mercedes-benz c class exterior (21)

TEST Mercedes-Benz C350 e – Drtivá síla

22. 2. 2016 • Luxusní vozy, Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Motor: 100%

převodovka: 95%

Podvozek: 95%

Zpracování: 100%

praktičnost: 75%

Nová třída C mi naprosto vyrazila dech. Vypadá skvěle a jezdí jako vlajková loď. Na svém segmentu nabídne bezkonkurenční prvky výbavy a velkou dávku vnitřního prostoru. Pokud bych nyní volil prémiový sedan střední třídy, skončil bych právě u dealera Mercedesu.

Verdikt:

Třída C to na trhu neměla nikdy moc jednoduché. Konkurence v podobě AUDI A4 a BMW 3 ji vždy ujížděla o znatelný kus. To se však v Mercedesu rozhodli změnit a zaútočit na první místo střední třídy prémiového segmentu.  Pomoci tomu má také příchod nové hybridní verze, bourající zažité standardy.

Už první setkání s autem mi vyráží dech – vypadá fantasticky a ve své podstatě je to zmenšená třída S. Design je téměř shodný, jen kompaktnější. Přední část dostala sportovnější a agresivnější rysy, podpořeny ještě více AMG paketem. Zadní část je pak velmi elegantní a vlastně stejná jako u větší sestřičky. Dovedu si představit, že majitele vlajkové lodi asi nebude těšit fakt, že si jeho auto budou všichni zaměňovat s tím o polovinu levnějším, ale když to funguje u AUDI a jiných, tak proč ne i tady. Tak či onak, design je povedeny, Céčko konečně vypadá draze a luxusně!

A vevnitř se pokračuje ještě ostřeji. Interiér byl totiž dosud nejdiskutovanější částí třídy C, prostě nestíhal konkurenci. To je samozřejmě minulostí a jako nejnovější model v nabídce si bere to nejlepší z celého portfolia značky. Vizuálně se jedná o moderní mix  směru z menší třídy A s luxusním pojetím třídy S. Předvidatelné, ale tolik efektní. Ve výsledku tak středovému panelu dominuje volně stojící obrovský display infoteinment systému připomínající tablet.

c2

Infotainment zabírá funkci celého nastavení vozidla, audia, médií, navigace… vše se pak ovládá specifickým touchpadem na středovém panelu. Ten vypadá opravdu hightech a výrazně zlepšuje ovládání třeba hudby. Jen přejedete prstem a jste na další skladbě. Zbytek funkcí vyžaduje cvik a zvyk.  Systém navíc funguje na novém operačním systému a je výrazně rychlejší, než dříve. Mercedes-Benz se rozhodl vyčistit interiér o tlačítka a zůstaly tak jen ty nejhlavnější pro ovládání klimatizace a hlasitosti. To je však velmi příjemně přesunuto k loketní opěrce.  Ergonomicky je to dobré a praktické řešení, kdy je vše ihned na dosah. Široký středový panel s ohromným dekorem tak nabízí jen nejnutnější tlačítka a analogové hodiny. Výdechy větrání jsou kulaté. Vypadá to čistě, jednoduše a luxusně. Celkově je interiér vyveden jen z těch nejlepších materiálů a kůže. Líbí se mi i kaplička se sportovní grafikou ukazatelů a velkým displayem palubního počítače mezi nimi. Místa je dostatek a dojem kazí jen sedadla. Mají totiž abnormálně krátkou sedací část, což na dlouhých cestách začne vadit.

Samozřejmostí jsou i převzaté systémy z vyšších řad – řízení v pruzích, head-up display, adaptivní podvozek, adaptivní brzdy… A tak bych mohl pokračovat. Výbava nového Céčka je opravdu našlápnutá a mnohé prvky nemají ve střední třídě obdoby. Třeba právě nastavitelný vzduchový podvozek Airmatic. Díky němu totiž toto auto nejen vypadá, ale i jezdí jako vetší Sko.

Technika a efektivita jízdy

Plug-in hybridní C350 e poprvé přineslo do světa vozů s hvězdou na kapotě spojení benzínového přeplňovaného motoru a elektromotoru, přičemž úprav se dočkala také automatická sedmistupňová převodovka 7G-Tronic. Právě v jejich útrobách totiž najdeme malý elektrický motor s dvojicí spojek jako náhradu za měnič momentu.

Dvoulitrový turbomotor v 5500 otáčkách za minutu dává výkon 155 kW a točivý moment 350 N.m zabírá už ve 1200 otáčkách – je velmi kultivovaný a běží v podstatě bez jakýchkoli vibrací. Elektrický motor přidává dalších 60 kW a 340 N.m, přičemž podle údajů výrobce tohle duo společně generuje 205 kW (279 koní) a 600 N.m. Jde o nejsilnější čtyřválec celé nabídky a točivým momentem by se mohl měřit i se vznětovými šestiválci.

Po otočení klíčku neuslyšíte spalovací motor,  výchozím módem je ten hybridní, přičemž na displeji palubního počítače buď svítí dojezd na akumulátor s kapacitou 6,2 kWh. V lepším případě, pokud je baterie nabitá na maximum, máte k dispozici až 31 elektrických kilometrů a není vyžadováno obezřetné manipulování s pedálem plynu jako u běžných hybridů. To je zcela zásadní rozdíl, protože pokud klasickému hybridu šlápnete na plyn důrazněji, okamžitě se připojí spalovací motor. C350 e mě udivilo tím, jak strmé stoupání dokáže nejen vyjet, ale dokonce se v něm i rozjet. Pokud to s dynamikou přepálíte, v režimu Eco vás umí tento Mercedes i jemně okřiknout – začne vibrovat pedálem plynu, že máte zpomalit. Hmm. Naštěstí to v jiných režimech nedělá.

c1

Pokud ovšem nebudete spolupracovat a přistupovat k jízdě rozumně, dojezd bude činit maximálně 15 km. I tak slušná hodnota. Nabíjení trvá zhruba 2 hodiny. Teoreticky tak můžete do práce a z práce jezdit jen na elektřinu a nijak se ani dynamicky neomezovat. V opačném případě je potřeba nechat systém rekuperovat energii (brzděním nebo po uvolnění pedálu plynu) a ukládat ji zpátky do akumulátoru a zvýšit tak dojezd na elektřinu.

Při běžném stylu jízdy se nejvíce osvědčil hybridní mód, který dělá všechno proto, aby vyvážil použití spalovacího a elektrického motoru. Při ustálené rychlosti mu nedělá problém odpojit dvoulitrové turbo od zbytku hnacího řetězce a využívat pouze čistou energii, v takovém případě se ale se průměrnou spotřebou nedostanete pod 5 litrů benzinu na sto kilometrů. A to je skoro o tři litry více, než uvádí výrobce. S trochou rozmyslu a kombinováním hybridních režimů se dá bez problému jezdit kolem 4 litrů a rozhodně nebudete brzdit provoz. Při jízdě pouze na benzínový motor si C350 e vystačí s odběrem 7 litrl na sto kilometrů.

c4

Auto však nabízí i speciální režim Sport+, který použije veškerou elektrickou energii pro maximální efektivitu výkonu a vždy budou oba motory pracovat společně. V tomto režimu se malé nenápadné “Céčko” promění v absolutního rváče, který vymlátí téměř cokoli na silnici. Akcelerace je naprosto drtivá, těla jsou zaraženy v sedadlech a bez jakékoli prodlevy upalujete vpřed. Opravdu se pak jedná o velmi, velmi rychlé auto. V tomto režimu vlastně pracuje na stejném principu jako slavná trojice hybridních hypersportů, určitě je nemusím jmenovat.

Podvozek a jízda

C350 e má jako jediný z celé nabídky Mercedesu třídy C ve standardu vzduchové odpružení Airmatic se stavitelnou světlou výškou (manuálně ji lze zvýšit o 25 milimetrů, v rychlostech nad 140 km/h o 15 milimetrů klesá). V komfortním režimu je auto příjemně pohodlné, ale nečekejte i tak žádnou “houpačku” a naopak v režimu Sport podvozek ztuhne a dovolí svižnější jízdu na okresních silnicích. Byl jsem potěšen faktem, že auto téměř nezná náklony a pokud se nějaký už dostaví, tak je to opravdu v absurdních nájezdových rychlostech. Nerovnosti žehlí naprosto ukázkově a dovnitř nepřenáší žádné rázy. Nejvíce mě však potěšilo to, jak dobře se řídí. Je agilní a poslouchá na slovo i přes svou větší váhu. To z řízení dělá velmi příjemnou činnost a navíc dodává nádech chtěné dynamiky a poslušnosti. Vytříbená je také stabilita v přímém směru a setrvačnost vozidla. Tak typické vlastnosti pro Mercedes-Benz! Podvozek je prostě brilantní a jízdě v tomto autě se neblíží nic ve třídě. Za sebe mi jízdní charakter nového Céčka sedí více, než u trojkového BMW. Může dostat Mercedes větší pochvalu? Asi ne :)

c3

Zmíním také špičkovou odezvu na plyn, progresivní řízení s dobrou zpětnou vazbou a příkladné reakce převodovky při dynamických nárocích. Jinak dvouspojková sedmistupňová převodovka řadí bezchybně a klidně- Nejdůležitější je u tohoto auta však to, jak se v něm při jízdě cítíte. Mercedes se kultivovaně a svižně rozjede a začne Vás rozmazlovat všemi features, které nabízí. Jen tak kloužete krajinou, za doprovodu oblíbené kapely, auto funguje přesně, jako potřebujete a nic Vám nechybí. Atmosféra na palubě je dokonalá a jízdní požitek také. Podobně skvělé jsou i inteligentní světla. Pochopitelně zcela automatická, takže nemusíte přepínat mezi dálkovými a tlumenými. Čéčko umí jet stále na zapnutá dálkové světla a uzpůsobuje jen ten paprsek, ktery aktuálně může oslnit protijedoucí vůz. Světla jsou pochopitelně plně LED diodová.  Naprosto výborná věc, viditelnost ve tmě je perfektní a bezstarostná. Skvělé je také celkové odhlučnění interiéru a kultivovanost pohonného ústrojí.

c5

Nová třída C mi naprosto vyrazila dech. Vypadá skvěle a jezdí jako vlajková loď. Na svém segmentu nabídne bezkonkurenční prvky výbavy a velkou dávku vnitřního prostoru. Pokud bych nyní volil prémiový sedan střední třídy, skončil bych právě u dealera Mercedesu.

Plusy

  • Výkon a efektivita hybridní techniky
  • Spotřeba
  • Komfort
  • Skvělá stabilita
  • Přesné řízení s dobrou zpětnou vazbou
  • Automatická převodovka
  • Odhlučnění
  • Zpracování
  • Podvozek
  • Světlomety
  • Vzhled a image

Minusy

  • Vysoké ceny příplatků
  • Krátké sedáky
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz