bmw-x3-2025-m50-38

Test BMW X3 M50 xDrive: Vrcholný model překvapí sportovností i pohodlím

19. 3. 2025 • BMW, Luxusní vozy, Novinky, Sportovní vozy, Testy

Motor: 100%

Převodovka: 100%

Podvozek: 95%

Zpracování: 95%

Radost z jízdy: 90%

Verdikt:

BMW uvádí na trh čtvrtou generaci svého populárního SUV X3, která navazuje na úspěšnou historii tohoto modelu. Celosvětově se prodalo již více než 3,5 milionu kusů, a tak je očekávání od novinky velké. Nová X3 přináší zásadní změny v oblasti designu, technologií i pohonných jednotek. Měli jsme možnost ji otestovat rovnou ve vrcholné variantě M50, kterou stále pohání potentní benzínový šestiválec.

Ačkoli vůz zůstává na stejné platformě jako jeho předchůdce, výrobce provedl výrazné úpravy v klíčových oblastech – od vzhledu přes interiér, až po technické aspekty. Pod kapotou nyní najdeme výhradně mild-hybridní přeplňované motory, mezi kterými jsou čtyřválce i šestiválce. Základ nabídky tvoří dvoulitrové čtyřválcové motory – dieselový 20d a benzinový 20. Stojí za zmínku, že benzinová varianta již nenese tradiční označení „i“, protože BMW toto písmeno vyhrazuje pouze pro elektromobily.

bmw-x3-2025-m50-43 bmw-x3-2025-m50-46

Pokud jde o sportovní provedení, X3 M se v nové generaci neobjeví. Nejsilnějším modelem se tak stává M50 xDrive, který pohání řadový šestiválec s výkonem 398 koní. Další šestiválcová varianta, tentokrát naftová, se na trhu objeví letos. Oproti předchozí generaci už nová X3 nebude nabízena jako čistě elektrický model, protože BMW pracuje na nové platformě Neue Klasse, která bude určena výhradně pro elektromobily. Do nabídky ale přibude plug-in hybridní verze 30e xDrive s výkonem 220 kW a baterií o kapacitě přes 19 kWh, umožňující čistě elektrický dojezd až 90 kilometrů.

bmw-x3-2025-m50-39

Design nové X3 se vyznačuje měkčími liniemi, upravenou maskou chladiče s novou strukturou a unikátním denním svícením ve tvaru dvou vln, které připomínají písmeno „J“. Moderní vzhled podtrhují i prvky jako podsvícená linka kolem masky (BMW Iconic Glow) a zapuštěné kliky dveří. Celkově působí exteriér vozu inovativním a technologicky vyspělým dojmem.

bmw-x3-2025-m50-26 bmw-x3-2025-m50-30

Uvnitř vozu došlo k zásadním změnám. Přístrojová deska nyní zahrnuje dva displeje spojené do jednoho celku, který slouží jako digitální přístrojový panel i infotainment. Kromě toho BMW vsadilo na recyklované materiály, i když některé plastové detaily nepůsobí tak prémiově jako u předchozí generace. Počet tlačítek se výrazně snížil, většina funkcí se nyní ovládá prostřednictvím dotykové obrazovky. Nejnovější generace systému iDrive 9 přináší intuitivní rozhraní inspirované chytrými telefony, včetně možnosti přizpůsobení. Českým zákazníkům však stále chybí hlasové ovládání v rodném jazyce.

bmw-x3-2025-m50-22 bmw-x3-2025-m50-21

Benzinová verze M50 je spalovacím vrcholem. S řadovým šestiválcem o výkonu 398 koní (293 kW), který burácí do dvou dvojitých výfuků, zvládá akceleraci na stovku za 4,6 sekundy. Motor famózně letí do otáček, okamžitě reaguje, stačí se jen podívat na plyn a 580 Nm točivého momentu ho vystřelí po rovinkách jako šíp z luku. Na druhou stranu vám ani tohle „skoro M“ nevytřese duši – podvozek je komfortní, skvěle tlumí nerovnosti, drží kontakt s vozovkou a na poměry SUV je skutečně přesný a agilní.

bmw-x3-2025-m50-31

Výborné jízdní vlastnosti v ostrých zatáčkách jsou také zásluhou toho, že i přes pohon všech kol xDrive si vůz zachovává typický charakter BMW s preferencí zadní nápravy. K tomu přispívá i možnost částečného omezení nebo úplného vypnutí stabilizačního systému. Na mokrém či zasněženém povrchu to pak znamená opravdu zábavnou jízdu.

bmw-x3-2025-m50-32

Oproti civilnějším verzím má X3 M50 ostřejší řízení, jiné stabilizátory a elektronicky řízený diferenciál mezi zadními koly. Radost rozjet se, balzám na duši pro tradičního motoristu. Podvozek je mimochodem v tomto případě adaptivní a autu poskytuje dvě tváře. I na velkých dvacítkách totiž umí být komfortní a použitelné na denní jezdění nebo dlouhé trasy s rodinou (vnitřní prostor je také velmi slušný). Na okresce poté stačí sepnout sportovní režim, podvozek ztuhne, výfuky se otevřou, motor přiostří a můžete se oddávat řidičským radovánkám. Náklony karoserie jsou zcela minimální.

bmw-x3-2025-m50-10

K jízdnímu projevu výrazně přispívá také vynikající osmistupňová automatická převodovka ZF. V komfortním režimu řadí tak plynule, že změnu převodů téměř nepostřehnete – zaznamenáte ji jen podle zvuku motoru nebo pohybu otáčkoměru. Naopak ve sportovním režimu dokáže překvapit svou rychlostí a pohotovostí. Samozřejmě nechybí ani možnost manuálního řazení pomocí pádel umístěných za volantem, která jsou navíc poměrně velká a dobře dostupná. A spotřeba? I přes obdivuhodné parametry umí jezdit kombinovaně do 10 litrů.

bmw-x3-2025-m50-2

Nová generace modelu X3 přináší větší rozměry, což se odrazilo i na prostornějším interiéru a větším zavazadlovém prostoru, který nyní pojme až 570 litrů. Základní cena benzinového modelu X3 20 xDrive činí 1 472 900 Kč, zatímco dieselová varianta 20d xDrive začíná na částce 1 518 400 Kč. Testovaná verze X3 M50 xDrive se ale nedostane pod dva miliony. Základní cena je 2 122 900 Kč s DPH. BMW X3 tak nadále zůstává symbolem prémiového komfortu a pokročilých technologií v segmentu SUV.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz