Tým 1-4-3-2 Racing zakončil sezónu vítězstvím v Mostě a získal mistrovský titul ve své třídě
V sobotu 1. listopadu 2025 se na mosteckém autodromu uskutečnilo finále letošní sezóny AEC – vytrvalostního seriálu šestihodinovek. V nejslabší třídě A si pro další triumf dojel tým 1-4-3-2 Racing, který s vozem Citroën C2 VTS Clubsport opět potvrdil svou dominanci. V celkovém pořadí 35 přihlášených posádek skončil šestnáctý. Za volantem se střídali Ondřej Daňa, Martin Hrabák a Pavel Srp.
Domácí trať a šestihodinová výzva
Závěrečný podnik sezóny se odehrál na známé půdě – na domácím autodromu v Mostě, kde tým pravidelně trénuje. Po ranním půlhodinovém tréninku, který zároveň sloužil jako kvalifikace, následoval v deset hodin start šestihodinového závodu.
„Kvalifikaci jsme využili hlavně pro týmové spolujízdy a hledání ideální stopy. Nakonec to byla správná volba, i když jsme kvůli tomu startovali až z dvanácté řady,“ vysvětluje Martin Hrabák.
Start a první zásah Safety Caru
Úvodní stint rozjel Pavel Srp, kterému se start povedl. „Protože jedeme v nejslabší třídě, po startu jsme logicky pár pozic ztratili, ale to jsme čekali. Důležité bylo zůstat v klidu – věděli jsme, že to doženeme,“ dodává Ondřej Daňa. Citroën C2 se i přes hustý provoz bez problémů vešel do první zatáčky a startovní chaos se obešel bez kolize.
Krátce po úvodu se však na trati objevil Safety Car – tentokrát nikoli kvůli havárii, ale kvůli úklidu štěrku po výletu jednoho z vozů do kačírku. Tým 1-4-3-2 Racing situaci využil k neplánované zastávce v boxech pro úpravu tlaku v pneumatikách. To sice znamenalo propad na konec kategorie, ale díky zpomalení pole pod žlutými vlajkami nebyla ztráta nijak dramatická.
Safety Car se na trati objevoval i v dalších hodinách, většinou jednou až dvakrát za hodinu. Naštěstí vždy kvůli drobným technickým problémům soupeřů nebo úklidu trati, nikdy kvůli vážné nehodě.
Stabilní tempo a chytrá strategie
V dalším průběhu závodu už bylo všechno pod kontrolou. Citroën i celý tým fungoval bezchybně a všechny plánované zastávky – celkem čtyři – proběhly hladce. Tankování i střídání jezdců se vždy podařilo načasovat během výjezdů Safety Caru, takže ztráta byla minimální.
Díky konzistentnímu tempu a dobře zvolenému rozdělení jízdních úseků se posádka postupně propracovala zpět do čela své kategorie. Pomohly i zastávky soupeřů, které 1-4-3-2 Racing dokázal takticky využít. „Měli jsme trochu štěstí, ale i dobrý plán. Po 142 odjetých kolech jsme dorazili do cíle s náskokem tří kol na druhý tým, třetí už ztrácel deset,“ popisuje Ondřej Daňa, který C2 VTS dovezl do cíle.
Titul potvrzen
Výsledek znamenal nejen vítězství v samotném závodě, ale i zisk titulu v celkovém hodnocení sezóny 2025. „Byl to náročný, ale skvělý závod. Po úvodní ztrátě jsme museli zabrat, ale všechno vyšlo a auto dojelo v perfektní kondici,“ shrnul Pavel Srp.
Tým 1-4-3-2 Racing děkuje za podporu svým partnerům: 1. Bohdalecká, s.r.o., G-SHOCK, Citroën Česká republika a Pedro servis – Lukáš Petráček.
« Test Volkswagen ID.3 GTX: nečekejte elektrické GTI a budete uchváceni výkonem i dojezdem Chladicí kapalinu nestačí jen dolévat. Kdy je čas ji vyměnit? »






