Nové levné SUV, které překvapí: Velký kufr, hitech výbava a design jako Lambo. Za málo peněz hodně SUV
Dongfeng T5 Dragon Edition míří proti Škodě Karoq a chce pořádně zamíchat kartami ve své třídě. Co zaujme při prvním kontaktu s tímto čínským SUV a proč by si měli jeho evropští soupeři začít dělat starosti? Odpovědi možná překvapí víc, než čekáte.
Když „čínské SUV“ přestane být sprosté slovo
Poprvé jsem se s modelem Forthing (Dongfeng) T5 setkal před necelými dvěma lety a tehdy mě upřímně šokovalo, jak daleko se čínská auta za poslední dobu posunula. Ještě nedávno by mě ani nenapadlo, že bych mohl vůz s takovým původem brát jako reálnou alternativu ke korejským či evropským SUV. Jenže časy se mění – a nová verze Dragon Edition (ano, pravděpodobně inspirovaná čínským rokem draka) přidává nejen několik zajímavých novinek, ale i mimořádně lákavou cenu.
Design, který nadchne, interiér, který překvapí
„Té-pětka“, jak si Dongfeng T5 mezi sebou zkráceně přezdíváme, zaujme už svým vzhledem. Dominantní maska chladiče, výrazné LED světlomety a vyvážené proporce působí moderně, ale ne přehnaně extravagantně. Uvnitř čeká překvapivě prostorný interiér, kvalitní materiály a dvojice 10,25palcových displejů tvořících digitální přístrojový panel a multimediální systém s přehledným rozhraním.
Zpracování je na vysoké úrovni a ovládání elektroniky působí promyšleně – což u čínských vozů dříve nebývalo samozřejmostí. Není divu: Dongfeng má za sebou dlouhou historii sahající až do roku 1969, a tak rozhodně nejde o žádného automobilového nováčka. A navíc nabízí to, co čeští řidiči oceňují nejvíc – jednoduchý, mechanicky nenáročný motor.
Jednoduchá technika, rozumná spotřeba
Pod kapotou pracuje přeplňovaný čtyřválec 1.5 T s maximálním výkonem 130 kW a točivým momentem 260 Nm. Sílu přenáší na přední kola sedmistupňová dvouspojková převodovka, která řadí hladce a bez zbytečných záškubů. S pohotovostní hmotností 1 665 kg patří T5 k lehčím vozům své třídy, což se pozitivně projevuje na spotřebě – výrobce udává průměr 6,8 l/100 km podle WLTP.
Při srovnání s ustálenými jmény, jako jsou Hyundai Tucson nebo Škoda Karoq, si Dongfeng nevede vůbec špatně. Tucson boduje designem, Karoq praktičností a českou identitou, ale T5 umí zaujmout především cenou a výbavou. Za podobné peníze totiž dostanete standardně to, co konkurence nabízí až za příplatek – a navíc pětiletou záruku nebo 150 000 km.
Předsudky pomalu mizí
Je samozřejmě pravda, že čínské značky u nás stále narážejí na jistou nedůvěru. Pro mnohé je Dongfeng zatím neznámé jméno – podobně jako kdysi korejské značky, které dnes patří mezi nejoblíbenější. Všechno naznačuje, že čínští výrobci čekají na stejnou příležitost: oslovit zákazníky kombinací atraktivní ceny, výbavy a slušného zpracování.
A právě v tom má T5 Dragon Edition silnou pozici. Momentálně totiž přichází s akční slevou 100 000 Kč – místo původních 829 900 Kč zaplatíte 729 900 Kč včetně DPH. Nabídka platí do 15. září.
Značka navíc rozšiřuje síť servisů po celé republice a její zázemí působí čím dál jistěji. Dongfeng je přitom v Číně jedním z největších výrobců automobilů a spolupracuje s evropskými partnery – což potvrzují i aktuální údaje agentury CAAM.
Za dané peníze tak dostanete dobře vybavené SUV s moderním designem, solidní technikou a výhodami, které by ještě před pár lety u čínského vozu čekal málokdo.
« Test Honda Civic e:HEV Sport. Nejen fanoušci by měli zpozornět Tohle SUV mění pravidla hry: Lexus za cenu běžné konfekce, který bere jen 3,6 litrů a má špičkovou výbavu »










