honda-jazz-exterior

Test Honda Jazz 1,5 i-VTEC CVT. Silný parťák do města

22. 3. 2018 • Honda, Žena za volantem, Novinky, Testy

Motor: 100%

Podvozek: 95%

převodovka: 80%

zpracování: 85%

praktičnost: 85%

Honda navíc jako jediná automobilka myslela na řidičky a řidiče, kteří chtějí rodinné auto, ale nezanevřeli na zábavu za volantem. U konkurence nic podobného nenajdete. Časem mu odpustíte i svéhlavý palubní systém a trochu přecitlivělé bezpečnostní chůvičky. Jazz je o něčem jiném. Věřte, že tohle MPV budete chtít řídit a bude vás to bavit.

Verdikt:

Po dvou letech ji tu mám opět na ochutnání. Nová Honda Jazz, zabalená do bílé barvy jako sladká šlehačka, mi dělala týden skvělého společníka. Jízda byla dynamičtější, funkce zmodernizované a vzhled delikatesní. Ve zkratce řečeno toto degustační menu od Hondy se velice povedlo. Je očividné, že mnozí se jí nebudou moci nabažit. Takže číšníku prosím nášup!

Exteriér Jazzu, dá se říct, zcela zpřísněl. Auto působí více dominantně a sportovně. K tomu mu dopomohli jen drobné změny v exteriéru a hle design se posunul o mnoho levelů výše. Stačilo by přidat pár koní a Honda by mohla konkurovat sportovnímu Golfu GTI. Vážně se mi tento posun moc líbí. V přední a zadní části vozu přibyla tenká červená linka na spodní hraně. Ta působí velice esteticky, a i tak decentní prvek dokázal autu dodat šmrnc. Linie skvěle vyniknoupokud má Jazz bílý lak (White Orchid Pearl). V tu chvíli ze spodu vozu červená linie skoro září. Dále dravějšímu vzhledu dopomáhají sportovně laděné boční prahové lišty a celkově ostřejší tvary jak na přední masce, tak na zádi. Ostatní prvky na vozidle zůstávají stejné. Dokonale vynikají černá 16“ kola Berlina Black z lehkých slitin. Radost na ně pohledět.

jazz5

Interiér je na tak malý vůz příjemně prostorný. Pokud mimo kufr využijete i zadní sedadla, máte dostatek prostoru. Jinak samotný kufr (354 l ) není extra velký, nicméně pojme klasický nákup a to mnohým stačí. Čalounění interiéru společně s volantem a automatickou řadicí pákou má oranžové prošívání. Skvěle se tak interiér propojí a působí jednotně. V tomto typu nebyla zadní parkovací kamera, ale za příplatek ji lze dokoupit.

7“ dotyková obrazovka promítá veškeré potřebné informace, samozřejmostí je i navigace, která má dost zářivé a křiklavé barvy. Je to o zvyku a mnohým to bude i vyhovovat. Jinak funguje brilantně a vždy perfektně vyobrazí daný nájezd v pravém roku displaye. Součástí výbavy je například tempomat, automatická světla, elektrická zrcátka, nebo vyhřívání sedadel, což je v zimě nejdokonalejší prvek ještě s vyhřívaným volantem, ten už tu bohužel k dispozici nebyl.

jazz6

Konečně se i nám v Evropě poštěstilo a dočkali jsme se silnější benzinové verze 1,5. Výkon motoru je znatelně vyšší, nicméně atmosféru jízdy poněkud podkopává výrazný hluk v interiéru, který nastane při vysoké akceleraci. Připadáte si, jako když auto zapomnělo zařadit. Díky tomu jsem usoudila, že budu s autem jezdit dostatečně úsporně a po dlouhé době jsem šetřila.

Auto jsem držela stále v přijatelných otáčkách a do plynu jsem šla až tehdy, když už mě nebavilo courat se za kamionem. V tu chvíli auto podřadilo a vystřelilo, současně jsem s hlasitou kulisou dala kamioňákovi na frak a pak dále pokračovala tou příjemnou pohodovou jízdou, která se mi zdá nejvhodnější pro tuto převodovku. CVT sice využívá virtuálních stupňů, ale svou variátorovou koncepci zamaskovat neumí.

jazz4

Tímto způsobem jízdy jsem se dostala na 6,1 litrů. Nevím, jak víc bych měla šetřit, ale pod 6 litrů jsem se nedostala. Dle technických údajů by se auto mělo dostat až na 5,4 litru, tak třeba v létě. V zatáčkách je Jazz skvěle přikovaný k vozovce a člověk nemá strach trochu se do toho opřít.

Podvozek je trochu tvrdší, ale aspoň má člověk pořádné propojení s vozovkou. Zaskočila mne citlivost brzd, na kterou jsem si během chvíle zvykla, ale při prvním sešlápnutí jsem se teda krásně zasekla. Zážehový motor i-VTEC o objemu 1,5 litru a výkonu 96 kW (130 k) je příjemným zlepšením parťákem ve všech ohledech.

jazz3

Je mnoho lidí, kteří potřebují městské auto na dojíždění do práce, na nákupy, na cestu za kulturou. Tací jistě ocení velikost vozu, příjemnou svižnost a fascinující atraktivitu jako třešničku na dortu.

Plusy

  • Prostornost, variabilita, praktičnost
  • Vynikající jízdní vlastnosti
  • Výkonný a sportovně se projevující motor
  • Předpoklad spolehlivosti
  • Bohatá výbava v ceně
  • Bezpříkladně nízká nakládací hrana zavazadelníku
  • Účinné brzdy

Minusy

  • Vysoká cena
  • Pomalý a zastaralý infoteinment
  • Přecitlivělé bezpečnostní asistenty
  • Převodovka CVT působí mdle
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz