Tiguan nebe třeba Seat Ateca.

Máte jiné typy  na auta, která by mohlo nové SUV od Škodovky ohrozit? Podělte se s námi v komentářích!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz