mercedes-benz-e-coupe-exterior-5

TEST ojetiny Mercedes-Benz E250 CDI Coupé – Nadčasové auto, které budete milovat.

26. 10. 2017 • Novinky, Ojeté vozy

Nikdy jsem moc k těmto naftovým coupé nevzhlížel a byl spíše jejich odpůrcem. Vždyť sportovní coupé přece musí mít benzínový motor! Jak mi však toto Éčko dokázalo, nemusí to být vždy pravdou, vlastně ve většině případů to pravda není Vybral jsem si krásný Mercedes-Benz E250 CDI Coupe z roku 2009. Vlastnil jej jeden majitel, který za něj zaplatil více jak 1.7 milionu Kč a najezdil s ním necelých 150 000 kilometrů. Auto má vypsanou servisní historii a za 6 let na silnici s ním nebyl sebemenší technický problém.

Exteriér

Náš vůz je lakován krásnou černou metalízou a sportovnímu dojmu napomáhá příplatkový AMG paket, který zahrnuje agresivnější nárazník, 19-palcová litá kola a pár dalších zajímavých designovných detailů, jako jsou třeba AMG koberečky a podobně. I navzdory tomu, že se jedná o předfaceliftový model, tak vypadá úžasně, možná dokonce lépe, jak modernizovaný se zaoblenějšími a propojenými světlomety.

ecoupe2

Zlostně vypadající světla, ostré hrany a linky… Jo, přesně tak má vypadat prémiové coupé! Nemůžu se taky ubránit pocitu, že auto dost omladil nedávný facelift Octavie. Lidem se tak nějak vrátily dělené světla do podvědomí. Tak či onak, Ečko je opravdu krásné a nadčasové auto, jen málokdo by tipoval, že jde pořídit lehce nad 300 000 Kč a spíše bude hádat, že máte auto za milión.

Interiér

Vnitřek kabiny se nese v klasickém stylu sportovních GT Mercedesů, tvrdý tří-ramenný volant, bílé budíky, slušný informační systém Comand, parádní příplatkové ozvučení a úžasná plně nastavitelná sedadla. Samozřejmostí je použití kvalitních materiálů a tradičně precizní německé zpracování. Jen střed palubní desky je až moc ”přetlačítkovaný”. Vzadu moc místa nenajdete, ale pro osoby do 175 centimetrů je jízda na zadních sedadlech bez problému a neschází místo na kolena ani hlavu. Já se svými 185 centimetry bych tam však delší cestu trávit nechtěl.

ecoupe1

Technika

Tady jedna zajímavost hned na začátek –  tento vůz vlastně žádná třída E není, sdílí s ní jen části karoserie a interiér. Takže, co to vlastně před námi stojí za auto? Je to o třídu nižší Céčko v elegantnějším kabátku. Spousta lidí si řekne, že je to podfuk a toto auto pak postrádá smysl, jenže počkejte. Céčková platforma a podvozek dává mnohem větší smysl, než ta o třídu vyšší a luxusnější. Má nižší hmotnost, tužší a sportovněji naladěný podvozek a celkově se s ním auto chová mnohem lépe než na ”rozbředlém” a měkkém podvozku auta vyšší třídy.

A co nám to vlastně tluče pod kapotou? Motor 250 CDI  – čtyřválec o zdvihovém objem 2143 ccm disponuje dvěma turby a výkonem 150 kW. Nejvyšší točivý moment 500 Nm je dostupný již od 1.600 min-1 do 1.800 min-1.  Nejsilnější čtyřválec je opravdu povedený. Jednotka na volnoběh neslyšně pobrukuje, po nastartování a chvilkovém nýtování se během několika málo desítek sekund utiší a do kabiny tak žádné výrazné rušivé vlivy nepronikají. Tah je zcela lineární, turbo díra neznatelná a jednotce se chce do otáček.  Hrubší chod čtyřválcové koncepce se projeví až opravdu ve vysokých otáčkách, ale i tak se jedná o jeden z nejlepších čtyřválcových dieselů na trhu – BMW je však v tomto segmentu motorů o krůček dále.

ecoupe3

Za takto dobře odvedenou práci si navíc motor řekne o skromný přísun potravy. Během celého týdne jsem jezdil se spotřebou DO 6 litrů. Při opravdu ostré jízdě se hodnota přesunula lehce přes 6!  Při stokilometrové rychlosti točí agregát na šestku 1.700 min-1  a spotřeba paliva se ustálí na velmi dobrých 4,2 litrech nafty na 100 km. Zrychlení na 130 znamená nárůst spotřeby na 6,2 litru, otáčky poskočí na 2.300 min-1.

Komfort

Po nasednutí vás překvapí úžasná sedadla, která snad i v dnešní době nemají konkurenci. Elektronicky je můžete nastavit do všech směrů, uvítal jsem hlavně možnost přifouknutí bočnic, kdy si svou polohu najde člověk jakékoliv postavy. Po prvních pár kilometrech vás mile překvapí velmi komfortní podvozek, který kvalitně žehlí všechny typy nerovností. Popojíždění je příjemné a díky vysokému točivému momentu si motor jen bublá mezi 1000-1500 ot./min. a vládne všudypřítomná pohoda.

Navzdory tomu, že sedím v coupé, je z auta parádní výhled, což umocňuje absence B sloupku. Ano, opravdu tam není a místo něj rozděluje okna jen těsnící pásek, jenž při stažení zadních oken zajede také. Vznikne tak velký vzdušný prostor, který anuluje například tolik obávaný mrtvý úhel.

ecoupe6

Na dálnicích a okreskách je jako doma, díky sportovnímu tvaru je aerodynamický hluk od karoserie minimální a podvozek krásně filtruje nerovnosti i přes velká kola a sportovní AMG odpružení. Manuální převodovka má příjemný chod a relativně krátké dráhy. Mnohem více by se sem hodil automat, který by jízdu dále zlepšil.

Sportovní jízda

Při ostřejší jízdě na okreskách jsem velmi uvítal AMG paket, který kromě již zmíněných designových prvků zahrnuje i silnější brzdy s vrtanými kotouči a sportovní posilovač řízení. Navzdory těžkému vznětovému motoru nad přední nápravou se auto ochotně vrhá do všech typů zatáček. Při rychlejších nájezdech jsem čekal spíš nedotáčivost, ale Éčko má tak skvělou adhezi, že drží a nepustí. Řízení dodává dostatek zpětné vazby a při dřívějším sešlápnutí plynového pedálu a s vypnutým ESP se zadek hezky sklouzne a lehkým kontra jej zase srovnáte, jak zábavné! Ze začátku Vám možná přijde trochu tužší brzdový pedál, ale díky tomu se dá přesně dávkovat brzdný účinek.

Někomu však 150 kW přijde málo, i já si myslel, že to nebude dostačující výkon, ale chyba. Pokud za volantem sedí schopný řidič, který se nebojí vypnout elektroniku a pořádně mu šlápnout na krk, tak s ním bude velmi, ale velmi rychlý. Nejdůležitější ale není rychlost, nýbrž úsměv na tváří, který vám E Coupé vytvoří pokaždé, když  s ním pojedete trochu svižněji.

ecoupe4

Na co si dát pozor a cena za údržbu

Začneme servisem. Klasická malá prohlídka s výměnou oleje a olejového filtru vyjde zhruba na 4-5 tisíc Kč dle motorizace. Velká, podrobnější prohlídka, která zahrnuje i výměnu kabinového filtru je za 6-7 tisíc Kč. Výměna palivového filtru si vyžádá 1600-3000 Kč, vzduchového 900-2800 Kč. Výměna oleje v automatické převodovce 4.5-6 tisíc Kč. Svíčky jsou otázkou 2.4-5.5 tisíc Kč, žhaviče 5.5-8.5 tisíc Kč. Nová chladící kapalina vás obere o 1500 Kč a výměna klínového řemene o 1.7-2.9 tisíc Kč. Výměna brzdové kapaliny: 890 Kč, brzdové destičky na přední nápravě 3.9-6.5 tisíc Kč, na zadní 3.3 tisíc Kč. Kotouče i s destičkami jsou už otázkou 10.5-12 tisíc Kč vpředu a 8 tisíc vzadu. A takové čelní okno vás oškube o 15 tisíc.

Co se motorů a celkově techniky týče, tak je Éčko vcelku spolehlivým autem. Občas pozlobí turbo, vstřiky nebo rozvody, tak jako u každého jiného vozu. Mnohdy lze postřehnout i vyklepaný podvozek ze špatných silnic. U slabších motorizací se může stát, že jsou uhoněné a před smrtí. Automatická převodovka 7G-Tronic si vyžadovala pravidelnou výměnu oleje a při zanedbání může zlobit – následná oprava je přehnaně drahá. U tohoto vozu tak dbejte na jasné servisní historii, nejlépe v oficiálním servisu Mercedes-Benz či kvalitním autorizovaném. Bonusem je i auto zakoupené v České republice, protože dovezené kusy se často stáčejí.

ecoupe5

Závěr

Nezbývá než smeknout a říci, že toto Éčko u nás útočí na titul ojetiny roku, až tak dobré je. Není moc aut, která dokáží tak skvěle kombinovat krásný vzhled, slušný interiér, nízkou spotřebu, sportovní jízdu a puberťácké blbnutí. Za cenu v průměru kolem 350 000 Kč jiné auto stejných schopností nenajdete, taky to je asi důvod, proč se pár dní po vrácení u prodejce AAA Auto prodalo.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz