14087627_1264058620303177_1377106214_o

TEST VW Tiguan 2.0 TDi DSG 140 kW

4. 9. 2016 • Novinky, Testy, VW

Motor: 95%

Podvozek: 90%

Převodovka: 95%

Zpracování: 90%

praktičnost: 85%

Ani neskromná cenovka nic nemění na skutečnosti, že se Tiguan povedl. Jde o opravdu chytře vymyšlené SUV, které umí všechno, co byste od "esúvéčka" měli chtít.

Verdikt:

Volkswagen hodlá rozšířit a kompletně inovovat svou paletu modelů třídy SUV a to v rámci všech svých značek. Historicky prvním takovým autem, postaveným na modulární platformě MQB, je právě nová generace modelu Tiguan. S předchůdcem si ho rozhodně  nespletete ani na pohled. Pryč jsou zakulacené tvary, nový Tiguan je přísně hranatý s ostrými linkami. Dominantním designovým prvkem je výrazná a štědře chromovaná maska chladiče, na níž přirozeně navazují světlomety. Podobně řešenou příď najdeme také na Passatu. Měnily se i rozměry: nový Tiguan na délku měří 4486 milimetrů (ve srovnání s předchůdcem nárůst o 60 mm), vysoký je 1632 mm (-33 mm) a široký 1839 mm (+30 mm). Rozvor se protáhl o 77 mm na 2681 mm.

Interiér je pak klasický produkt této značky s perfektní ergonomií a výborným zpracováním. Po usednutí za volant budete okamžitě “doma”. Ovládání je totiž přehledné, jednoduché a všechno je tak nějak na svém místě, příjemně po ruce. Z auta je také skvělý výhled. Tiguan kromě toho přiváží několik šikovných moderních prvků výbavy (většinou však příplatkových), například head-up displej, kamery monitorující okolí auta, pokročilý automatický asistent se zpětnou kamerou, navigaci s 8″ barevným dotykovým displejem nebo třeba povedený a užitečný digitální přístrojový štít.

tiguan1

Největší sílu interiéru ale představuje jeho využitelnost. Kabina nabízí dostatek prostoru a pohodlí i pro pět dospělých cestujících. Zadní sedadla jsou dokonce posuvná, a to v rozsahu 18 centimetrů. V závislosti na jejich poloze se samozřejmě mění velikost zavazadelníku. Záleží tedy na vás, co zrovna potřebujete více. Líbí se mi také spousta velkých přihrádek, schránek a dalších odkládacích možností různě rozesetých v kabině. Kromě tradičních míst je najdeme třeba i pod předními sedadly.

Volkswagen pro nový Tiguan aktuálně nabízí tři benzinové motory a tři turbodiesely. Naftové motoritace jistě budou patřit mezi ty oblíbenější – a nejprodávanější z nich by mohla být ta prostřední, tedy dvoulitrový čtyřválec o výkonu 150 koní (110 kW). K dispozici je totiž s pohonem předních kol a manuálem, jako předokolka se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, ale i s pohonem všech kol a stejným sedmistupňovým DSG.

tiguan3

Testovaný vůz však byl poháněn silnější variantou o výkonu 140 kW s pohonem všech kol 4Motion a dvouspojkovou převodovkou DSG. Je to příjemná kombinace, tak nějak dokonale přiměřená k tomuto typu auta. Motor má síly na rozdávání, ale  pokojným projevem nesvádí k divočení. Stejně činí i převodovka, které vyhovuje spíš klidný přístup – pak řadí hladce. Při rychlých rozjezdech nebo požadavku na prudkou akceleraci, ale změnu stupně doprovází citelné cukání.

Zvláštní je také občasná neochota podřadit. Převodovka ve snaze o co nejnižší spotřebu co nejdříve řadí vyšší stupeň a drží nízké otáčky. Jenže v těch motoru chybí elán. Řešením by mělo být podřazení a získání vyšších otáček. Jenže přidání plynu bohužel často nepomůže, DSG totiž podřadit tvrdošíjně odmítá. Pomůže až důrazné zašlápnutí pravého pedálu, které si nakonec změnu stupně vynutí. Bohužel však nepříliš rychlou. A ještě se škubnutím. Spotřebu se každopádně Volkswagenu podařilo zajistit více než rozumnou. Tiguan s touto motorizací totiž jezdí za 7 až 9 litrů paliva na sto kilometrů. V mém případě palubní počítač po týdenním testu ukazoval průměr 7,5 l/100 km. A to považuji za skvělý výsledek.

tiguan4

Až na občas laxní převodovku se s Tiguanem jezdí velice příjemně. Řízení působí přirozeně a je dostatečně přesné. S adaptivními tlumiči (za příplatek 27 800 korun) zvládne auto i na dvacetipalcových kolech a se zapnutým sportovním – a tedy tužším – nastavením spolehlivě vyžehlit nerovnosti, neodskakuje a chová se hezky kultivovaně a jistě. Nejvíc se mi líbilo v komfortním režimu, v něm je parádně uvolněné. Interiér je navíc skvěle odhlučněn, takže na palubě panuje věsměs ticho. Neruší ani motor, ani aerodynamický šum, ani práce podvozku a kol na silnici – i když třeba není zcela hladká. Tiguan se netrápí ani v zatáčkách, zvládne v nich i rychlejší tempo. Kvůli vyšší stavbě sice nedosahuje hbitosti hatchbacků, ale to je pochopitelné. Mírná nedotáčivost a lehké náklony karoserie alespoň řidiče nenápadně “nutí” ke klidné jízdě.

I když si lidé z velké většiny SUV nekupují kvůli terénním schopnostem (na něž ostatně už také některá “esúvéčka” rezignovala), Volkswagen svou novinku připravil i na cestování mimo silnice. Verze s pohonem všech kol mají světlou výšku 200 milimetrů a systém, který změní odezvu motoru, reakce převodovky, práci čtyřkolky a dalších systémů podle aktuálních podmínek. Řidiči stačí přes otočný ovladač zvolit jeden z terénních režimů – například pro jízdu na sněhu. Výrobce dokonce k autu za příplatek nabízí i Offroad Paket, který obsahuje přední nárazník s takovým tvarem, že se díky němu zvětší nájezdový úhel až na 25,6°. Z Tiguana se samozřejmě ani potom nestane nezastavitelný teréňák, ale zvládne toho možná i víc, než byste čekali.

tiguan2

Ani neskromná cenovka nic nemění na skutečnosti, že se Tiguan povedl. Jde o opravdu chytře vymyšlené SUV, které umí všechno, co byste od “esúvéčka” měli chtít.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz