54255124

Modernizovaný Mercedes‑Benz Třídy A se představuje

24. 11. 2022 • Novinky

Nový Mercedes‑Benz Třídy A přináší do kompaktního segmentu mimořádnou nabídku svými dokonale vyváženými proporcemi, pečlivým zpracováním, jedinečnými designovými detaily, nejnovější generací informačního a multimediálního systému MBUX a důsledně na přání zákazníků zaměřenou modelovou paletou. Zákazníkům tak nabízí vysokou úroveň pro každý den. Třída A zůstává k dispozici v karosářských variantách hatchback a sedan.

Z nové Třídy A vyzařuje síla a dynamika již při pohledu zpředu. Vzhledu přídě dominuje nově navržená kapota motoru se dvěma podélnými vybouleními, takzvanými „powerdomy“, která směrem dopředu výrazně klesá a připomíná ostrý žraločí nos. Na ní navazuje upravená maska chladiče s motivem hvězd a nízkými LED světlomety s novým designem. Sportovní charakter umocňují kola, dokonale vyplňující podběhy, nabízená v různých designech o průměru až 19 palců. Mezi ně patří i volitelná, leskle černá kola z lehké slitiny s mnoha paprsky a leštěnými okraji ráfku pro Linii AMG. Emocionální a fascinující vzhled za světla i za tmy vytvářejí zadní LED svítilny a nový zadní difuzor. Velmi ušlechtilý exteriér dokonale doplňuje atraktivní výběr laků karoserie. Zákazníci mají k dispozici velký počet nemetalických a metalických laků i speciální laky MANUFAKTUR.

Exkluzivitu vyzařuje také interiér nové Třídy A. Jeho nepřehlédnutelnou dominantou jsou dva standardně dodávané displeje s úhlopříčkou 7 a 10,25 palce. Volitelně si mohou zákazníci objednat dva 10,25“ displeje v širokoúhlém uspořádání, díky němuž vzniká dojem, že se obě zobrazovací plochy vznášejí. V tomto segmentu unikátní prostorové uspořádání vytváří zcela ojedinělou atmosféru ambientního osvětlení, kterou lze připodobnit nočnímu osvětlení futuristické budovy. Svět letadel připomínají tři typicky sportovní kruhové výdechy ventilační soustavy se vzhledem turbíny. Nově navržený volant z aktuální generace volantů, obšitý standardně kůží Nappa, je kompaktní a svým vzhledem reprezentuje vyspělou techniku stejně jako upravená středová konzola.

Mercedes-Benz nabízí již v základní variantě nové Třídy A velmi kvalitní komfortní sedadla čalouněná novou, trojrozměrně utvářenou tkaninou ARTICO, která umocňuje sportovní charakter vozu. Výbavová varianta Progressive, standardní výbava pro Českou republiku, nabízí tři různé barvy interiéru: černou, luxusně působící béžovou a nový šedý odstín sage grey, odpovídající duchu dnešní doby. Nové, tmavé ozdobné obložení se vzhledem uhlíkového kompozitu zvyšuje hodnotu těchto modelů jak na přístrojové desce, tak i na výplních dveří. Linie AMG je kompletně koncipována ve sportovním duchu a standardně okouzlí ozdobným obložením z kartáčovaného světlého hliníku a červeným kontrastním prošíváním na sedadlech čalouněných kombinací tkanin ARTICO/MICROCUT.

Mercedes‑Benz si ve své strategii Ambition 2039 předsevzal, že od roku 2039 bude mít jeho flotila nových osobních a lehkých užitkových vozů neutrální bilanci emisí CO2 v rámci celého dodavatelského řetězce a životního cyklu. Do konce tohoto desetiletí je cílem snížit emise CO2 na osobní vůz ve flotile nových vozidel v rámci celého životního cyklu minimálně o polovinu v porovnání s rokem 2020. Jedním z opatření je používání recyklovaných materiálů. Proto bylo i při koncepci nové Třídy A přezkoumáno složení všech používaných materiálů včetně posouzení možností trvale udržitelnějších alternativ. Prostřední část čalounění komfortních sedadlech obsahuje tkaniny, které jsou ze 100 procent vyrobeny z recyklovaných materiálů. U čalounění sedadel kombinací tkanin ARTICO/MICROCUT je tento podíl na prostředních plochách sedáku a opěradla 65 procent a v dolní vrstvě dvojité tkaniny 85 procent.

Nová Třída A nabízí na českém trhu rozsáhlou standardní výbavu, která zahrnuje například LED světlomety, bederní opěrku nastavitelnou ve čtyřech směrech, sadu pro parkování se zpětnou kamerou, sadu komfortních funkcí zrcátek a elektrické zavírání/otevírání víka zavazadlového prostoru.

Mercedes-Benz znovu výrazně zjednodušil celkovou strukturu nabídky výbavových sad, aby minimalizoval náročný výběr mnoha jednotlivých prvků volitelné výbavy. Funkční prvky výbavy, které jsou často vybírány společně, jsou sdruženy do výbavových sad na základě reálné poptávky samotných zákazníků. Kromě toho jsou k dispozici další volitelné prvky funkční výbavy. Zákazníci si mohou vozidla ještě individuálněji nakonfigurovat designovými prvky, jakými jsou barvy, čalounění, ozdobná obložení a kola.

Hardware i software nové Třídy A udělal opět velký skok vpřed. Nejnovější generace informačního a multimediálního systému MBUX má ještě intuitivnější ovládání a lepší schopnost učit se. Displej řidiče a centrální obrazovka tvoří ucelený estetický zážitek, který si řidič může na přání individualizovat nově navrženými styly zobrazování (klasickým se všemi důležitými informacemi pro řidiče, sportovním s dynamickým otáčkoměrem nebo decentním s minimalizovaným obsahem), třemi režimy (navigace, jízdní asistenty, servis) a sedmi barevnými kombinacemi. Centrální displej přitom nabízí všechny dosavadní funkce, jakými jsou navigace, média, telefon, vozidlo atd., a umožňuje přímé a komfortní dotykové ovládání.

Modernizovaný telematický systém přesvědčí novým designem a vylepšenými výkony. Nová je navíc integrace senzoru otisku prstu (k dispozici pravděpodobně od 1. čtvrtletí 2023) pro identifikaci a autorizaci řidiče. Samozřejmostí je možnost síťového propojení s chytrými telefony prostřednictvím uživatelských rozhraní Apple Carplay, resp. Android Auto Wireless. Míru konektivity zvyšuje také dodatečný vstup USB-C a nabíjení z USB probíhá s ještě vyšším nabíjecím výkonem.

Po aktivaci online služeb v aplikaci Mercedes me App je nyní hlasový asistent Ahoj Mercedesi v nové Třídě A schopen vést ještě lépe dialogy a učit se. Určité akce lze například vyvolat i bez aktivačního výrazu „Ahoj Mercedesi“. Hlasový asistent MBUX dokáže navíc podávat vysvětlení k jednotlivým funkcím vozidla a pomůže radou řidiči, který chce připojit svůj chytrý telefon prostřednictvím Bluetooth nebo hledá lékárničku.

Dosavadní funkce cestovních informací budou doplněny, nejprve exkluzivně v Německu, o další zajímavou službu, nový audio cestovní průvodce „Tourguide“ v rámci hlasového asistenta MBUX z nabídky Mercedes me. Multimediální systém MBUX předčítá informační a multimediální systém MBUX rozsáhlé informace o pamětihodnostech podél projížděné trasy a reaguje mimo jiné na 3400 informačních tabulí podél německých dálnic.

Nová Třída A optimalizuje také nabídku bezpečnostních asistenčních systémů. Ve vylepšené asistenční sadě probíhá například řízení asistentem pro jízdu v jízdním pruhu výrazně komfortněji díky aktivní regulaci řízení. Nová generace Sada pro parkování s 360° kamerami podporuje zaparkování vozu na podélná parkovací místa a nabízí mimo jiné 360° vizualizaci pomocí 3D zobrazování při parkování podporovaném kamerami.

Nová Třída A obdržela rovněž modernizované motory. Nabídka zážehových motorů byla kompletně elektrifikována a zahrnuje čtyřválcové agregáty vybavené standardně 7stupňovou, resp. 8stupňovou automatickou převodovkou DCT. Částečně hybridní systémy jsou vybaveny dodatečnou 48V elektrickou sítí, která podporuje agilitu při rozjezdu zvýšením výkonu o 10 kW.

Nový startér-generátor (RSG) poháněný řemenem citelně zlepšuje komfort a zážitky cestujících v nové Třídě A. RSG například v porovnání s běžným startérem způsobuje při spouštění motoru ještě méně vibrací a hluku. Při rovnoměrné jízdě navíc umožňuje setrvačnou jízdu s vypnutým spalovacím motorem. Během brzdění a zpomalování zajišťuje RSG rekuperaci, z níž je napájena 12V elektrická síť a 48V akumulátor. Takto získávanou energii lze využívat k podpoře spalovacího motoru při zrychlování. Diferencovaným vyhodnocováním různých jízdních fází motivuje u některých motorů nově zavedená funkce ECO Score 3.0 řidiče k hospodárné jízdě.

Vylepšená vysokonapěťová sada akumulátorů nabízí ještě více využitelné energie, což prodlužuje dojezd v elektrickém režimu. Výkon elektromotoru byl zvýšen o 5 kW na 80 kW. Co se týká nabíjení, jsou i nadále k dispozici tři varianty: Kromě standardního výkonu 3,7 kW lze vylepšenou sadu akumulátorů nabíjet nyní volitelně také střídavým proudem o výkonu až 11 kW místo dosavadních 7,4 kW. Nová Třída A nabízí i nadále možnost nabíjet sadu akumulátorů stejnosměrným proudem a výkonem až 22 kW. Stejnosměrný nabíjecí proces z 10 % na 80 % trvá cca 25 minut. Nabíjení je tak svou všestranností přizpůsobeno veškerým požadavkům na praktičnost v každodenním provozu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz